Koper doet erg raar....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Koper doet erg raar....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 18:44

Ik heb via marktplaats mijn deken verkocht....
De koper gaat nu erg rare dingen doen....

De koper wacht al 2 en halfe week op haar deken omdat ik ziek ben geweest & veel daarna moest werken... ( tot 6 uur) Verder heb ik geen internet bankieren (nu wel aangevraagd) En heb dus gewacht tot ik zeker wist of ik het geld binnen had. Toen belde mijn stal eigenaar dat mijn pony al grazend rondjes is gaan draaien om het touw heen... vind ik zelf iets belangrijker dan iets op de post doen... (vind ik zelf hoor!) Maar goed de koper heeft nu de deken binnen.. Nu is zei omdat volgens haar de buik singels er niet bij zaten (ik weet zeker dat ik het er bij gedaan heb) mij gaan bellen op mijn werk, ik werk in een winkel met klanten enzo... Ik vind dit zelf erg prive & vind het erg raar dat ze het nu zo doet.... Mensen van bokt hebben tevens ook mijn gegevens door gegeven wat ik ook niet vind kunnen... Ook al heb ik een slechte naam dat betekend niet dat ik ook werkelijk zo ben! Maar vind het erg jammer dat ze zo doet nu wat kan ik hier aan doen? (ik heb nu een uur pauze om te eten straks als ik thuis kom kijk ik nog even of ik de buik singels indd hier heb liggen & zo ja dan gaat het op de post!) Graag opbouwend commentaar!

Caira

Re: Koper doet erg raar....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 18:45

tsja eigen schuld, dikke bult, moet je het maar fatsoenlijk oplossen...

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 18:47

volgens mij heb ik het andere topic gelezen.
ik vind eigenlijk ook dat als je iets verkoopt het toch wel binnen 2a3 dagen op de bus moet doen zodra het geld binnen is dan he

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 18:48

Ik vind dat niet zo raar eignlijk. Als je er al 2,5 week over doet om wat op te sturen is je geloofwaardigheid als betrouwbare verkoper wel tot 0 gedaald. Je bevestigt je onbetrouwbaarheid overigns ook in dit bericht. Je weet ZEKER dat je ze verzonden hebt, maar je gaat even kijken of ze er nog liggen en zo ja dan stuur je ze op...

Als ik op 1 van jullie 2 geld moet zetten, dan is het zéker niet op jou. Je hebt alle schijn tegen.

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 18:49

Ben het wel met iedereen hier eens - als je netjes en op tijd je spullen verstuurd en de koper op de hoogte houdt krijg je ook geen slechte naam. Geld binnen = zsm spullen versturen. Je maakt mij niet wijs dat je in 2,5 week niet even tijd had om naar het postkantoor te gaan.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 18:50

gipsyboy schreef:
ik vind eigenlijk ook dat als je iets verkoopt het toch wel binnen 2a3 dagen op de bus moet doen zodra het geld binnen is dan he

:j

Of met een goede reden moet komen, op voorhand, waardoor je het pas later kunt posten....

Maargoed, dit is niet de eerste keer dat jij op een rare manier spullen of dieren verkoopt en ik heb zo'n vermoeden dat het ook niet de laatste keer gaat worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 18:52

Ik heb haar ook gelijk de code gestuurd& ze heeft het nu binnen maar jullie vinden je pony niet belangrijker? Of als je met 39.5 & kotsend op de bank licht...Nee dan moet het op de post? Ik vind het raar dat IK gebeld wordopmijn werk.. Als het jullie over komt denk ik dat je het ook raar vind

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 18:52

nou machlover als ik zo de andere reactie's lees is het niet de eerste keer van jou.
je mag je onderschrift ook wel wijzigen dan en je profiel leeg halen want nu verkoop je zeker niks meer.
tenzij je blinde mensen vind.
succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 18:53

Wildgirl schreef:
gipsyboy schreef:

:j

Of met een goede reden moet komen, op voorhand, waardoor je het pas later kunt posten....

Maargoed, dit is niet de eerste keer dat jij op een rare manier spullen of dieren verkoopt en ik heb zo'n vermoeden dat het ook niet de laatste keer gaat worden.

Dat kan jij vinden maar je kent alleen de verhalen maar niemand vraagt mij niks na vind ik een beetje jammer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 18:54

gipsyboy schreef:
nou machlover als ik zo de andere reactie's lees is het niet de eerste keer van jou.
je mag je onderschrift ook wel wijzigen dan en je profiel leeg halen want nu verkoop je zeker niks meer.
tenzij je blinde mensen vind.
succes

Dat is indd mijn probleem en niet die van jou ;)
Maar ze heeft het binnen nu dus snap niet dat zei mij op mijn werk belt..

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 18:54

macholoverr schreef:
Ik heb haar ook gelijk de code gestuurd& ze heeft het nu binnen maar jullie vinden je pony niet belangrijker? Of als je met 39.5 & kotsend op de bank licht...Nee dan moet het op de post? Ik vind het raar dat IK gebeld wordopmijn werk.. Als het jullie over komt denk ik dat je het ook raar vind

als diegene jou belt kan ze niet ruiken waar je bent.
dan is het aan jou om de telefoon op te nemen of niet.
maar in 2,5 week tijd heb je toch wel even de tijd gehad om het paketje op de bus te doen?
voor je naar je paard gaat of als je terug komt.
er moeten toch ook boodschappen gedaan worden neem ik aan, en bijde meeste winkelcentra is er wel een postkantoor.
nee sorry ik blijf het vreemd vinden, en ik ben nu door jou eigen topic wel weer gewaarschuwd dat ik niks bij jou moet kopen

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 18:56

macholoverr schreef:

En er was niemand anders die het pakketje even kon posten?
Kom op zeg...als je iets verkoopt dan hou je er rekening mee dat je het binnen enkele dagen moet gaan posten dus dan denk je al na over verpakken,verzendkosten en wanneer je tijd hebt dat te gaan doen.

