Onze stoere ventjes in het Tunesische zonnetje

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zitouna

Onze stoere ventjes in het Tunesische zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 14:13

Hoi allemaal! 't is weer even geleden ivm familieuitbreiding, we hebben er een dochter bij *\o/* Maar hier zijn ze weer een keer.. Onze knappe mannen :) ik weet het, na die rotzomer in Nederland wel een beetje naar misschien om dat zonnetje te zien... Maar bedenk maar, 48 graden zoals het hier gisteren was is ook niet je van het :')

De paarden zijn Berbers met waarschijnlijk wat Arabisch bloed erdoor en een AV :)
Allereerst Kalife, 5 jarige hengst. Nu dik 5 maanden bij ons en hij is al flink wat aangekomen en heeft ook veel meer zelfvertrouwen gekregen. Hopelijk kan ik over een paar weekjes eindelijk eens erop stappen :D

Afbeelding

Afbeelding

En hier samen met Mouza, ons jongste hengstje van 2,5, aan het spelen:

Afbeelding

Hier in een filmpje:

Dan machoman Flavio, 7 jarige hengst:

Afbeelding

Wat glimt ie mooi he :D ik geniet er nog maar even van, straks krijgt hij weer een winterfurrrr :')
Afbeelding

Even uitrusten :')
Afbeelding

En lekker douchen...
Afbeelding

Afbeelding

En nog een paar kusjesfoto's :P

Zarrouk, 5 jarige AV, eigenlijk het paard van m'n man.
Afbeelding

Hij heeft zo'n lief ondeugend koppie <3
Afbeelding

Afbeelding

Fijn zo'n lebber in je nek :P
Afbeelding

Roosch

Re: Onze stoere ventjes in het Tunesische zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 14:15

Gefeliciteerd met jullie dochter!!
Zijn die plaatjes geschoten na de bevalling? :oo Wat ben jij slank!!

Wat hebben jullie toch gave paardjes, leuk om weer wat te zien.

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 14:17

Ten eerste gefeliciteerd met jullie dochtertje

Wat een pracht paarden zijn dit zeg,,

myrt3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 14:18

gefeliciteerd, en wat een prachtige paarden!

biancaXgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 14:48

Gefeliciteerd met je dochtertje
en wat zijn ze onwijs mooi

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 14:57

Dank jullie wel allemaal voor de lieve berichtjes :D

Roosch ja deze zijn van zo'n 2 weken na de bevalling, was zo'n 25 kg aangekomen := maar binnen een week was er alweer 20 af, heb enoooorm veel water vastgehouden met de hitte hier.. Verder ben ik heel lang dus je ziet die extra kilo's niet zo, ben op zich best stevig :')

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 15:00

Gefeliciteerd met jullie dochter!!

Roosch schreef:
Zijn die plaatjes geschoten na de bevalling? :oo Wat ben jij slank!!

Dat viel mij ook al op!!

Weer een leuk stel foto's van de knappe paardenmannen uit Tunesië. Heerlijke beesten zijn het toch ook. Flavio staat er idd mooi glim-glim bij :)
Geen foto's van Mabrouk en Darius? -O- :P

zamira16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 15:01

Wauw wat een super mooie paarden!
en gefeliciteerd met jullie dochtertje :D

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 15:04

Gefeliciteerd met jullie dochter *\o/*

Wat een mooie foto's weer!

Oef 48 graden...dan hoef ik idd niet jaloers te zijn op het zonnetje, dan alleen nog op de omgeving :D

Staan de paarden dan overdag binnen met dat hete weer? Kan je wel rijden dan of is het 's avonds nog te heet? En wat voor winters hebben jullie?

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 15:13

Sieltjuh hihi thx, en nee helaas, had een paar foto's van broek maar die waren niet zo goed gelukt en Darius euh ik heb er wel een van ons samen, net een paar dagen voor de bevalling... M'n hoofd was alleen zo opgezwollen dat ik amper m'n ogen open kon doen :') nee ik raad het niemand aan, hoogzwanger in de 40+graden, enkels waren ook 3x zo dik, echt extreem! Maar hier die foto, trouwens Mabrouk staat ook nog op de achtergrond :')
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 8959_n.jpg

Zamira 2x dank je wel :D

Jennyxx merci!! Haha ja het is echt te extreem heet zo hoor, als je alleen maar even buiten in de schaduw gaat zitten druipt het zweet gelijk van je af, als je probeert te bewegen zie je er binnen 5 minuten uit alsof je met je kleren aan onder de douche hebt gestaan! De paarden staan de heetste uren van de dag dan inderdaad binnen, rijden kan op zich wel maar dat moet dan 's ochtends heel vroeg als de zon net opkomt, tussen 5 en 8 uur ofzo gaat het nog wel, of eind van de middag koelt het ook wel weer aardig af, tussen 5 en 7 kan je dan ook wel weer wat doen, maar wel heel rustig aan.. De winters zijn qua paardrijweer beter te doen, tussen de 15 en de 25 graden meestal overdag ('s nachts kan het wel wat kouder worden, minimaal 8-10 toch wel).. De herfst en lente zijn het lekkerst, graad of 25-30 met een windje :) regen valt er vrij weinig, af en toe gaat het wel even helemaal los maar dat is dan maar ene dag of 2 maximaal meestal.. :)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 16:09

