Zo dit is dus het topic van mij en Bontfire,
Bontfire is een 11 jarige bruinbonte merrie, ze heeft vanaf haar 3de op de manege gestaan, is daar ingereden en is vervolgens wegens een fijn karakter de les in gegaan, snel genoeg werd erkend dat Bontfire een goed genoeg karakter had voor de beginners lessen (ja is ze is aardig verknald
), ze werd dus als: "Braaf, makkelijk en lief." omschreven, maar ik kan je vertellen dat ze af en toe behoorlijk de bitch uit kan hangen. Om maar even bij het begin te beginnen.
11 oktober 2011, het was eindelijk zo ver ik mocht naar haar gaan kijken. Ze reed heerlijk, de elastieken stoorden me niet, haar karakter leek me geknipt en zo werd er dus al snel besloten om met dit paardje door te gaan.
16 oktober 2011, zijn we nog eens wezen kijken, ben ik door het bos met haar gereden. Natuurlijk was ze uiterst braaf en het braafst van allemaal, als ze iets eng vond hoorde je haar hard briesen en liep ze er als een halve maan langs af
Afspraak gemaakt wanneer ze naar stal gehaald kon worden. 19 oktober 2011, zo gezegd zo gedaan. Paar daagjes later kwam ze bij ons op stal.
En de rest is eigenlijk niet zo boeiend..
De verbeter punten zijn:
# Fatsoenlijk aangalopperen en dan zonder dat ik de hele tijd moet kuit geven of moet zeggen: "Doorgaan." doorgalopperen, totdat ik zeg dat het goed is.
# Op de rechterhand ook gewoon op de hoefslag blijven.
# Lieve schat, ik wil je niet door midden hoeven schoppen dus reageer gewoon goed ook al ben je moe, (want meestal na het eerste half uur is ze het zat en veranderd ze in een dondersteen
)# Zakken, ik rijd nu zonder elastieken en snap nu waarom die eraan zaten
# Niet proberen aan te galopperen als ik been geef dat je door moet draven
# Been aandrukken met links is dus dat je naar rechts gaat, niet dat je harder gaat
# Niet trekken aan de teugels.
# Er geen probleem van maken als ik aan wil springen.
# Geen probleem van het zadel/de singel maken (Jaja, hier is naar gekeken er is niks mis met haar rug.. ik ga nog een beter zadel kopen..)
# Geen ge-eet onderweg van weide naar bak en/of terug.
# Geen probleem maken van het afspuiten van je benen
# Bij elkaar gereden worden
Er zullen vast nog wel veel meer puntjes aan zitten, maar dat is denk ik een beetje te veel om nu allemaal te gaan zitten te vertellen, maargoed! Ze blijft een kleine en lieve dot ze moet alleen nog veel leren!
En nu zullen jullie wel denken, uhuu, een 13 jarige die haar pony dingen wil gaan leren, natuurlijk doe ik het niet allemaal in m'n uppie, en ik zal er tijd genoeg voor nemen, niet gaan overhaasten he?

Ze is (nog) niet mijn pony laat dat even duidelijk zijn.
Zoals men zegt, oefeningen kun je leren, een goed karakter moet je kopen.
Ik begin morgen met alles bijhouden!

veel geluk met je pony.