Peri in Waspik op wedstrijd (L2)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Queelens

Peri in Waspik op wedstrijd (L2)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 18:51

Na lang wikken en wegen, waag ik dan toch maar een rij-tip topic (voor het eerst?) *\o/*
dus wees lief voor me _O-

Vorige week was echt (al zeg ik het zelf) een zeer geslaagde week en mijn paard heeft me weer helemaal verrast! *\o/*
Vorige week vond er in waspik een ruiterweek plaats, wat dus betekende dat je 7 dagen in de week 2 proeven kon starten!
Ik had besloten 3 dagen mee te rijden, aangezien mijn vader niet meer wouw :o en zo had mijn pony ook nog wat rustdaagjes!

Ik ging deze week in met verwachtingen 0,0 het rijden ging oke, maar niet super.
Na een wedstrijd die we op 7 juli reden raakte ik met mezelf in een soort van dipje omdat ik voor mijn gevoel erg fijn reed maar 176 punten kreeg (wel een 1e plaats? :? ) en de jury telkens op mijn coupon schreef dat mijn pony scheef was.
Dit heeft mij best diep geraakt aangezien ik een jaar geleden dus met een pony de ring door stuiterde die met zijn kont op de x liep :+
Ik dacht dat het eindelijk verbeterd was en hij eindelijk recht was omdat het zo lekker ging, maar helaas de jury gooide roet in het eten.
Daardoor werd ik onzeker, zit het tussen mijn oren dat mijn paard scheef loopt en dan gaat die dat ook doen :o

Toen ik op vakantie ging vlak na die wedstrijd heeft mijn instructrice mijn paard een paar keer gepakt en toen ik weer thuis was ging het rijden weer lekker ik heb heel die wedstrijd achter me kunnen zetten en weer opnieuw kunnen beginnen en dat heeft zijn vruchtjes wel afgeworpen.

We begonnen onze 1e dag in waspik op dinsdag met 2 fijne proeven ik was tevreden en werd beloond met 197 en 185 punten! (2x 1e)
Helaas van deze dag geen foto's maar wel een 9 gehaald op het halsstrekken 'perfect' en nog een mooie 8 op mijn houding en zit :):)

Donderdag wederom 2 fijne proeven gereden en ditmaal had ik de camera bij vaders in zijn handen geduwd!

Middendraf (inzet) in de 1e proef volgens jury moest hij meer verruimen
Afbeelding

http://img854.imageshack.us/img854/1565/35324556.jpg

Volte 15 meter in galop, hier een 7 op gekregen
Afbeelding

In deze proef 185 punten gehaald! (2e)

Mijn 2e proef ging nog net een tandje fijner dan mijn 1e proef:

Middendraf was goed voor een 7 'Iets meer terugruiden'
Afbeelding

Halsstrekken was ook goed voor een 7 'achter L.l. wel netjes op kniehoogte' ook precies wat ik gelijk opmerkte toen ik dit beeld zag
Afbeelding

BK van hand veranderen in galop, ik vraag me af waar mijn handen naartoe gaan maar het was wel goed voor een 8.
Afbeelding

Van hand veranderen in middendraf, was goed voor een 7
Afbeelding

A afwenden (XG halthouden en groeten) was goed/slecht voor een 5 'zwaait uit, staat niet gelijk stil'
http://img27.imageshack.us/img27/4409/97676768.jpg

Deze jury heeft mij beloond met 197 punten (2e) en heb op mijn coupon fijne cijfers en opmerkingen gekregen.
Met op de laatste onderdelen Het rechtgerichte, ontspannen en in aanleuning gaande paard: 7 'nette aanleuning'
Verzorging in het geheel: 8 'Mooie combinatie!'

Zaterdag was onze laatste dag, stiekem was ik een beetje zenuwachtig ik had dezelfde jury's als de dinsdag en ging ze ditmaal dus laten zien dat we het nog beter konden!

1e proef:

Middendraf die goed was voor een 6
Afbeelding
http://img233.imageshack.us/img233/2516/32689950.jpg
http://img163.imageshack.us/img163/6694/82933416.jpg

Het halsstrekken waarbij de jury (volgens mijn instructrice want ik hoorde het niet)
riep in het juryhokje: woow dit is pas halsstrekken :wow:
Helaas simpel een 7 gekregen, stond ook geen opmerking achter
Afbeelding

In deze proef beloond met 192 punten (1e), naderhand nog aan de jury gevraagd wat hij er van vond.
Aangezien hij me eerder die week aansprak over mijn handen, die te volgens hem te hoog en te ver naar voren lagen.
Hij vond dit zeker al verbeterd en was blij met wat hij zag.

