Nu voor het eerst erop gezeten en ze gaf werkelijk geen kick!

Dahbia is een nu bijna 4-jarige merrie (Houston x Amulet) ze is bij ons geboren en getogen, de eerste 3 jaar heb ik helaas alleen niet heel veel zeggenschap over haar gehad...
Ze is geboren op 30 mei 2008

We doen het gewoon rustig aan, we forceren niets, dat werkt ons alleen maar tegen, we hebben nu gewoon gezeten en een aantal stapjes gedaan, we komen vanzelf wel verder! Ik durf haar nog niet door iemand anders te laten longeren/cirkelen, daar kan ze nog steeds heel heftig op reageren en dat wil ik niet riskeren, we doen alles gewoon stapje voor stapje!
Genoeg gekletst! Hier de foto's!

Dahbia betekent overigens "van goud" in het Arabisch, die naam hebben we gekozen omdat we voorheen in arabische landen gewoond hebben en ze "goud" geboren is.. Een hartje van goud heeft ze zeker weten

Aan het opzadelen onder het genot van een plukje hooi! Beugelriemen eraan, halstertje om, touw om de hals en gaan met die banaan!

Beginnen met hangen en met de beugel heen en weer bewegen, Dahbia komt even koekeloeren wat ik aan het doen ben

Weer op het krukje staan en de beugel heen en weer bewegen (laten wennen aan de bungelende benen en het kraken van het zadel)

Been er heel voorzichtig overheen en wat heen en weer en op en neer wapperen

Mijn been iets verder, Daahbje dommelt bijna in!

En ik zit!!

Belonen, ik ben supertrots, vandaar mijn prethoofd

Superblij

Andere voet ook in de beugel en belonen!

Een paar stapjes doen!

Even mooi poseren voor de camera natuurlijk

En Dahbia inspecteert de BP eventjes! Even voelen hoe dat voelt he, Daahbje

En als mooie afsluiter!

Sorry voor het lange verhaal en de vele foto's, haha