Valentino van B naar L2 en nog veel meer leuks!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elise95

Valentino van B naar L2 en nog veel meer leuks!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-11 16:05

2011 is voorbij gevlogen! Het was voor ons echt een top jaar, maar wat wil je ook anders met zo'n top knol :)
Voor de gene die Val nog niet kennen zal ik hem even voorstellen. Valentino is een 9 jarige ruin, een afstammeling van Haarlem (v. Voltaire) Het is echt een schat en makkelijk in de omgang. Hij wil graag voor je werken, maar wel graag op zijn manier. :Y)
Hij is kampioen in hoefschoenen slopen (zo'n 10 paar in alleen dit jaar :Y) ) en in knuffelen :)
Veel plezier met het lezen of alleen de foto's kijken van ons 2011! {:)

Januari
In januari zijn we lekker gaan trainen en dan vooral het laten zakken van de hals. In oktober/november 2010 had ik 2 wedstrijdjes gereden, maar zat elke keer rond de 165 punten en tijdens het trainen had ik ook alleen maar spanning, waardoor ik even was gestopt en dus lekker ben gaan trainen.

Februari
Naast al dat trainen voor de dressuur waren we ook lekker aan het springen.
Afbeelding

En toen was het zo ver. 27 Februari hadden we weer wedstrijd. Zou het nu wel goed gaan? En jaa hoor we waren 2x 3e met 186 en 176 dus de eerste winstpunt was binnen *\o/*

Maart
Na het succes van de vorige wedstrijd, snel weer een wedstrijdje gepland. 12 Maart mochten we weer aan de slag. En wat ging dat goed! We hadden maar liefs 209 en 202 punten en 2 eerste prijzen *\o/*

Daarnaast moest er natuurlijk wel flink getraind worden. Dus kwam Sanne weer eens langs om foto's te maken :)
Afbeelding
http://i54.tinypic.com/2ia6btg.jpg

April
Weer een maand me lekker trainen, wedstrijdje, springen en een hoop lol maken :)

Mei
Deze maand kwam Isabelle Könst langs om mooie foto's te maken. Helaas had Val z'n ijzers afgetrapt en liep kreupel en konden we alleen sta-foto's maken, maar wat zijn ze mooi geworden! :D
Afbeelding
http://94.100.124.34/1298600001-1298650 ... _uXmb.jpeg

We waren ook alweer B+14 dus ons L1 debuut zat eraan te komen. 28 mei was het zover. En wat waaide het hard! De hekjes waren zelfs omgewaaid, maar wat bleef Val braaf en met 181 en 184 was het L1 een feit!

Juni
In juni waren we weer lekker verder aan het trainen. Niet alleen in de dressuur, maar we waren ook voor het oefenen voor TREC, want in juli wouden we mee gaan doen aan TREC Voorhout en daarvoor moest natuurlijk geoefend worden.
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-W7GJGYBX.jpg

Maar natuurlijk ook lekker dressuren:
Afbeelding

En weer een weekje later:
http://www.youtube.com/watch?v=1UaagGnur1Y

En het springen natuurlijk niet te vergeten! We hebben het er maar druk mee :)
Afbeelding

Deze maand sloten we af met een onderlinge wedstrijd in het L1. Het was in de buurt dus waarom niet. En wat ging het slecht! Maar toch nog een leuke foto :)
Afbeelding

Juli
Deze maand begon met een onderlinge springwedstrijd. Een hindernis bleek erg spannend te zijn en na een hoop weigering uiteindelijk toch nog rond gekomen. Wel 16 strafpunten en een mooie laatste plaats. :Y)
De dag erna waren de kringkampioenschappen. Voor mij de eerste keer dat ik aan zo iets zou meedoen, dus het was allemaal erg spannend. We hadden mooi weer en Val was erg lief. Ondanks dat de ringen toch nog wat spannend waren zaten er erg fijne stukken tussen. Met als resultaat 181 en 3e en 185 en 2e. Dus we mochten door naar de regiokampioenschappen! :) Ginny had die dag ook nog een paar erg mooie foto's gemaakt :j
Afbeelding
http://94.100.123.72/1346750001-1346800 ... _C5Rz.jpeg

Ook kwam Dewi langs om een paar dagen te logeren. Ook Dewi heeft heel wat mooie foto's gemaakt! :D
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-P87XLH8O.jpg

En deze maand hadden we ook de laatste wedstrijd van het seizoen bij onze eigen vereniging. En wat bleek we hadden het hoogste gemiddelde en mochten ons clubkampioen paarden officeel noemen! :D

