Zanita @ Bentelo L en L1

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sha_r0n

Zanita @ Bentelo L en L1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 10:53

Heee allemaal!

Weer even een keer een topicje van ons.. Bokker AnkeVivaldi (http://www.hippisch-shot.nl) heeft hele leuke foto's gemaakt van onze kringwedstrijd in Bentelo.
Deze moest ik dus gewoon even delen! hahaha..

Maar eerst even hoe we gereden hebben.. Ik was wel tevreden.. Het was namelijk nog maar ongeveer onze 4e wedstrijd in de L1 en L dus wat dat betreft vond ik het niet slecht gaan. Eerst de dressuur gereden.. De eerste proef begon al verkeerd hahaha.. Mijn tante las zo snel voor dat ik even mis ging.. Gelukkig was dit bij binnenkomen dus mocht ik opnieuw beginnen van de jury. Op zich wel een nette proef met mooie stukken ertussen.. Ik moest nog wel met de overgangen iets meer voorwaarts terugwaarts rijden zodat ze beter op haar kont ging zitten en met wijken moest ze meer stelling hebben en niet zo naar binnen kijken.. Dat was commentaar waar ik al van wist waar ik aan moest werken.. Maar deze proef werd beloont met 185 punten :D
De tweede proef ging ook mis.. Want bij de B moest ik bij binnenkomst afwenden.. Ik wist dat ik wat moest doen maar mijn tante las niet verder.. Haha heerlijke miscommunicatie dus.. Die dacht dat ik gewoon de halve baan nog rond moest _O- hahaha.. Daar dus -2 voor gekregen maar verder ging deze proef voor mijn gevoel beter. Ik had 181 punten maar door de -2 helaas net geen winstpunt. 179.. Naja prima ik kom toch nog redelijk mee in de L1 :D

Daarna door naar het springen. Het eerste parcour ging redelijk.. Zani begon in het begin ff te etteren en bij hindernis 3 wilde ze gaan staan maar ik kreeg haar er alsnog overheen wat resulteerde in een balkje.. Daarna hadden we helaas op 6 een pechbalk en zat ik op 9 verkeerd met de afstand waardoor we nog een balk hadden.. Resultaat 3 balken.. Maar ze sprong iig wel braaf rond.. :D
Het 2e parcour ging super tot aan de waterbak.. Daar begon ze me al ruim van tevoren te staken waardoor ik maar vrijwillig het parcour heb verlaten. Thuis springt ze het blauwe bakje wel.. Maar denk dat de entourage wel indruk op haar gemaakt heeft.. Gewoon lekker oefenen.. Maar weet in ieder geval dat we nu wel in het L thuis horen :D

De foto's:
Afbeelding

Fijn galopje
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Springen
binnenkomen draven
Afbeelding

Galopje in het parcour
Afbeelding

Hindernis 1 (ik moet zelf wat meer gaan meegeven op de sprong)
Afbeelding

Een reactie zou leuk zijn <3

Maaikee43

Re: Zanita @ Bentelo L en L1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 10:58

Ziet er leuk uit :j
En wat heb jij een super leuk paardje onder je kont! <3

BrittOllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 11:03

Ziet er goed uit Sharon :)
idd achterhand er iets meer onder, zodat ie voor omhoog komt, maar dat heeft de jury vast en zeker wel verteld,
fijn dat je wel rondkwam, L nog wel! :)

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 11:05

Ziet er super uit Sharon :D

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 11:06

Ziet er erg goed uit sharon! je hoort zeker wel thuis in de L! *\o/*

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 11:32

Ziet er goed uit Sharon :j En wat is Zani toch een knapperd <3
Let wel op je handen, die mag je af en toe wat meer dragen, vind ik :j

Veel succes nog in de L! Als je een keertje in de buurt bent, kom ik je aanmoedigen :)

runasays

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 11:35

wat een prachtbeest heb je onder je zeg!

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 11:40

Bedankt voor alle super leuke reacties <3

Eline: jaa ik zal het laten weten als ik een x in de buurt van Deventer kom :) haha..

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 13:45

Je hebt het echt goed gedaan Sharon! Jullie zijn echt een mooie combinatie :) Lekker zo doorgaan!!

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 13:54

leuk! wel zonde van je springzadel en teugels in de dressuur

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 15:01

mimeslosydy schreef:
leuk! wel zonde van je springzadel en teugels in de dressuur

Is een veelzijdigheidszadel ;) Dus daarmee mag ik wel in de dressuurring hoor! haha.. Springteugels klopt.. Maar die heb ik er altijd aan zitten.. Volgens mij heb ik niet eens dressuurteugels :+

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 15:04

ooh daar zou ik me echt niet aan irriteren. je mag alles. je mag ook wel met een springzadel in de dressuurring. en je ziet toch ook zoveel mensen die met een vzh zadel of zelfs dressuurzadel springen zegt toch ook niemand wat van?

zou ik me echt niet druk over een springzadel in de dressuurring maken.
andersom zou het iets anders worden.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 18:51

ziet er super uit sharon! :D

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 20:57

is dat echt een veelzijdigheidszadel? Het lijkt meer op een springzadel imo

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 21:09

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 21:13

Ik geloof je hoor ;) Maar ik vind het meer op een springzadel lijken dus vandaar. Rijd dat wel lekker dresuur?

