Duimen voor Jack

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pipo

Duimen voor Jack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 18:46

Zoals sommige misschien weten heb ik vandaag Jack aangeschaft op de markt in Zuidlaren.
Dat ie wat meer nodig had had ik wel gezien maar het is vele malen erger. De da is net geweest en Jack gaat een moeilijke week tegemoed!
Jack is zwaar ondervoed en uitgedroogd dat zijn schildklier en darmen momenteel ook zo goed als stilliggen.
Ik moet Jack water met druivensuiker geven en hooi en een heel klein beetje meusli of slobber. Jack wil alleen gras eten en maakt daar zelfs proppen van omdat hij de kracht mist om goed te kauwen.
Al met al gaan we er vreselijk hard aan werken om hem er boven op te krijgen. De komende week zal het erop of eronder zijn volgens de da.
Hij heeft 3 injecties gekregen, 1 ter ontworming en tegen luis enzo en 1 vitamines en mineralen en nog 1 (ben ik even vergeten)
En nee ik hoef geen opmerkingen van .. dan had je beter moeten opletten op de markt, ik heb namenlijk bewust voor hem gekozen en we gaan ervoor.Ook al mocht het stiekum toch tegen vallen dat het zoo slecht is met hem. Maar we gaan ervoor! Hij is namenlijk geweldig <3

Afbeelding

Afbeelding

Hij staat apart van de anderen lekker in een provesorisch stalletje met een warm tapijtje van stro

Amira_

Re: Duimen voor Jack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 18:48

Ik duim voor hem hoor!

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 18:50

Heel veel succes met de kleine Jack! Ik vind het een dotje om te zien.Ik hoop echt dat hij er helemaal bovenop komt.Beterschap e een dikke knuffel voor Jack

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 20:03

Eerst viel mijn oog op de grote bonte en dacht: Ondervoed?? Waar dan? :+
Maar hartstikke goed van je, wat een popje! Je weet dat je een probleempaardje hebt aangeschaft (oei... trek je portemonnee maar) en ik hoop dat ie een mooi leventje samen met jou tegemoet kan gaan!
Ik duim voor jullie!

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 21:50

Van Brinta een papje maken en in een wormenspuit toedienen. Zo heeft Potverdikkie Canjer erboven op geholpen. (meen ik me te herinneren)
Succes met het arme ding!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-11 12:00

Da is net weer geweest en kan nu niets meer doen voor hem. Ik geef hem om de 2 uur glucosewater.
Hij heeft vanmorgen gepoept.... puur zand! Hij kan hem niet spoelen omdat dat dan te snel gaat allemaal voor hem, dan gaat ie zeker net als een infuus, daardoor gaat zijn bloedsomloop als een razende tekeer en dat wordt ook zeker zijn dood. Dus we gaan op deze wijze door en hopen dat ie net zo dapper doorvecht dan dat hij eruitziet.
volgens da heeft ie 10% kans om er door te komen dus erg weinig.
Ik heb wel iets gedaan waarover ik nu niets kwijt kan, maar dat leg ik nog wel uit.

lisetteexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 12:02

ach jeetje wat zielig!!
vind het super wat je allemaal doet voor hem echt succses met die kleintje we hopen dat het goed komt

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 12:05

Heel veel succes met hem <3

SimoneXJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 12:09

Ik duim zeker mee voor je! Wat een schatje <3
Is het misschien iets om hem Psylliumvezels te geven tegen het zand in de darmen of zou dat ook te snel gaan voor hem?

Athena1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 12:13

Jeetje zeg. Wat naar allemaal. Maar wel goed dat je hem een kans wilt geven!
Hij was nog niet zo oud toch?
Heel veel sterkte en ik duim mee!

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 12:15

Wat je zou kunnen doen is heucobs weken. Ik weet niet hoe het in het nederlands heet maar dat zijn een soort grote brokken gedroogd gras die je moet laten weken in water zodat het uit elkaar valt en een soort droog grasprakje word. Dit word speciaal gebruikt bij paarden die geen gras of hooi meer kunnen eten doordat bijv de tanden en kiezen weg zijn (oud of zieke paarden). Dit werkt goed, ze eten het makkelijk en krijgen het nodige aan ruwvoer binnen. Verder een mash papje maken met olie (zonnenbloemolie of schwarzkummelolie) en een beetje psyllium vezels zodat het zand zi snel mogelijk eruit komt.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 12:16

Heel veel sterkte.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 12:25

Ik ben nog nooit op een paardenmarkt geweest omdat ik dit soort taferelen niet aan zou kunnen denk ik :o. Heel veel sterkte voor kleine Jack en super dat je hem er boven op wil proberen te brengen!!

bokkertjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 12:26

succes met dit leuke paardje!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-11 12:27

Ik heb slobber dat is ook zoiets. Verder wilde ik lijnzaad koken en het "sap"vermengen met glucose en dat zo geven met een spuit, maar dat mag nog niet van mijn da. Pas als hij echt wat gaat eten. Zijn darmen liggen natuurlijk ook in puin doordat de wormen nu massaal afsterven.
Ik hou me gewoon aan de adviezen van mijn da, die heeft m gezien en behandeld.

jilinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 15:48

hopen dat hij het gaat redden, :j

en ook echt super dat je zo'n diertje mee hebt genomen <3

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 15:52

Wat super dat je zo'n pony toch koopt! succes met hem, ik hoop dat alles goed gaat komen!

monique_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 15:54

Jeetje, arme beestje!! Maar wat een geluk voor Jack dat jij hem nog een kans wil geven!!!
Ontzettend veel sterkte en succes gewenst!!!

We duimen dat hij er bovenop komt!!

sietske83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 15:55

Ik hoop dat je kleine het red. Vind het super dat je hem een kans wil geven.

lisantjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 16:02

hoop dat hij het red! hou je ons op de hoogte?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-11 16:42

Dank jullie wel voor de steun!
Jack gaat best wel vooruit nu , uiteraard maar hele kleine stapjes maar ik begin hoop te krijgen.

Ik ben dus begonnen met elke 2 uur wat suikerwater te geven met een spuitje. Naast dat eet hij niks ;(
geen hooi, geen slobber en geen meusli of zo. Na (wederom)overleg met mijn da zet ik hem steeds een kwartiertje op het gras en daar eet hij wel inimini hapjes *\o/*
Vanmorgen heeft ie gepoept, dat was 1 en al zand. affin kijk zelf maar. Ook wat fotos van hoe mager dat ie is.. heb zelf het idee dat het niet zo goed overkomt, maar goed.

joehoe!! een drol!!!!
Afbeelding

ik heb het koud
Afbeelding

mijn gespierde nek
Afbeelding
Afbeelding

en mijn kont
Afbeelding

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 16:46

Och gut, wat een hoopje ellende, hoop dat je hem erdoor krijgt maar misschien is het met zijn toestand net teveel geweest om de halve dag op de markt te staan, ik duim voor je.

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 16:50

ach wat een droppie...succes met hem!! (Y)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-11 16:51

ik kwam ze tegen toen ze de markt opliepen, dus hij heeft er niet een halve dag gestaan.. we waren rond half 10 thuis :o :D

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 16:53

ach wat sneu zeg voor dit beestje. ik wens je alle geluk toe!