Stamboeknaam: Flowerbomb
Geslacht: merrie
Geboortejaar: 2005
Kleur: bruin
Stokmaat: 1.74
Ras: BWP
Vader: Vancouver d'Auvray (v. Heartbreaker)
Moeder: Penelope van het Lindenhof (Capital X Lys de Darmen)
Niveau: L dressuur - M springen - B SGW
Precies één jaar geleden gingen we kijken. Ondanks dat ik eigenlijk naar een ervaren paardje op zoek was, gingen we toch even kijken.
En daar stond ze dan, bemodderd en met bijtplekken gezellig samen met de kudde in de wei.
Eigenlijk zag ze er toch wel goed uit en dus werd ze eruit gehaald en in de paddock gezet.
De bewegingen en de techniek met losspringen sprak ons erg aan en ondanks dat ze pas een half jaar in haar leven bereden was, was ze toch wel erg braaf.
6 maanden had ze niks gedaan, maar toch liep ze alsof ze dit al jaren deed.
Dit was de reden dat we haar kochten, haar eerlijke en werkwillige karakter.
Drafmomentje

Een maand na de koop, reden we onze eerste (onofficiële wedstrij) en niet zonder succes.
We reden een foutloze eerste fase, alleen het gebrek aan conditie zorgde voor een balkje in de 2e fase.
Maar man, wat was ik trots.
Ik, als vijftienjarige, samen met mijn groot, sterk, maar vooral onervaren paard had het hier toch wel even gedaan

Springen, dat is haar ding!

In het begin ging het niet altijd even makkelijk. 1.74 is toch wel erruuugh groot en als je als 15-jarige dan moet gaan proberen om haar te laten buigen.. Dat ging niet altijd van een leien dakje.
Stap, galop en springen, dat was haar geleerd. Maar lekker over de rug draven of lengtebuiging..
Nooooit van gehoord.Maar we werkten lekker door en dat werd beloond!
Onze eerste officiële wedstrijd sloten we af met een winstpunt in de dressuur en een foutloze rond + balkje in de barrage én een 8e prijs
Naar mate het zomerseizoen vorderde werden de resultaten beter.
We kregen hogere dressuurpunten, we waren steeds vaker dubbel 0 en die stijlpunten waren niet te verslaan!
Ons hoogtepunt was toch echt wel CH Horst, het parcour was echt niet makkelijk en was voor velen dan ook te zwaar.
Fleur had er eigenlijk geen enkel probleem mee en ook mijn andere paard kwam foutloos rond.
Onze barrage ging (bijna) uit het boekje, helaas stond ze niet stil met groeten (punt: 6.5), maar anders was hij perfect geweest.
Alle afstanden klopten en de wendingen waren heerlijk soepel, dit resulteerde dan ook in een stijlpuntentotaal van 79,5!
Met mijn andere paard reed ik een foutloze barrage met 76.5 en hiermee werd ik 1e en 2e van de 90 deelnemers
Dit resulteerde weer in het feit dat Fleur de Lys en ik, ons als 1e hadden geplaatst voor de Limburgse kampioenschappen!

Tussendoor hadden we ook nog de oefencross in Helden gestart.
Deze sloten we foutloos af, met een gemiddelde stijl van 7.75

Helaas werden de Limburgse kampioenschappen afgelast ivm wateroverlast...
Hierdoor waren we eigenlijk een beetje uit ons ritme en werd dit onze slechtste wedstrijd van het seizoen...

Maar omdat ik met mijn andere paard reservekampioen werd, was mijn dag evengoed geweldig en was ik evengoed trots op beide paarden!
Hierna gingen we L starten en ook dit niet zonder succes!
Ik kwam met beide paarden foutloos, maar Fleur vond het eigenlijk zelfs te laag!
Debuut

Hierop volgden de kringkampioenschappen in de klasse L.
Ook dit werd mij niet gegund

Mijn andere paard gleed uit en bij Fleur knapte de martingaal, hierdoor heb ik met beide paarden moeten afgroeten
Toen kregen we de Regiokampioenschappen van de SGW in Ysselsteyn.
Na een goede dressuurklassering en een foutloos springparcours, verkeek ze zich op de afstand en kregen we een weigering bij de afsprong, waardoor ook dit LK de mist inging...

Waterbak
Gas op die lollie!
Onze laatste wedstrijd in NL:
Terwijl ik al Canada zat, haalden we de krant!
Samen in het Zondagnieuws
Inmiddels zijn we L1 en M startgerechtigd en staat ze veilig te wachten op haar vliegtuig naar Canada!
Maar wij reden niet zo vaak in kring midden.