17 juli was het tijd voor TREC Voorhout. Ik vond het super leuk om mee te doen, ondanks het weer dat niet altijd even goed mee werkte. Uiteidelijk bleken we 10e te zijn geworden met 222p in de POR, 0p in de MA en 102p in de PTV. En we mochten ook nog de prijs voor het paard met de beste conditie in ontvangst nemen. De DA had namelijk bepaald dat Vally de beste conditie had van alle 47 deelnemers! :D
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-QPVC8BTS.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7B43LN7Q.jpg

Deze maand sloten we af met een wedstrijd in Noordwijkerhout. Ondanks dat de wedstrijd flut ging voor mijn gevoel bleek het alles mee te vallen en hadden 189/186 en twee 2e prijzen.
http://www.youtube.com/watch?v=r2xCjEGLqYA

Augustus
We blijven lekker trainen! :)
http://www.youtube.com/watch?v=HnIrmY3jK8Y

En deze maand waren ook de regiokampioenschappen. Wat een ervaring was dat! Ik was zo onder de indruk van alles dat ik alleen een beetje vergeten was dat ik ook m'n eigen paard moest rijden. Alleen al tijdens het losrijden tussen al die Z2 paarden kan je alleen maar hopen dat je zelf ook ooit zo mag rijden. Proeven zagen er ook niet uit en met 171 en 179 een 21e en 17e plaats behaalt, maar ach de ervaring vond ik al geweldig! :)

De maandag na de regiokampioenschappen was het zo ver. KNHS instructieweek!! :):) Al het hele jaar na toe geleefd en het was top! :D
Dressuren ging die week niet zo, maar wel heerlijk gesprongen en gecrosst en een hele hoop lol gehad! :)
Afbeelding
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-PJX8IQEZ.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-A8VTKDHL.jpg

September
September begon met een wedstrijd in Leiderdorp. Wedstrijd ging er fijn en 198 en 195 en twee eerste plaatsen waren we officeel L2 startgerechtig. Ik had al wel besloten nog even verder te gaan in het L1, omdat alles nog niet naar wens ging en het doorzitten ook nog niet helemaal vlekkeloos ging.

Ook deze maand was er een onderlinge springwedstrijd :). Dus wij deden weer leuk mee en het ging boven verwachting. Het ging niet heel netjes en Val heeft mij een aantal keer echt gered, maar ondanks een balkje mochten we toch de eerste prijs in ontvangst nemen :D
http://www.youtube.com/watch?v=pIR1-HGrVkw

En deze maand hadden we ook nog kür op muziek. Een hoop geoefend en 24 september was het dan zo ver. Het ging niet helemaal vlekkeloos en we gingen iets te snel, maar met wat improvisatie werk toch nog een leuke kür neergezet die goed was voor maar liefst 73,6%

Oktober
Hoogte punt van deze maand was de equipe wedstrijd. Eigenlijk zou ik niet meedoen, omdat ik die week daarvoor in Londen zat, maar omdat een equipe lid haar paard kreupel was moesten wij aan de bak. Met 193 punten hebben we toch bij kunnen dragen dat onze vereniging derde werd! :)

November
Trainen, trainen, trainen, want we wouden toch binnenkort L2 gaan starten.
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-WSN7LAG6.jpg

December
Onze laatste L1 wedstrijd. De eerste proef lekker gereden en ook 1e met 196 punten. De tweede proef ging toch heel anders meneer had geen zin meer en besloot lekker te bokken en gewoon niet te luisteren 168-2 en een laatste plaats.
Tja paard is gewoon schizofreen ;)

En dit topic sluiten we af met ons L2 debuut. Twee nette proefjes gereden, waar nog een hele hoop aan te verbeteren valt, maar met 2x 182 punten zijn we nu dus officeel L2+2 en gaan we volgend jaar weer lekker verder! :D
Afbeelding

Op naar 2012! :D
Laatst bijgewerkt door Elise95 op 16-12-11 16:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 16:06

Wat een mooi overzicht zeg!
En wat een gaaf paard :D!

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 16:10

Ja Elise :D Wat een leuk overzicht! Jij en val zijn ook altijd een leuke verschijning op wedstrijd terrein! en L2 gaat goed komen hoor aankomend jaar! Op naar de M :D

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 16:12

super leuk overzicht en een geweldig leuk paard.
1 ding vraag ik me af: waarom ga je al zo snel over dit terwijl je scores nog niet echt bevestigend zijn..

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-11 16:15

Dank jullie :D

maudenmarc schreef:
super leuk overzicht en een geweldig leuk paard.
1 ding vraag ik me af: waaro\m ga je al zo snel over dit terwijl je scores nog niet echt bevestigend zijn..

