Nu had ik iemand gevonden die haar voor me kon inrijden maar dan wel bij haar op locatie.
Mijn tinker muts is nog nooit op de trailer geweest,dus ik vond het allemaal wel erg spannend.
Gisteren zou ze worden opgehaald,dan 5 a 6 weken weg blijven,en weer teruggebracht worden.
Aangekomen bij Jinty (mijn tink) hebben we eerst even iedereen aan elkaar laten wennen,in de bak oefeningen gedaan ter voorbereiding op het trailer laden,en na een uur ongeveer gingen we richting trailer.
Ook daar hebben we alle tijd genomen,en Jinty alle tijd gegeven die ze nodig had.
Ze wilde er in eerste instantie niet op,maar zonder vechten,zonder slaan,trekken schreeuwen en al dat soort dingen is Jinty vol vertrouwen toch op de trailer gegaan.
Eeerst een teen,toen een voetje,daarna twee,en opeens stond ze met 4 benen op de klep.
Weer eruit laten lopen,weer naar binnen,en toen ging ze met haar voorbenen de trailer op.
Weer eruit,en weer erin,en steeds kwam ze een stukje verder.
Op een gegeven moment stond ze er echt helemaal in.
Weer achteruit naar buiten,tussenschot op z'n plek gezet,en weer naar binnen.
Weer een paar keer eruit,erin,eruit en erin,en toen mocht ik het zelf proberen.
Ze liep zonder aarzelen zo mee naar binnen,ik moest even bij haar blijven staan,de stang werd achter haar dichtgemaakt,en de klep ging dicht.
Ze vertrok geen spier,nog niet een oor,ze stong heel rustig te wachten.
Toen werd ze vastgezet,en het hooinet werd opgehangen.
Dat vond ze erg lekker,vreetzak als ze is... (tinker eigenschap,eten eten eten...)
Toen ook ik eruit,deurtje dicht,en daar zouden we gaan....
Ik met mijn man voorop,om het eerste stuk weg te wijzen,trailer achter ons aan.
We waren denk ik 10 a 15 minuten onderweg,en naderden de snelweg al..
Ik zag achter ons geen trailer meer,en we hebben op een busbaan even gewacht,maar er kwam maar niks...
Toen heb ik gebeld,maar aan de andere kant werd niet opgenomen...
Er bekroop mij een akelig gevoel.
We reden terug om te kijken waar de trailer was,en na een stukje zagen we de trailer (met auto natuurlijk) in de berm staan. (aan een weg,zeer druk,waar je 80 mag)
Ik zag toen we aankwamen rijden een warrig hoopje haar (tinker haar) door het deurtje aan de voorkant van de trailer komen...
Ik zei tegen mijn man: volgens mij hangt Jinty uit de trailer,aan de verkeerde kant...
We draaiden om,zetten de auto achter de trailer,en wat ik toen zag slaat alles...
De klep was al naar beneden,en ik zag in de trailer alleen nog twee beentjes omhoog steken,en ik liep snel om,naar de zijkant.
Daar kon ik alleen maar stom staren,want wat ik zag kan helemaal niet.
Ze was over de voorstang ge-sprongen-kropen-vlogen, hoe weet ik ook niet,maar haar achterbenen met heupen en al hingen nog over de stang,en de rest hing naar beneden,met haar voorbenen uit het zijdeurtje,en haar hoofd ook.
Terwijl ze daar zo zeer ongemakkelijk ging kon ze net met haar hoofd bij de grond,en was (het is belachelijk) gewoon gras aan het eten.
Ik heb geen foto's daarvan,maar geloof me,het was vreselijk,en onwerkelijk.
Haar halster was geknapt,ze was overal bezweet,hier en daar een schram,maar al hangende at ze gewoon door.
Ik heb snel een reserve halster omgedaan,en nadat ik dat had gedaan begon ze te spartelen.
Op dat moment dacht ik: nu breekt ze haar heupen,of haar benen,...dit was het dan lieve schat..
Maar door een wonder spartelde ze zichzelf door het kleine deurtje.
(kan helemaal niet,want ze weegt zo'n 700 kilo...maar ze deed het,ik heb het zelf gezien..)
Ze stond op,schudde zich uit,en ging verder met gras eten.
Het was inmiddels al bijna vijf uur en het zou snel donker worden.
Op de trailer was geen optie meer,deur was ontzet,en ik durfde haar echt niet nog eens in een trailer ze zetten.
Dus aangezien we met de auto net 15 minuten onderweg waren,was mijn enige idee: we lopen met haar terug naar stal.
Ik zal iedereen de saaie lange (enorm lange) weg details besparen,maar we zijn 2 en een half uur onder weg geweest,en toen stond madame weer op stal.
Beetje geschaafde liezen,zwilwrat ingescheurd,hier en daar een klein bloedend plekje,maar verder alles goed.
Zo,dat was mijn zondag.

Hier de foto's van mijn dappere meis. (van het trailer laden,niet van de vreselijke gebeurtenis,daar had ik geen tijd voor op dat moment)

http://94.100.122.177/1435100001-143515 ... _K661.jpeg
http://94.100.123.78/1435100001-1435150 ... _HxJR.jpeg