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 21:15

Als ik het niet heel verkeerd heb zit jij ook met een dressuurzadel te springen in je profiel, rijdt dat wel lekker springen?

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 21:19

en ook al is dat een springzadel. het is toch een zadel.
ik vind dressuurzadels niet zitten. terwijl ik op mijn springzadel toch een aardig proefje neer kan zetten hoor.
je zit toch gewoon op een zadel? een springzadel belemmerd je nergens in. want ook voor het springen moet je: stappen, draven en galloperen toch? nou dan kun je er toch ook mee dressuren?

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 21:28

Voelen sommige mensen zich hier een beetje aangevallen of verbeeld ik me dat maar? :')
@ankevivaldi:wat ik doe met mijn pony noem ik niet echt springen eigenlijk, huppelen meer. Ik heb wel een heel mooi bruin stubben springzadel liggen maar omdat ik zo weinig spring zit ik er nooit op dus ik vind het niet lekker zitten. Vandaar dat ik met mijn dresuurzadel 'spring'.

@Irm:Ik zie ook wel dat het een zadel is, zover was ik ook wel :j
Maar het ene zadel is het andere niet, mijn vraag of een springzadel wel lekker dresuurt was oprecht. Ik kan me er namelijk niks bij voorstellen. Vragen zijn er om gesteld te worden.
Dat een springzadel je nergens in belemmerd bij de dresuur kan ik me niet voorstellen, in een dressuurzadel maak je je been lang, in een springzadel totaal niet. Bij mij bestaat de dresuur dan ook uit wel meer dan stappen draven en galopperen maar dat ligt wellicht aan mij.

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 21:30

Hm nee maar vind het raar dat je het over hebt dat een L1 proef waar je nauwelijks moet doorzitten gek zou zijn met een springzadel en een kleine sprong niet met een dressuurzadel.
Mij interesseert het niks hoor maar omdat je er zo op doorgaat 'of dat wel lekker dressuur rijdt' beetje onzin, vooral in een L1 klasse. Dus vandaar ook onze reactie ;)

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 21:32

Nou om maar even duidelijkheid te creeëren hier.. is elk zadel gemaakt voor wat die voor naam heeft ;)
Springzadel kan je mee springen
Dressuur kan je mee dressuren
Vzh kan je beide dingen mee.. Neemt natuurlijk niet weg dat het één makkelijker of fijner zit dan het ander.. De één kan ook beter rijden op een bepaald zadel dan op een ander..
Voor mij is de keuze voor een vzh gekomen omdat ik beide kanten van de sport beoefen.. Aangezien het nogal prijzig is om meteen 2 zadels aan te schaffen is dit een voordeligere oplossing.
Met een veelzijdingheid heb je minder diepe wrongen maar alsnog genoeg steun.. Ik heb er nooit hinder van ondervonden.. Heb altijd mijn winstpunten wel kunnen rijden dus wat dat betreft lukt het wel.
Ik ben zelf wel van mening dat als je eenmaal hoger gaat dus richting M of Z dat het waarschijnlijk wel fijner rijd om dan het zadel van de bepaalde tak sport te hebben..

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 21:33

vragen zijn er zeker om gesteld te worden.
en ik voel me totaal niet aangevallen. maar jij beweerd dingen voordat je ze geprobeerd hebt.
of je nu huppeld over een hindernis of niet. je belemmerd jezelf en je paard als je springt met een dressuurzadel.

bij een springzadel kun je je beugels zo langer maken. heb je toch ook lange beugels? dat sharon dat niet doet tja de een doet dat de ander dat. heb je al eens geprobeerd om te dressuren op een springzadel? dan weet je hoe het voelt. voor sommige niet ideaal. maar als je niets anders hebt werkt het goed genoeg.

maar het is puur hoe je begon wat niet erg aardig is.

zonde van je springzadel en je teugels? tja ik weet dat sommige mensen geld hebben om het uit te geven aan 10 zadels maar niet iedereen heeft dat. je had het wat netter kunnen brengen.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 21:34

AnkeVivaldi schreef:
Hm nee maar vind het raar dat je het over hebt dat een L1 proef waar je nauwelijks moet doorzitten gek zou zijn met een springzadel en een kleine sprong niet met een dressuurzadel.
Mij interesseert het niks hoor maar omdat je er zo op doorgaat 'of dat wel lekker dressuur rijdt' beetje onzin, vooral in een L1 klasse. Dus vandaar ook onze reactie ;)

Kan jij even quoten waar ik zeg dat ik dat gek vind?
En dan nog wat een mierenneukertjes dit is een forum daar mogen toch vragen gesteld worden _O- Ik kan geen enkele reden bedenken waarom ik niet mag vragen of dat wel lekker rijd of is dat tegenwoordig ook al verboden komop zeg :')

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 21:36

Laura: mijn beugels zijn met dressuur wel 2 gaten langer hoor ;) Alleen zie je dat op de foto's nauwelijks terug.. Maar ik geef je gelijk dat het gewoon prijzig is om meteen twee zadels aan te schaffen.. Zoals je hierboven mijn opmerking ook al kon lezen.. haha..

Maar om weer ontopic te komen.. Ik kan er prima mee rijden ;)

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 21:37

Aangezien je je afvraagt of het wel lekker dressuur rijdt klinkt het alsof het voor jou vreemd/gek is als iemand een L1 proef met een springzadel zou rijden, al is het in dit geval een vzh zadel