Dankje :)
Alleen ik snap je niet helemaal. Niet alle wedstrijd uitslagen staan er tussen hé ;), maar scores niet bevestigd? Wat moet ik dan voor scores halen? Vond 209 en 198 eigenlijk wel hoog zat om over te gaan...
Hoewel ik zelf misschien wel liever L1 was gebleven, maar ik werd gedwongen door m'n instructie en m'n vader :+
Laatst bijgewerkt door Elise95 op 16-12-11 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 16:15

wat zijn jullie snel gegaan echt super.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 16:17

Leuk overzicht hoor! doe je in januari weer mee? Knap paard heb je :)

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-11 16:19

@sammy1
Dankje! Zo'n jaar vliegt voorbij!

Splinter schreef:
Leuk overzicht hoor! doe je in januari weer mee? Knap paard heb je :)

Dankjee :) Nee januari wordt echt te vroeg. Wil waarschijnlijk van de zomer de kringkampioenschappen mee gaan rijden in het L2 :) Dan hebben we lekker wat ervaring.

Snuupke

Re: Valentino van B naar L2 en nog veel meer leuks!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 16:28

Ik snap dat niet alle scores er tussen staan en idd een keer 209 en 198 is super hoor, maar ik vind
dat er veel tussen staat waar je in de 80 scoort . Is niet bedoeld om af te kraken of zo maar wat is
je motivatie om dan nu al l2 te starten

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-11 16:35

maudenmarc schreef:
Ik snap dat niet alle scores er tussen staan en idd een keer 209 en 198 is super hoor, maar ik vind
dat er veel tussen staat waar je in de 80 scoort . Is niet bedoeld om af te kraken of zo maar wat is
je motivatie om dan nu al l2 te starten

Ik vind als je een wp kan rijden ben je toe aan de volgende klasse. Nu denk ik dat het qua gebied ook verschilt hoor, want op bokt lees ik ook vaak verhalen dat men pas overgaat na het behalen van bv. 205 punten of als ze altijd 2 wp rijden. Nu hoor ik dat in mijn omgeving vrij weinig. Eigenlijk gaat iedereen bijna meteen over als ze wp hebben. Ik werd al raar aangekeken omdat ik zo lang door ging in het L1.
Uiteindelijk waren we toch L1+22 dus heel veel langer had ik ook niet door kunnen gaan. Nu ben ik eigenlijk van plan om niet meteen fanatiek die L2 te gaan starten. Zo'n 1 wedstrijdje per maand en dan pas in Maart/April weer lekker door te gaan starten.

Maar wat ik me dan afvraag wanneer zou jij dan willen dat ik was over gestapt?
Gewoon interesse hoor ;)

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 16:41

Nou, hier in de regio heb ik dan het idee dat de scores wat hoger liggen. Ik rijd bijvoorbeeld met mijn 4 jarige ook l1 maar rijd bijna altijd 2 winstpunten en dat is niet omdat ze hier weggegeven worden. Het maakt voor mij niet uit wanneer je overstapt maar ik heb het idee dat als je in de 80 hangt en dan een klasse gaat overstappen je jezelf redelijk tegen gaat komen..Zag trouwens ook dat jullie maar 1 selectiedag hadden voor de regiokampioenschappen? Of heb ik dat verkeerd gelezen?
Maar nogmaals echt een leuk dier.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-11 16:45

maudenmarc schreef:
Nou, hier in de regio heb ik dan het idee dat de scores wat hoger liggen. Ik rijd bijvoorbeeld met mijn 4 jarige ook l1 maar rijd bijna altijd 2 winstpunten en dat is niet omdat ze hier weggegeven worden. Het maakt voor mij niet uit wanneer je overstapt maar ik heb het idee dat als je in de 80 hangt en dan een klasse gaat overstappen je jezelf redelijk tegen gaat komen..Zag trouwens ook dat jullie maar 1 selectiedag hadden voor de regiokampioenschappen? Of heb ik dat verkeerd gelezen?
Maar nogmaals echt een leuk dier.

Dat denk ik ook hoor. Er zitten hier ook wel uitschieters naar boven toe hoor, maar zelden. Ik had laatst wedstrijd en op de eerste plaats met 196 punten en toen hoorde je hier en daar toch 'wooww'. Dus dat geeft dat ook aan. Eigenlijk zouden we het moeten onderzoeken. Hahaa.. Waarschijnlijk ligt het niveau hier ook wel wat lager hoor, omdat de concurrentie niet zo groot is.
Wij hebben inderdaad maar een selectie dag voor de regio. Alleen de kringkampioenschappen en daar moet het dan gebeuren.
Nogmaals bedankt :)

Lindee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 16:57

Wat een leuk overzicht! :) Ik vind dat je heel netjes rijd en vind jullie een erg leuke combinatie.
Veel succes in het L2 .

