dus wees lief voor me

Vorige week was echt (al zeg ik het zelf) een zeer geslaagde week en mijn paard heeft me weer helemaal verrast!
Vorige week vond er in waspik een ruiterweek plaats, wat dus betekende dat je 7 dagen in de week 2 proeven kon starten!
Ik had besloten 3 dagen mee te rijden, aangezien mijn vader niet meer wouw
en zo had mijn pony ook nog wat rustdaagjes!Ik ging deze week in met verwachtingen 0,0 het rijden ging oke, maar niet super.
Na een wedstrijd die we op 7 juli reden raakte ik met mezelf in een soort van dipje omdat ik voor mijn gevoel erg fijn reed maar 176 punten kreeg (wel een 1e plaats?
) en de jury telkens op mijn coupon schreef dat mijn pony scheef was.Dit heeft mij best diep geraakt aangezien ik een jaar geleden dus met een pony de ring door stuiterde die met zijn kont op de x liep

Ik dacht dat het eindelijk verbeterd was en hij eindelijk recht was omdat het zo lekker ging, maar helaas de jury gooide roet in het eten.
Daardoor werd ik onzeker, zit het tussen mijn oren dat mijn paard scheef loopt en dan gaat die dat ook doen

Toen ik op vakantie ging vlak na die wedstrijd heeft mijn instructrice mijn paard een paar keer gepakt en toen ik weer thuis was ging het rijden weer lekker ik heb heel die wedstrijd achter me kunnen zetten en weer opnieuw kunnen beginnen en dat heeft zijn vruchtjes wel afgeworpen.
We begonnen onze 1e dag in waspik op dinsdag met 2 fijne proeven ik was tevreden en werd beloond met 197 en 185 punten! (2x 1e)
Helaas van deze dag geen foto's maar wel een 9 gehaald op het halsstrekken 'perfect' en nog een mooie 8 op mijn houding en zit

Donderdag wederom 2 fijne proeven gereden en ditmaal had ik de camera bij vaders in zijn handen geduwd!
Middendraf (inzet) in de 1e proef volgens jury moest hij meer verruimen

http://img854.imageshack.us/img854/1565/35324556.jpg
Volte 15 meter in galop, hier een 7 op gekregen

In deze proef 185 punten gehaald! (2e)
Mijn 2e proef ging nog net een tandje fijner dan mijn 1e proef:
Middendraf was goed voor een 7 'Iets meer terugruiden'

Halsstrekken was ook goed voor een 7 'achter L.l. wel netjes op kniehoogte' ook precies wat ik gelijk opmerkte toen ik dit beeld zag

BK van hand veranderen in galop, ik vraag me af waar mijn handen naartoe gaan maar het was wel goed voor een 8.

Van hand veranderen in middendraf, was goed voor een 7

A afwenden (XG halthouden en groeten) was goed/slecht voor een 5 'zwaait uit, staat niet gelijk stil'
http://img27.imageshack.us/img27/4409/97676768.jpg
Deze jury heeft mij beloond met 197 punten (2e) en heb op mijn coupon fijne cijfers en opmerkingen gekregen.
Met op de laatste onderdelen Het rechtgerichte, ontspannen en in aanleuning gaande paard: 7 'nette aanleuning'
Verzorging in het geheel: 8 'Mooie combinatie!'
Zaterdag was onze laatste dag, stiekem was ik een beetje zenuwachtig ik had dezelfde jury's als de dinsdag en ging ze ditmaal dus laten zien dat we het nog beter konden!
1e proef:
Middendraf die goed was voor een 6

http://img233.imageshack.us/img233/2516/32689950.jpg
http://img163.imageshack.us/img163/6694/82933416.jpg
Het halsstrekken waarbij de jury (volgens mijn instructrice want ik hoorde het niet)
riep in het juryhokje: woow dit is pas halsstrekken

Helaas simpel een 7 gekregen, stond ook geen opmerking achter

In deze proef beloond met 192 punten (1e), naderhand nog aan de jury gevraagd wat hij er van vond.
Aangezien hij me eerder die week aansprak over mijn handen, die te volgens hem te hoog en te ver naar voren lagen.
Hij vond dit zeker al verbeterd en was blij met wat hij zag.
2e proef en allerlaatste proef van de week:
middendraf voor een 6

Wijken voor het l.been goed voor een 7 'eerst rechtstellen'

Volte 15m galop, goed voor een 7

Verder nog in deze proef leuke 8'en gehaald op; halsstrekken, middenstap en het halthouden.
'Keurige proef! maar denk aan de m.lijn' (ja ik moet echt beter op de AC lijn gaan rijden
)In deze proef beloond met 201 punten! (1e)
Wat was ik blij in een week tijd 6 fijne proeven gereden, mijn paard heeft me in elke proef weer verbaasd over zijn kwaliteiten en werklust!
Hij heeft zich de hele week geweldig gedragen zelfs een kinderwagen met een krijsende baby erin langs mijn ring was niet eng! (normaal kan dat wel eens andere koek zijn).
Na het afgroeten na mijn laatste proef was dus wel even slikken, jeetje wat was ik trots!
In 3 dagen 9 winstpunten bij elkaar gereden wat onze stand nu op L2+11 zet.
Naar het M1 gaan we in ieder geval nog niet er moeten nog wat puntjes op de i worden gezet en deze klasse loopt hij wat dat betreft als een trein dus daar wil ik lekker in volle teugen van genieten!

Misschien wel tot ons volgende rij-itp topic

Voor degene die mijn 'maatje' nog niet kende:
Naam: Peri H.h. (zeg maar gerust; Peer)
Ras: Kwpn
Afstammeling: D-Day x Shah x
Leeftijd: hij is donderdag op wedstrijd 14 geworden
ik vind je set zo mooi!! echt super!!