Het eerste volle jaar dat Jimmy bij mij was en een jaar waarin we samen geweldige dingen hebben gedaan en waarin ik heb mogen ontdekken wat voor kanjer Jimmy is. Uiteraard is en blijft ie een Fjord, dus hij heeft zo zo’n koppigheidjes en eten is toch nog altijd het belangrijkste wat er is.
Maar 2011 bestond voornamelijk uit genieten, en dan met de hoofdletter G.
Bijna elke maand hebben we vanalles meegemaakt en van elke maand zal ik datgene hier vermelden wat er echt bovenuit gesprongen is die maand.
Geniet met ons mee van dit geweldige jaar.
Januari 2011:
Zoals vele van jullie, hadden ook wij een strenge winter dit jaar.
We zijn 2011 dan ook heel rustig begonnen en hebben we niet al teveel spannende dingen meegemaakt.

Februari 2011:
Eind Februari stond het eerste uitstapje van dit jaar op de agenda.
Via Bokt heb ik Paula (p_ponypaard) leren kennen en dat bleek heel goed te klikken.
Zo goed zelfs, dat Jimmy en ik eind Februari ruim 2-2,5 uit lang afgereisd zijn naar de omgeving van Hengelo om daar samen een heerlijk weekendje te hebben. We hebben er een ritje gemaakt, ik heb mijn mendebuut gemaakt met het shetje van daar en Jimmy heeft genoten van de vele modderbaden

Nee joh, hij is toch helemaal niet vies, hoe kom je daar nou bij.

Maart 2011:
Het voorjaar brak aan en doordat Jimmy mij afgelopen najaar het vertrouwen in buitenrijden al ver had terug gegeven werd het nu tijd om onze eigen omgeving wat meer te gaan verkennen.
En dat was (en is nogsteeds) enorm genieten.

April 2011:
Begin deze maand hadden we weer een uitstapje op de agenda staan.
Namelijk onze eerste Enjoy the ride rit die werd gehouden in Laag Soeren.
En laat dit nou net tegenover onze vaste vakantielocatie gehouden worden, dat vraagt natuurlijk om een compleet weekendje weg i.p.v. alleen maar de rit te rijden.
Dus dat was onze eerste keer naar Camping Boszicht van dit jaar.

Jimmy heeft de rit geweldig gelopen, we hebben allebei genoten van de omgeving en de gezelligheid die de rit met zich meebracht. Deze gaat zeker weer op het wensenlijstje voor 2012.

Half April heeft Jimmy een nieuw zadel gekregen. Een trekker pro endurance.
Een heerlijk semi-boomloos-zadel voor de buitenritten die wij maken en we zijn er dan ook allebei helemaal happy mee

Mei 2011:
In Mei hebben we eigenlijk niet zo heel veel beleefd. Deze maand heb ik een uitstapje gehad met Silence naar het strand en ben ik wat meer met hem bezig geweest. Jimmy heeft het op wat rustige buitenritjes vanuit stal na lekker rustig gehad deze maand. We zouden nog meer dan genoeg in het vooruitzicht hebben

Juni 2011:
Jaja, toen werd het Juni… de maand waarin wij onze eerste Eper paarden 4 daagse mochten rijden

Wat had ik hier naar uitgekeken aangezien dit evenement al járen op mijn wensenlijstje stond.
En Jimmy heeft alle verwachtingen waargemaakt. We hebben een ge-wel-dige week gehad daar op de Veluwe, samen met Bokker Punjab en haar paardje.
Tijdens deze week is echt gebleken dat Jimmy en ik zeker weten een grote klik gekregen hebben ondanks de twijfel die er de eerste maanden was. Ik was en ben nog altijd super trots op hem dat hij toch maar mooi die 4 dagen uitgelopen heeft. Ook dit staat werderom voor 2012 op het wensenlijstje. Hopelijk is het lotingssysteem ons weer goed gezind begin komend jaar.
Ook Jimmy genoot met volle teugen:

Super trots!! Na 4 dagen rijden komen we voor de laatste keer over de finish

En we waren moe, maar zeer voldaan: (met dank aan Bokker Punjab voor deze geweldige foto)

Ik heb toen op Bokt een live-verslag bijgehouden. Mocht iemand het leuk vinden om dit nog te lezen dan kun je dat hier vinden: [ITP] Jimmy live vanaf de Eper paarden 4 daagse.
Juli 2011:
In Juli stond onze vaste zomervakantie naar Camping Boszicht op de Veluwe weer gepland

Dit keer voor het eerst met allebei de paardjes samen. Dit was wederom een week met volle teugen genieten van zowel mijn kanjers, de geweldige omgeving en de super fijne camping.

