Bedankt jullie! Ik blijf schrijven hoor. En sorry voor eventuele tijfouten. Het gaat allemaal net op mijn iPhone. Je moet weten dat ik met mijn rechter oog aangeboren slecht zicht heb. Zie alles goed met links maar links is helemaal opgezet. Ik kan met mijn hoofd naar beneden net door een kiertje kijken. Tv zien lukt niet, boeken lezen niet, notenlezen niet, pc lukt niet. Maar op mijn telefoon klooien wel!! Mijn iPhone is nu echt mijn venster tot de buitenwereld. Kan ik net in de goede hoek draaien zodat ik kan lezen.
Ik denk er over om eerst meer grondwerk met hem te dien straks. Mag van mijn manege instructrice parelli dvd's lenen. Dan kan ik toch lekker in contact blijven en hem eers beter leren kennen. Inbind dat wel een aantrekkelijk idee. Moet ik nog wel net de eigenaresse overleggen.
Want naast het rijden vind ik ook het verzorgen, poetsen, buiten zetten, kroelen heel erg leuk en zou ik liever niet meteen opgeven omdat ik nu best een beetje bang ben om er weer op te gaan.
Inderdaad, het kan van de kou komen dat hij superfris was.
Met windkracht 8 heb ik er redelijk gewoon op gezeten. En afgelopen donderdag was hij superbraaf en liep heel netjes.
Als hij schrikt zeg ik 2x ho braaf, en dan staat hij weer stil. Als hij verongelijkt is omdat ik iets onhandigs doe of hem ergens mee raak, dan schudt hij één keertje of geeft een mini bokje. Zeg ik 1x ho braaf en we zijn weer samen.
Maar deze ongelofelijke racemachine kwam uit het niets. Nou ja, uit een opeenstapeling van opgebouwde signalen dan. Maar niet iets tijdens het rijden. Daarom is het extra eng.
Als ik val door eigen onbalans dan word ik niet gauw angstig om er weer op te gaan.
Dit is wel even spannend.
Heel gek, want hij is juist het paard waar ze op stal angstige mensen opzetten die het wel weer eens willen proberen, omdat hij zo super braaf is onder het zadel.
Oh jongens, ik blijf maar dezelfde dingen herhalen keer op keer op keer. Op facebook, aan de telefoon, mijn vriend kan het inmiddels letterlijk navertellen. Sorry hoor, maar heb dat even nodig.