Het was voor mij de eerste keer bij een Shire keuring maar heb echt genoten! Wat een
hoop verschillende types Shires heb je toch, was erg gaaf om al deze vriendelijke reuzen
zo bij elkaar te zien.
Maar de kandidaat:
Griendheuvels Ed is een 2,5 jarige hengst en gefokt door C. Komejan op de Griendheuvel (http://www.degriendheuvel.nl).
Ik verzorg hem sinds mei dit jaar, en haalde hem lekker verwilderd het land af
:
En zo was hij een week voor de keuring:

HHD_foto, Esmeralda, Gentle_Giant en JewEmm bedankt voor de foto's
!We stonden al vroeg op en Ed liet zich keuring laden in het donker zo de trailer op, eenmaal
aangekomen in Putten snel de spuitplaats op want hij had uiteraard heerlijk zichzelf ingezeept
met poepjes en piesjes

Genoeg spulletjes om hem te "versieren";) Zijn staart werd vakkundig klaargemaakt en ik heb zelf de plait ingevlochten.
Wat een rotwerkje is dat zeg, maar hij zat goed en stevig! Ook de hoefjes werden nog even opgeschuurd

En dan the finishing touch:

Even buiten kijken of alles goed zit:

En toen moesten we de ring in

We zijn 3e van de 3 geworden
Zijn ring-genoten waren enorm. De ene in de hoogte en de andere in de breedte.Desondanks waren we super tevreden want Ed heeft zich keurig gedragen zowel op de trailer, in de ring als daar op stal

Vervolgens zijn we ook nog op geweest voor de coltaproval (tijdelijke goedkeuring dekhengst) De jury was zeker niet ontevreden
en de dierenarts was heel tevreden.

Maar Ed mag nog een jaartje doorgroeien en dan overnieuw aangeboden worden.
De jury vond hem nog wat klein en daarbij heeft hij eigenlijk teveel aan wit op zijn body. Mocht hij nou enorm groeien zowel in
hoogte als breedte maken we volgend jaar nog kans. Dan wordt het wit hem vergeven
Maar klinisch was hij dus perfect, altijd fijn om te horen!
Wel hadden we van HHD_foto de prijs gewonnen voor mooiste combinatie van de dag

Al met al een onwijs leuke en leerzame dag gehad, op naar volgend jaar

Nog even als afsluiter een foto van Ed als veulen in 2009 op de keuring ook gemaakt door HHD_foto
Zo schattig! :

De foto is besteld en wordt eerst naar mij opgestuurd, is 'ie mooi genoeg dan komt hij jouw kant op