2e proef en allerlaatste proef van de week:
middendraf voor een 6
Afbeelding

Wijken voor het l.been goed voor een 7 'eerst rechtstellen'
Afbeelding

Volte 15m galop, goed voor een 7
Afbeelding

Verder nog in deze proef leuke 8'en gehaald op; halsstrekken, middenstap en het halthouden.
'Keurige proef! maar denk aan de m.lijn' (ja ik moet echt beter op de AC lijn gaan rijden :o )
In deze proef beloond met 201 punten! (1e)

Wat was ik blij in een week tijd 6 fijne proeven gereden, mijn paard heeft me in elke proef weer verbaasd over zijn kwaliteiten en werklust!
Hij heeft zich de hele week geweldig gedragen zelfs een kinderwagen met een krijsende baby erin langs mijn ring was niet eng! (normaal kan dat wel eens andere koek zijn).
Na het afgroeten na mijn laatste proef was dus wel even slikken, jeetje wat was ik trots!
In 3 dagen 9 winstpunten bij elkaar gereden wat onze stand nu op L2+11 zet.
Naar het M1 gaan we in ieder geval nog niet er moeten nog wat puntjes op de i worden gezet en deze klasse loopt hij wat dat betreft als een trein dus daar wil ik lekker in volle teugen van genieten! :)

Misschien wel tot ons volgende rij-itp topic :evaw:

Voor degene die mijn 'maatje' nog niet kende:
Naam: Peri H.h. (zeg maar gerust; Peer)
Ras: Kwpn
Afstammeling: D-Day x Shah x
Leeftijd: hij is donderdag op wedstrijd 14 geworden :')

Saphira1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 18:57

mooie foto's hoor!! <3 ik vind je set zo mooi!! echt super!!

edit: foutje :o

onbekend0207

Re: Peri in Waspik op wedstrijd (L2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 19:08

Mooie foto's ziet er chique uit.
Hij zou van mij nog iets losser in de hals mogen
en iets meer mogen buiten om je binnenbeen en buiten teugel
verder super! :D +:)+

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 19:16

Ziet er goed uit, Marieke!
Op sommige foto's zie ik wel dat je je teugel(s) in een boogje hebt hangen, probeer om tóch contact te houden met Peri zijn mond, ondanks dat hij zo licht in de hand is.
Liever je teugels ietsje korter, dat je wat meer contact hebt, dan dat je hem te makkelijk 'kwijt' bent.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 19:19

Thanks saphira en audrey

Veerle klopt helemaal wat je zegt over mijn teugellengte daar had ik het ook met een jury over die zei precies hetzelfde.
Is ook iets waar ik al heel lang tegen aan loop hoeveel ik in mijn handen moet hebben, hoe hoog ik hem in moet stellen en waar ik mijn handen moet houden we moeten nog een beetje dat evenwicht vinden.
Ik heb het wel eens geprobeerd om 'zomaar' mijn teugels korter te nemen maar dan was hij zo hangerig en zwaar haha dus dat moeten we nog een beetje 'opbouwen'. We zijn er dus naar toe aan het werken maar het zal zijn tijd nodig hebben Peri is altijd geneigd om onwijs zwaar in mijn handen te zijn ik ben dus blij met de lichte aanleuning nu wil deze houden (alhoewel hij net een tikkeltje zwaarder mag zijn) maar hij moet dus niet ineens zo ontiegelijk zwaar worden wat hij nu nog doet als ik mijn teugels korter neem. :P
Dat is dus een van de puntjes die we voor het M nog op de i moeten zetten! :)

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 19:31

daar hebben we het top team !!! super gereden meid - de foto's zien er heel fijn uit ! _/-\o_ *\o/*

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 19:33

Ziet er goed uit hoor! Grappig op foto 1 meneer en mevrouw taks.

RuiterL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 19:50

Netjes gereden, dik verdiende puntjes! En heel jammer dat ze bij hals strekken geen opmerking hebben geschreven want dat doet ie inderdaad prachtig!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 19:51

Ziet er super uit hoor Marieke, tips worden hierboven al genoemd en volgens mij doe je er echt alles aan om dat te verbeteren, dus komt helemaal goed!

En je hebt hem echt mooi wit!