Augustus 2011:
Ook Augustus was een maandje wat op de gebruikelijke ritjes van stal na geen spannende dingen heeft opgeleverd.
September 2011:
In September hebben we genoten van de prachtige omgeving thuis. De hei stond prachtig in bloei en dat vraagt natuurlijk om veel mooie ritjes.

Ook ben ik eind September met een stalgenootje nog een weekendje naar Camping Boszicht geweest.
We hebben niet gereden, maar de paardjes hebben heerlijk genoten op de wei en Jimmy van zijn laatste keer Boszicht voor dit jaar. (Gelukkig staat sowieso de zomervakantie alweer geboekt voor 2012, maar daar blijft het vast niet bij

Oktober 2011:
In Oktober hebben Jimmy en ik de laatste uitstapjes van het jaar gehad. Begin Oktober kwamen we dus terug van het weekendje Boszicht.
En op 15 en 16 Oktober reden we onze eerste 2 daagse tocht. Dit stond al heel lang op mijn wensenlijstje en dit gaat we komend voorjaar zeker vaker doen. Wat was ik trots op Jimmy. Inmiddels staat de eerst volgende geboekt op 31 Maart en 1 April 2012.

November 2011:
November was wederom een rustige maand. Thuis hebben we nog lekker de nodige ritten gemaakt.
En daarnaast heb ik gewoon genoten van mijn 2 kanjers. En ik kan natuurlijk niet ontkennen dat het geweldige weer daar ook aan mee heeft geholpen

December 2011:
December is natuurlijk een drukke maand i.v.m. de feestdagen en vaak laat het weer en het vroeg donker zijn i.c.m. het werk het maken van veel ritten ook niet toe. Tevens is Jimmy van de ijzers afgehaald om te zien of we inmiddels zonder kunnen.
Waar je echter wel de tijd voor krijgt is om te gaan bedenken wat je volgend jaar graag zou willen gaan ondernemen met je kanjer.
En daar is alweer een aardig lijstje voor naar boven gekomen.
De wensen bestaan uit o.a.:
• Een weekendje naar Zee, dit gaat eind April gebeuren

• Een weekendje naar de Loonse en Drunense Duinen (dit wordt een herkansing van ons weekendje in September 2010. Toen konden we wegens gebrek aan een zadel niet rijden)
• Het rijden van meerdere Enjoy the Ride ritten.
• Een weekendje naar Zuid Limburg.
• De Eper paarden 4 daagse!!
• Een aantal NVVR activiteiten.
• En een paar keer naar Camping Boszicht, waarvan de zomervakantie al geboekt staat en we dan heerlijk 2 weken mogen gaan genieten met beide kanjers

• Een aantal voor ons onbekende natuurgebieden ontdekken.
• ……. Uiteraard zullen hier vast nog een hoop meer geweldige uitstapjes bij komen waar we ons nu nog geen weet van hebben. Dus we laten ons verrassen.
Tevens hoop ik in 2012 het juiste bitloze hoofdstel voor Jimmy te vinden zodat we voortaan bitloos van alle uitstapjes kunnen genieten.
Dit was dus globaal gezien ons 2011.
Zoals ik al zei een geweldig jaar en dat heb ik te danken aan dat gekke, koppige, eigenwijze, maar ook onwijs brave en lieve Fjordenbeestje.
Jimmy, bedankt voor dit geweldige jaar. Je hebt me het vertrouwen op buitenritten terug gegeven en daar ben ik je enorm dankbaar voor. Op naar een net zo mooi, of misschien wel mooier 2012.
BEDANKT KANJER