Je hebt idd een wat opgezet gezicht op de foto, maar Darius kijkt wel heel lief zeg :j Hij begint echt een prachtig volwassen koppie te krijgen vind ik :j

Enne, de temperatuur van de herfst en de lente zijn helemaal aan mij besteed. Dan doe ik het toch fout hier in ons kleine kikkerlandje :')

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 17:27

Ja hij wordt echt volwassen nu he! Lichamelijk ook steeds meer, vind hem nog net een beetje baby aandoen maar misschien dat we van de winter wat met hem gaan doen :) eerst Mabrouk, die is ook net een halfjaartje ouder :) hihi ja de herfsttemperaturen hier zijn een stuk prettiger dan in Nederland in de herfst! Oktober is hier meestal nog een heerlijke maand :j tsja nu is het nog dik 45 graden en het is al september.. Pff!! Maar anders moet je ook maar emigreren hihi, alhoewel, Nederland heeft ook zo wel z'n voordelen!! Enne wanneer komt jouw paardje eens itp? :)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 17:32

Als het hier weer eens goed weer is voor een fotoshootje :P Misschien van de week, want we gaan er voor het eerst écht op (al veel gehangen, via beugel ook geprobeerd en ze vindt het allemaal maar best :') lekker ding!).
En ben erg benieuwd hoe Mabrouk en Darius het straks gaan doen :j
Emigreren is trouwens niets voor mij, ik zal thuis hier toch te vaak missen denk ik zomaar :o

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 08:56

Oeh spannend!! Leuk joh, ben benieuwd :D heerlijk als ze zo makkelijk zijn! Benieuwd naar de foto's dan hehe, hoop dat het lekker weer wordt weer bij jullie dus! Broek en Darius kennen allebei wel al een zadeltje maar nog niet echt gehangen.. Tsja mijn buik zat een beetje in de weg hihi en ik ben toch wat aan de grote kant voor Mabrouk, kijken of ik na de zomer een goed kleiner iemand voor hem kan vinden :')
En ja emigreren is ook niet niks... Ik ben er een beetje ingerold, had er ook niet bewust voor gekozen ofzo.. Maar ben gewoon te makkelijk, wen overal wel lijkt het :')

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 09:10

Wat een ontzettend knappe paarden heb je toch, genieten!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 09:16

Pff, 48 graden dat is inderdaad erg warm! Hoe is de baby daar dan onder? Of is die dan alleen binnen bij de airco? Weer prachtige plaatjes Martine, ik mis Mabrouk (tenzij ie in het filmpje staat, dan heb ik niks gezegd :D ). Ik stuur je een dezer dagen weer eens een berichtje, ben erg benieuwd hoe het met je gaat!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 09:25

Wat zijn dat een prachtige paarden zeg, geweldig ! Ben je door de liefde in Tunesie terecht gekomen ? (sorry, ben nieuwsgierig haha)

edit: antwoord al in je profiel gelezen :D

edit2: :D heb met veel plezier je profiel gelezen, wat een geweldige paarden zeg !!!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 15:16

Amable dank je wel, je weet wel dat ik ook gek op die van jou ben :9

Madelief ja het is wel een beetje te heftig zo.. Kleintje nemen we maar niet te veel mee naar buiten.. Schijnt deze dagen wel weer wat koeler te worden, hoop het! Hihi Mabrouk is idd weer buiten de boot gevallen arm ding.. Volgende keer weer, beloofd! En gezellig ja via pb kunnen we wat meer uitweiden :D

IngridM dank je wel! Ja zoals je hebt kunnen lezen, wel voor de liefde hierheen gekomen, maar voor mijn moeder dan, niet voor een vent ;) uiteindelijk dus wel gebleven hier en ook een vent gevonden haha :D het blijft een heel ander land natuurlijk hier maar ik focus me gewoon op de voordelen, en die zijn hier best veel gelukkig :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 15:18

nogmaals gefeliciteerd met je dochter! En wat blijven je mannen knap! Ik baal zo erg dat ik "belet" word om dit jaar te komen ;( Echt, maak veel foto's en topics voor me haha :)) Dan maar volgend jaar :D

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 15:20

gave foto's! Ik heb even in je profiel gespiekt, daar staan ook mooie plaatjes tussen zeg!!! De laatste foto in je profiel is echt té mooi!

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 16:16

Leuke paardjes hoor :D

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 16:24

ik moet natuurlijk ook hier even neerzetten dat jouw paardjes echt prachtig zijn.... <3

Krijgen ze echt een wintervacht bij jou???? Daar kan ik me nu helemaal niks bij voorstellen.
Na ja bij 48 graden ook niet trouwens... men wat een temperatuur!

toppie dat je weer ideetjes hebt om erop te stappen...
hopelijk wil er iemand de camera vasthouden.. 8-)

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 16:28

48 graden :oo Mogen wij een graad of 10 lenen?
Wow mooie paardjes zeg :)

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:20

waaaauw !!!!

wat zijn je paarden super mooi !!
heb in je profiel gespiekt maar jeetje , wat een bjoeties !!! :D

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 22:11

gefeliciteeerd! *\o/*

je hebt echt pracht paarden! <3