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 19:54

Ik vind het er in ieder geval goed uitzien :j
Commentaar ga ik verder niet geven, dat heb je al op je protocol staan. Succes verder, dat M1 gaat vast goed komen :)

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 19:56

Dankje stef
en tooske dat klopt haha ik had inderdaad meneer (en mevrouw) taks! :P
RuiterL; was indd jammer in mijn 1e proef stond er achter de 9 'perfect'
en mijn 2e dag in de laatste proef dus achter de ll maar wel precies op kniehoogte wat ook precies klopte
helaas andere 2 jury's niet maargoed zo is elke jury anders ik weet van de ene dat die in ieder geval onder de indruk was van taks weet ik het niet haha :D

Dankje Tess doe er indd alles aan om het te verbeteren, wat dat betreft ben ik zo'n perfectionistische muts die alles goed wilt doen en voor elkaar wilt hebben haha :D
en ja als het paard niet wit genoeg is ben ik niet tevreden hij had zaterdag nog wat gele spikkels op zijn lijf die ik over het hoofd had gezien o ik schaamde mijn oren uit mijn kop en dat terwijl het eigenlijk nog niet eens is opviel _O-

en dankjewel Kathleen ben nogsteeds erg blij met je manier van jureren en de protocol waar ik zeker veel aan heb. zo mag iedereen het doen _/-\o_
Ik hoop het dat de M1 goed komt in ieder geval geniet ik nog even van het L2 op de indoor selecties :o

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 20:33

woow Marieke dat ziet er super netjes uit :D
super knap gedaan! ook echt hele mooie punten gehaald ;d

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 21:02

Toppers!

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 21:03

Nice!!! :D

Mag idd nog wat losser in de hals, dan rijd je helemaal monsterscores :P.

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 21:05

heey,
wat een mooie foto's en fijne beelden. Is peri nou helemaal van jou?

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 21:05

Elise95 schreef:

Hij loopt idd wat in 1 houding, wat ik zo even snel kan zien, maarjaa.. ga d'r niet verder op in, want t kunnen ook moment opnamens zijn...
Jullie vliegen de klasses door zo!!

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 21:08

ManonGrr schreef:
heey,
wat een mooie foto's en fijne beelden. Is peri nou helemaal van jou?

Dankje enne dat issie altijd al geweest :Y)

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 21:08

Wauw Marieke je rijdt zo netjes! echt hebt verder niks op aan te merken, behalve dat je misschien wat meer op de ac lijn moet rijden haha! maar echt alles is perfect aan jullie, echt super leuke combinatie zijn jullie!

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 21:09

X_Michelle_X schreef:
Elise95 schreef:

Hij loopt idd wat in 1 houding, wat ik zo even snel kan zien, maarjaa.. ga d'r niet verder op in, want t kunnen ook moment opnamens zijn...
Jullie vliegen de klasses door zo!!

Kan kloppen hoor ben daar zelf eig nog nooit zo mee bezig geweest lossigheid in zijn hals, zal het morgen eens met instructrice overhebben.
Rijd hem in ieder geval in verschillende houdingen los in ieder geval laag en rond en zo steeds wat hoger dus het is niet dat ik hem altijd in een houding rijd zegmaar :P

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 21:10

Fleurrr_ schreef:
Wauw Marieke je rijdt zo netjes! echt hebt verder niks op aan te merken, behalve dat je misschien wat meer op de ac lijn moet rijden haha! maar echt alles is perfect aan jullie, echt super leuke combinatie zijn jullie!

Ah dankje fleurtje!
enne ja die AC lijn, daar laat ik stiekem best wel heel erg veel punten op liggen.
Ik weet niet wat dat is met mij maar altijd rijd ik er naast
en dan heb ik een keer het gevoel dat ik op de AC lijn rijd en dan nog rijd ik er naast. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 21:10

Wat heb jij een prachtige houding :o

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 21:12

_Pretty schreef:
Wat heb jij een prachtige houding :o

Dat is een grapje toch? :')
Ik heb er altijd nog vrij veel op aan te merken
Mijn schouders, mijn handen _-:(

_Joyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 21:28

Marieke je hebt peer echt geweldig aan het lopen! :D Je rijd erg vriendelijk en jullie passen gewoon top bij elkaar :)

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 21:35

Peer! :D
Ik vind het nu toch wel een beetje eng worden, al die gelijkenissen; we hebben zelfs hetzelfde hoofdstel.. :')
Ik vind dat het er heel netjes uitzien, en echt een ontzettend leuk paard, helemaal super! En ik wilde ook nog even zeggen dat ik je wedstrijdset prachtig vind, staat goed! :D

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 21:40

Thank you Joy! :)

Haha Vera ook HB turijn dus? Heb die eig alleen voor wedstrijd voor thuis kieffer en dankjewel! :)