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 17:14

Leuke foto's, ziet er allemaal netjes uit en zeker L2 waardig ;)

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 17:14

Wat grappig, ik heb jou gefotografeerd afgelopen weekend in Noordwijk :D
Leuk overzicht zo, fijn om te zien dat je lekker veelzijdig met je paard bezig bent :)
Succes in 2012!

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-11 13:05

Dank jullie! :D

@KG_Images
Ja klopt, had je al eerder op bokt gezien :) Zijn erg mooie foto's geworden, ondanks dat het niet zo heel lekker weer was.

IndezzW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 12:29

@maudenmarc
Ik rij bij Elise95 in de regio en laatst was er selectiewedstrijd voor de winterkampioenschappen, waar redelijk veel mensen op af kwamen. In het L1 was ik 2e met 173 punten. In het L2, waar ongeveer 17 deelnemers waren, had degene op de eerste plaats 180 punten. Ook in andere klassen waren er ontzettend 'lage' punten gereden. Dus eigenlijk is 195 en hoger echt heel hoog hier in de buurt en 200 punten of hoger komt echt bijna nooit voor.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 12:50

Leuk paard, heerlijk veelzijdig! :)
Jullie zijn een leuke combinatie

En over het overstappen: tja, je hebt paarden die met een foutloze proef direct boven de 200 zitten en je hebt paarden die iets minder wow-factor hebben en met een foutloze proef 185 rijden. Het is maar net wat de capaciteiten van je paard zijn. Als je maar lekker constant met winst thuis komt dan lukt dat met netjes rijden en een goede basis in de hogere klasses ook :)

Veel succes komend jaar! :D

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 15:06

Even op het bovenstaande: een nette foutloze proef dat levert wel wat meer op... ook een wat minder paard kan vooral in de B-L klasses best 200 pnt lopen...
Maar daar heb ik het met TS al over gehad...

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 22:08

Dank jullie! :)

Nou rijd ik niet vaak foutloze proeven hoor. Meestal zit er wel een stukje in dat mislukt. Een galopwissel, of even niet luisteren of een bokje. Hahaa. Achja t hoort er bij :)

Sanco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 23:28

Ik denk dat we maar eens een fanclub moeten gaan starten *\o/* met spanddoeken en toeters enzo... vind Val vast leuk :D :o

Enneh... knap gedaan hoor! Jullie gaan als een speer 8)7 _/-\o_ ik doe t je niet na!
Eerlijk gezegd vind ik juist dat je wel 'lang' gewacht hebt met de overstap naar de L2. Tuurlijk beslis je dat zelf en merk je zelf het beste of je eraan toe bent of niet, maar de meeste ruiters (althans, die ik zie en spreek) denken: "Yes, ik ben L1+10 dus ik mag L2 starten, gaaf!" Maar zelf ben ik nooit verder gekomen dan B dus ik heb er niet echt tips over :o

Ik vind ook nog steeds dat je heel trots mag zijn op die conditieprijs van de TREC, er lopen daar heel veel soorten paarden mee, en ook een aantal endurance paardjes enzo... dat jij dan het paard met de beste conditie hebt is toch wel een compliment om heel trots op te zijn :D Vind het zoizo een heel leuk initiatief dat ze daar een prijs voor uitreiken /3

En in 2012 worden de foto's gewoon nog mooier met behulp van mijn professionele apperatuur <<) ghehehe, dus kom maar op met dat showpaard! /3 +:)+

IndezzW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 19:30

Het verschilt ook per persoon. Ik ben nu L1+11 en ga nu niet meer op wedstrijd, omdat het ten eerste allemaal veel geld en tijd kost en omdat mijn vader ook wel wat beters te doen heeft dan me continue rond te karren. Daarom wacht ik net zo lang met starten totdat ik L2 klaar ben. Dus dan kun je aan de ene kant zeggen: dat is snel na 11 winst, maarja, aan de andere kant is het zo snel nog niet ;)

Sympathie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:13

Erg leuk verslag Elise! Het ziet er goed uit en terecht over naar het L2.

(Maudenmarc; een beetje jaloers misschien?)

Lottegold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 02:18

Leuk topic en Overzicht!! Nu ik zie waar jij allemaal start, kom ik je vast binnekort nog wel tegen op wedstrijd! Ik hoop toch ook binnekort te gaan starte!! Succes in t l2 dit jaar!!

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 14:37

Dankjullie :)

@golddigger08
Ja wie weet :D