In de nacht van vrijdag op zaterdag is op de boerderij waar onze paarden gestald staan in Zeewolde de zadelkamer leeg gestolen. Alle zadels, hoofdstellen, mentuigen en zelfs halsters zijn meegenomen. Ook hebben de dieven slijptollen, kettingzaag en ander gereedschap meegenomen uit de naastgelegen kapschuur.
Ze zijn via het weiland langs de weg het erf op gekomen, waardoor de waakhond ze waarschijnlijk niet gehoord heeft. Met de aanwezige kruiwagen hebben ze al het tuig naar de weg vervoerd. (mest wat nog in de kruiwagen zat is op het erf gestort)
Als klap op de vuurpijl zijn die nacht ook nog 11 paarden uit het weiland ontsnapt die vervolgens richting de provinviale weg zijn gegaan. waarschijnlijk is dit bewust gedaan om een afleiding te creëren. Gelukkig zijn de paarden ongedeerd gebleven, maar dit is natuurlijk wel een heel lage actie!!
Ik wil iedereen waarschuwen, zadeldiefstal komt natuurlijk regelmatig voor, maar zo brutaal als deze kom je ze bij ons in de regio maar zelden tegen!!
Omdat wij aardig wat paarden op stal hebben zijn er ook meerdere zadelkamers, gelukkig voor ons zijn de zadelkamers van de pensionklanten met rust gelaten, maar ondanks dat is er toch zeker voor 15 duizend euro aan spullen gestolen!!
Vlakbij de Eemhof. Er is trouwens wel aangifte gedaan, maar omdat er geen sporen zijn van braak kunnen ze er weinig mee. De schuren zaten namelijk, zoals op veel boerenerven, niet op slot. Vanaf gister is daar nauurlijk meteen verandering in gekomen!
Djini
Geplaatst: 07-08-11 14:26
Bedankt voor de waarschuwing... Ik zit aan de andere kant van het water. Is altijd schrikken als je zoiets hoort uit de buurt. Wat vreselijk misselijk en gewetenloos om de paarden dan ook nog los te laten! Je moet er toch niet aan denken wat er had kunnen gebeuren als die in het donker op de weg waren gekomen. Hopelijk komt de politie die lui snel op het spoor.
malih
Geplaatst: 07-08-11 14:29
Klinkt net als bij ons n goed jaar geleden.... Hoewel de halsters er nog lagen, en de paarden nog op stal stonden was verder alles weg, en idd ook t gereedschap.
Oh godsie!! wat bezielt mensen toch tegenwoordig !! Is het nu zo enorm moeilijk om van een ander zen spullen te blijven !!!
En nou ja dan vind ik stelen nog tot daar aan toe maar ik wil er niet over nadenken wat er met die 11 paarden kon gebeuren!!
Ik heb nog wel wat hele oude spullen (goed bruikbaar) die je eventueel zou mogen hebben gratis en een zadel die voor heeeel weinig weg mag ( weet niet waar jullie paarden voor werder gebruikt manege ofzo?)
@zetpoint Dat is heel erg lief van je! Marktplaats wordt inmiddels afgespeurd voor nieuwe spullen (en onze oude natuurlijk!), dus ik denk dat we het wel gaan redden! Het is gelukkig geen manege, dus een paar dagen niet kunnen rijden is geen ramp
Wat ongelofelijk is dit zeg. Het zal je maar gebeuren.
Veel sterkte en kijk de komende tijd even goed uit. Dieven weten dat er nieuwe spullen aangeschaft moeten worden, en vaak komen ze een tweede keer terug. Nogmaals sterkte
He verdorie wat een vreselijke lui... Balen dat het niet op slot zat, dan wordt er zover ik weet niets vergoed. Wat ontzettend laag dat ze de paarden hebben losgelaten, smerig zeg
jeetje wat erg voor jullie, hopelijk krijgen jullie je spullen nog terug. Ik sta ook vlakbij de Eemhof (staan jullie op de Nekkeveldweg?) en ga denk ik maar mijn zadel mee naar huis nemen voorlopig..
Ik kreeg dit bericht al via hyve doorgespeelt. Op welke stal sta je. Ik ga even meer mense inlichten die niet via dit soort wegen hun informatie hebben.
Ik sta idd op de Nekkeveldweg. Fijn dat mijn hyves vrienden het dus blijkbaar ook aan het rondsturen zijn, hoe meer mensen het weten hoe beter! Vandaag gehoord dat ze ook al in Putten geweest zijn. Ze stelen trouwens niet alleen paardenspullen, want ze zijn die nacht ook nog op een andere boerderij hier in de straat geweest waar ze fietsen hebben gestolen...
Koper
Geplaatst: 09-08-11 22:46
Woooww, Putten is toch wel behoorlijk deze kant op (Amersfoort) Wat onwijs balen dat je spullen weg zijn, en gewoon onvoorstelbaar dat ze de paarden hebben losgelaten
Ellendig dat er steeds dure spullen verdwijnen, ik zit hier met een zadel dat ik aan de straatstenen niet kwijt kan, als ze dat nou eens kwamen jatten
Je idd zou denken dat ze alleen dure spullen meenemen, maar bij ons zijn zadels van alle merken en prijsklasse meegenomen. Er zijn er maar 3 blijven hangen maar dat waren echt hele oudjes (er zijn in totaal geloof ik 12 zadels weg).