Als ik op deze manier weken op mijn bestelde item zou moeten wachten wat mij meer dan 50 euro heeft gekost; dan bel ik niet, dan kom ik je even opzoeken op je werk... ;)

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 18:56

Zoveel tijd kost het niet om even naar het postkantoor te gaan, of om aan iemand te vragen het pakket te brengen. Ook heb ik het idee dat dit niet de eerste keer is dat je kopers teleurgesteld hebt. En sorry, maar als ik bijna 3 weken moet wachten, talloze keren moet mailen, steeds maar weer uitvluchten te horen krijg, en dan als het product éíndelijk binnen is het ook nog eens incompleet is - dan zou ik ook pissig genoeg zijn om je telefoonnummer op te zoeken en te bellen.

De enige manier waarop je iets van je geloofwaardigheid terug zou kunnen krijgen is door vanaf nu aan te bieden eerst spullen op te sturen, en pas bij ontvangst de koper te laten betalen. Op die manier hoeft de koper zich niet druk te maken of die spullen ooit nog wel komen, en kun jij je reputatie weer (langzaam) op gaan bouwen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 18:59

Heb het andere topic ook gelezen.
Tja, als je iets verkoopt en mensen maken het geld over, willen ze het ook graag ontvangen.
En niet paar wkn later.

Andere optie was geweest geld zo snel mogelijk terug storten, of iemand anders pakketje laten posten,
dan wel nog voor ze betaalden melden dat het lang zou gaan duren.

Neem aan dat je nu hebt geleerd, dat dit niet de meest praktische weg was..
En je leven gaat beteren? ;)
Laatst bijgewerkt door Sjolvir op 05-08-11 19:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 18:59

Ik heb een paar dagen terug ook het topic gelezen..
2,5 week is ook wel heel erg lang om iets op de post te doen..
Als het lang gaat duren moet je dit gewoon van te voren melden, als ik iets koop ga ik er vanuit dat het in 2/3 dagen wel op de post zit en dat de verkoper kan zien dat ik betaald heb..
Als verkoper vind ik het ook niet meer dan normaal om het zo snel mogelijk op de post te doen.
Kan ik het zelf niet doen vraag ik iemand anders, vermeld het dan ook nog even dat het 1/2 dagen langer duurt.

chanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 19:01

Ik ben het ook met iedereen eens hier vind het echt niet netjes dat je 2,5 week wacht met opsturen, je wilt je geld toch ook binnen 2a3 dagen hebben? hoor je dit ook meteen op te sturen vind je ook niet?
Even naar het postkantoor brengen is niet zoveel werk en je zegt dat je ziek bent dan was er vast wel even iemand anders die dat wou doen.

Jana_en_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 19:01

Inderdaad... 2,5 week is geen excuus voor te geven. Minste wat je had kunnen doen was je koper haar geld teruggeven totdat je weer wel in staat was om 5min naar het postkantoor te gaan. Kijk 15min minder tv om dat ding in te pakken en ga 5min minder lang naar je paard om dat pakket op de post te doen (of vraag je ouders/vriendin/wiedanook). Nee sorry, geen enkele genoemde reden van jou maakt 2,5 week wachten OK.

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 19:03

Ik snap het niet;

je wèèt dat je fout zat, en nog ga je een topic openen dat de Kòper raar doet? Hmm...

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 19:04

Ook ik vind 2,5 week te lang als ik iets gekocht heb.Je heb allerlei smoesjes om niet
naar het postkantoor te kunnen gaan,maar dan moet je niks verkopen als je er geen tijd
voor heb.
En als er dan ook nog wat ontbreekt aan de deken dan zou ik je ook opbellen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 19:04

Je had anders de afgelopen week wel genoeg tijd om op bokt te zitten dus een mailtje met uitleg had er ook nog wel vanaf gekund.
Dat was pas service geweest en had je nu niet dit topic hoeven maken.

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 19:05

ik had als koper zijnde nog veel raarder kunnen gaan doen ;)

vind het een beetje raar dat je hier nog een topic opent. komt een beetje over als je eigen hachje redden.
wat is je doel hiermee?

draai de rollen eens om en zie dan nog eens of je zoveel begrip ervoor hebt

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 19:10

ik sluit me voorledig aan bij de bovenstaande reacties!! heb haar ook gevolgt, en snap haar heel goed!

Feria

Ik heb het andere topic ook gelezen en ik vind 2,5 weken ook best lang.
Maar het vreemdste vind ik dat je hier nu een topic opent om die andere persoon zwart te maken (want heel bokt heeft haar topic gelezen en weet om wie het gaat) en je eigen hachje probeert te redden.
Geef gewoon toe dat het fout was en stuur het op. Ook over die singels, ze kunnen niet ineens magisch weg zijn, dus zeg gewoon sorry tegen de koper en stuur ze direct op.

tteettt

uuhh als jij iets bij de C&A koopt en afrekent dan wil je toch ook niet nog 2.5 week wachten? Geloof niet dat je beseft dat jij in dit geval de winkel bent, en dus hoort te leveren zodra geld binnen is! En geen internetbankieren?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 19:12

Voelt een beetje als een goedkoop goedmaak topic dit :')