Superpoon traint zichzelf!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Superpoon traint zichzelf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 19:12

Erg handig, enige wat ik doe is beetje op en af wandelen, soms eens een stukje meelopen (baasje moet ook wel iets van inspanning doen hé :P ), beetje aanmoedigen en vooral veel zeggen wat voor een geweldige pony hij wel niet is :D En ondertussen traint hij zichzelf :Y)

Gisteren nog wat springtraining gedaan, naar aanleiding van reacties uit het vorige topic eens gewerkt met een hele rij (verhoogde) drafbalkjes en daarna door naar in-uitjes. Op het einde nog wat 'gewoon' gesprongen en eens een oxertje/pyramide geprobeerd.

Zie hier het resultaat:

1. Drafbalkjes
Ging in het begin niet slecht, eerste keer moest hij wat zoeken (help, waar moet je met je benen naartoe?! :') ) maar toen ging het wel .. alleen verloor hij al heel snel z'n interesse :+

2.
Om te voorkomen dat hij nog meer ging afbreken er maar van gemaakt wat hij liever doet, galopbalkjes .. Op 3 meter afstand, dus een in-uitje. Je maakt de hindernis, loopt naar je camera om hem aan te zetten en voor hij aan staat ...

Het beste moment vond ik nog dat hij ging laten zien dat die galopbalkjes best wel in draf kunnen _O-

3. In-uitjes

4. Oxertje
Om te eindigen even een gewoon sprongetje gemaakt en daarna nog een oxertje met 3 balken...

5. Uit eerste hand
Om te laten zien dat ik echt weinig moet doen heb ik op het einde de camera eens zelf in de hand genomen :Y)

En nog wat tussendoor-momentjes ..

6. [***] die al vertrekt voor de camera aan staat :+

7. [***] die een poging wil doen de boel af te breken.

Ik laat hem op zo'n momenten liever niet teveel proberen, want dan krijg je iets in deze aard:

Dus dat heb ik liever niet te vaak :+ :))

Bedankt voor het kijken allemaal!
Hopelijk vonden jullie de filmpjes beetje leuk :)
Volgende keer ga ik eens proberen om een in-uitje met 3 sprongen .. zo'n witte, de blauwe in het midden en dan nog eens zo'n witte .. Zou dit haalbaar zijn? Volgens mij wel hé? (uiteraard opbouwend ;) ).

dupkexx

Re: Superpoon traint zichzelf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 19:20

supper leuke filmpjesss !!

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 19:27

''ik moet nog leren op tijd weg te zijn''
vind ik een beetje om gekeerde wereld. jouw pony moet leren dat hij pas mag springen wanneer jij dat aangeeft. ik vind dat je hem te vrij laat in zijn doen en laten. ik zou hem persoonlijk ook niet belonen als hij een balk aan de voeten heeft. je weet dat hij het ook foutloos kan, en ik snap dat dat is omdat hij wel springt, maar je beloont een zindelijk kind ook niet voor iedere keer dat hij zijn behoefte op de wc doet. dat is een gewoonte geworden en daar hoeven ze niet meer voor beloont te worden. zoals ik in je vorige topic ook al zei vind ik hem erg vast houden in de rug. dat is jammer want hij springt best leuk. doe je ook nog andere dingen met hem? op een of andere manier lijkt hij een beetje uit gekeken op springen en doet hij het op je te pleasen. maar dat is natuurlijk moeilijk beoordelen vanaf een filmpje.

wel super leuk om telkens filmpjes te zien :D

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 19:32

filmpje nummer 8 vind ik het leukst

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 19:41

Jippie, nieuwe filmpjes van Cobe *\o/* Wat ontzettend leuk, ik vind het zo gaaf zoals jullie samen bezig zijn en het springen gaat al goed he? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 19:43

@ dupkexx : dank je wel!

@ themuisje : denk dat er een paar smiley's à la :+ :+ :+ missen :+ Als ik daar was blijven staan dan had hij echt niet gesprongen hoor ;) Dacht dat de humor van het moment wel duidelijk zou zijn :P

Mbt het belonen heb je helemaal gelijk :j Ik moet eens dringend leren mijn mond gaan houden :+ Maar soms lijkt het goed te gaan en ben ik al aan het belonen voor het helemaal gedaan is en dan eindigt het soms niet goed .. En verder heb ik nog de neiging om gewoon alles te belonen, omdat hij vroeger niks deed ... Maar dat moet ik afleren :j Ik doe mijn best :Y)

Ik ken er niks van, kan me het vorige commentaar ook niet herinneren, weet wel dat er toen gezegd is om een rij balkjes en in-uitjes enzo te gaan gebruiken. Dus vandaar deze keer. Heeft hij nog nooit in z'n leven gesprongen die dingen ... Als hij uitgekeken was op het springen zou hij niet springen :+ Hij lijkt altijd alles saai te vinden, maar het feit dat hij het doet betekent wel dat hij het leuk vindt ;) We springen trouwens eens 1x of 2x per maand dus het is niet dat ik hem elke dag laat springen ofzo :+ Soms wel eens een klein hindernisje tijdens het longeren of iets dergelijks, maar niet zoals dit ;). Verder doen we grondwerk, longeren, vrijheidsdressuur, dressuur in vrijheid, lange lijnen, ...

Hij was trouwens niet geheel happy die dag, misschien is het dat wat je ziet? Niet omdat hij niet mee wilde werken, maar omwille van die altijd rondvliegende rotinsecten en ander ongedierte ... (en het is echt erg: [VSW] Op zoek naar andere stal .. Zinvol of zinloos? ). Ik loop vandaag ookal de hele dag irritant omdat ze mij ook weer te pakken hebben gehad :( En bij het VD-en bv. ging het gisteren echt niet, hij wilde wel, maar hij was constant bezig met het verjagen van ongedierte dus dat schiet dan ook niet op ... Misschien dat je dat terugziet in z'n springen ofzo?

@ sporten : dat geloof ik best ja .. ik niet zo :+ :))

@ hestejente : haha, zat je erop te wachten :Y) Dank je wel! :D Naar mijn mening gaat het goed :j maar blijkbaar ken ik er niet veel van }:0 :))
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-08-11 19:47, in het totaal 2 keer bewerkt

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 19:46

Natuurlijk, je zou toch onderhand kunnen weten dat ik één van de trouwste Cobe-groupies ben :P

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 19:52

Ik vind het wel grappig haha ! heee... haaaa... zoooo...jaaaa...heeee de hele tijd hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:26

@ hestejente : whahaha, een [***]-groupie _O- Zal 'm maar niet vertellen dat hij die heeft, dan gaat hij helemaal naast z'n hoeven lopen :+

@ Annettu_ : ja, dank je :o :))
Nu lijkt dat natuurlijk ook wel overdreven omdat ik echt de springmomenten eruit haal, er zit wel wat pauze tussen hoor :+

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:32

Dat moeten we niet hebben inderdaad, zonder die hoeven zou mijn idool er maar raar uitzien en van springen komt het dan vast ook niet meer :P

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 12:01

Whaha die laatste :+

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 12:07

whahaha geweldig!!!!
echt ik kijk al tijden mee maar heb nog nooit gereageerd

ff de boel afbreken hoor, ik moet werken jij dan ook! :Y)

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 12:09

Whaha dat laatste filmpje! Hij neemt je echt in de maling, eerst stoppen en dan gewoon met opzet dat blok eraf duwen met z'n neus, hilarisch!

Gaaf om te zien hoe leuk ie het vindt! Volgens mij zou mij dat nooit lukken met mijn paard, die had het na 1x wel gezien denk ik. Knap hoor!

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 12:20

Hihi, wat is dit toch een leuke pony :-) ik heb al een hele hoop filmpjes van 'm gezien maar volgens mij ook nog nooit gereageerd. Zo grappig dat 'ie zich ook echt uit zichzelf omdraait om nog eens te gaan *\o/*

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 12:31

wat een leuke filmpjes.
het laatste filmpje is erg leuk. :D ''zo baas nou klaar met je grapjes, nu ben ik aan de beurt''. hoopa weg met die camera haha geweldig :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 10:23

Dank jullie wel allemaal voor de leuke reacties! :D
Ook leuk om te zien dat er mensen zijn die al een tijdje kijken, maar nog niet gereageerd hadden .. ik vroeg me al af wie die stiekeme kijkers waren :Y) :P

Dat laatste vond mijn camera wat minder trouwens :+ Die is daarna beetje ziekjes geworden :(:)

Vke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 00:17

vind het geweldig je filmpjes te zien.... :) onze kerel vindt het maar niks als die sprongetjes moet maken....dusja, doen we dat niet en zullen we ma blijven tutten wanneer het kan zeker ;)
kga ze zo snel mogelijk eens aan jana laten zien, je filmpjes.
grtz

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 21:36

Dank je wel :D
Naar mijn gevoel kan het best zijn dat hij dat in de toekomst ook leuk gaat vinden hoor, hij weet het alleen zelf nog niet :+ Niet teveel willen in het begin, eerst basis en de rest komt vanzelf .. ;) Je laat maar eens weten als ik nog eens langs mag komen :)

laura123456

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 12:52

Zo leuk en grappig om je pony bezig te zien :)
Echt een pony met gevoel voor humor en als hij de balkjes niet kan afbrken , dan breekt hij de camera gezellig af :') Ik vind het echt leuk om de filmpjes te zien en je topics te lezen , ook de teksten tussen de filmpjes door zijn heel leuk :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 14:14

Wauw, dank je wel. Ik ga er helemaal van blozen :o

:D

esmeayy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 15:39

Coooooooooooooooobee:) Ik vind m geweldig ook met al die foto's enzo op hps:)

xxfleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 16:53

Hahaha, wat een geweldig paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 20:11

Dank jullie wel allebei! :D

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 12:43

Wát een monster is het toch :')

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 18:53

Hahaha gekke sloperd is het toch ook he! Leuke pony is het!