Vrijspringende Shetlander

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xDuvel

Vrijspringende Shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 14:29

Hallo

Ik ben al een tijdje lid van Bokt maar echt actief ben ik nog niet geweest, op andere paardenforums ben ik wel vaak te vinden :)

Onlangs heb ik mijn Shetlander nog eens laten vrijspringen en hij deed het in mijn ogen echt heel goed! Heel hoog zijn we niet gegaan :)

Paspoortje van mijn pony
Duvel // Shetlander - niet opgenomen in stamboek // 17 mei 2006// Zwart, enkele witte haartjes // Hengst // mennen, vrijheidsdressuur, NH // vader van Timon en Coca

Tips ofzo hoef ik niet dit is enkel om mijn video en pony eens voor te stellen :)

Groetjes Amélie

_lieff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 14:32

Is hij nog hengst? Of heb ik daar over heen gekeken? :)
Edit: Laat maar! Gevonden :D
Leuke pony!

roucha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 14:33

Haha wat een super gave shetlander! :D <3

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 14:34

Leuke pony :j
Jammer dat je geen tips wilt. Had er wel een paar voor je namelijk :P

LisaaBloem

Re: Vrijspringende Shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 14:39

Wat een stoer beessie zeg! en hij is mooi slank!

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 17:22

wat een onzekerheid en wat een ongeconsentreerde sprongen :n

verder leuk beest ;)

xDuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 20:24

ninajojo schreef:
Leuke pony :j
Jammer dat je geen tips wilt. Had er wel een paar voor je namelijk :P

Nja ik laat hem maar een keer per jaar springen ofzo dus aan tips heb ik niet echt iets :)

xDuvel

lisasander schreef:
Wat een stoer beessie zeg! en hij is mooi slank!

Dankje, hij is nooit echt aan de dikke kant geweest maar wel een paar maand uit conditie maar nu zijn zijn spieren weer goed opgebouwd :D

xDuvel

_lieff_ schreef:
Is hij nog hengst? Of heb ik daar over heen gekeken? :)
Edit: Laat maar! Gevonden :D
Leuke pony!

Jep, hij is nog hengst :)
Dankje ^^

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 23:55

GVL => SPR-ITP

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 00:01

Hij doet zijn naam wel eer aan op het filmpje bij 0.24 seconden. Persoonlijk zou ik dat zweepje wat je in handen had daar op een andere manier hebben gebruikt op dat moment ;)
Maar goed, daar gaat je topic niet over ;) Het is wel een stoer ding met veel praatjes, dat is duidelijk!

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 00:12

Mooi beestje zeg :D
Ken er ook niks van hoor maar hij heeft er wel plezier in precies :p

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 00:13

Echt een hele leuke pony. Toch vind ook ik het jammer dat je aangeeft geen tips te willen omdat hij maar eens per jaar losspringt. Naar mijn mening is er genoeg wat je met kleine aanpassingen zou kunnen verbeteren, waardoor het met name voor je pony aangenamer word om los te springen. maar nogmaals, echt een hele gave pony!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 00:39

Ok... Je wil geen tips, dan maar een opmerking:

De grondbalk die je gebruikt hoort vóór de hindernis te liggen... Je pony gaat nu weigeren omdat je pony zich na het springen van de hindernis ineens geconfronteerd ziet met een grondbalk...die zo ligt dat hij écht in de weg ligt ( je pony komt direct na de landing in de problemen omdat die balk daar ligt). En je hebt duidelijk een slimme pony: de tweede keer springt hij dus van die kant niet meer!! Dus met losspringen: óf een op de juiste afstand liggende grondbalk en dan de hindernis alleen van die kant nemen, of helemaal geen draf/galop grondbalk.. En hiervoor maakt het niet uit of het een once in a lifetime sprongetje is... een paar keer per jaar of wekelijks. Dit zijn dingen die je goed moet doen anders maak je het wel heel moeilijk/vervelend voor je pony

Verder leuke pony, die er inderdaad supergoed uitziet. Lijkt me wel een brutaal ding! Superleuk dat je zo met hem aan het werk bent

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 01:17

Sprong die van mij maar zo als bij 1:48 en 1:59 !! <3
Leuke pony, vooral hoe die zn hoofdje steeds heen en weer slaat na de hindernis.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 01:24

Leonoor schreef:
Hij doet zijn naam wel eer aan op het filmpje bij 0.24 seconden. Persoonlijk zou ik dat zweepje wat je in handen had daar op een andere manier hebben gebruikt op dat moment ;)
Maar goed, daar gaat je topic niet over ;) Het is wel een stoer ding met veel praatjes, dat is duidelijk!

Eens...! :j

xDuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 10:14

riagr schreef:
Ok... Je wil geen tips, dan maar een opmerking:

De grondbalk die je gebruikt hoort vóór de hindernis te liggen... Je pony gaat nu weigeren omdat je pony zich na het springen van de hindernis ineens geconfronteerd ziet met een grondbalk...die zo ligt dat hij écht in de weg ligt ( je pony komt direct na de landing in de problemen omdat die balk daar ligt). En je hebt duidelijk een slimme pony: de tweede keer springt hij dus van die kant niet meer!! Dus met losspringen: óf een op de juiste afstand liggende grondbalk en dan de hindernis alleen van die kant nemen, of helemaal geen draf/galop grondbalk.. En hiervoor maakt het niet uit of het een once in a lifetime sprongetje is... een paar keer per jaar of wekelijks. Dit zijn dingen die je goed moet doen anders maak je het wel heel moeilijk/vervelend voor je pony

Verder leuke pony, die er inderdaad supergoed uitziet. Lijkt me wel een brutaal ding! Superleuk dat je zo met hem aan het werk bent

Niet alle sprongen die hij genomen heeft die dag staan in het filmpje dus daar kan je niet echt iets uit opmaken. Zo staat zijn opwarming er ook niet bij. En als ik de balk voor de hindernis leg zoals het hoort springt hij ze vaak met hindernis en al. En idd de afstand klopt niet hoe ze daar nu lag maar dat was vooral de bedoeling om hem te laten vertragen om de sprong te nemen. Daarom is die grondbalk weggedaan halverwege het springen.

En dankje, hij is gewoon een Shetlander he :)

xDuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 10:15

xPenny schreef:
Sprong die van mij maar zo als bij 1:48 en 1:59 !! <3
Leuke pony, vooral hoe die zn hoofdje steeds heen en weer slaat na de hindernis.

Dankje ^^
Op het springen hebben we nochtans nog niet veel geoefend maar hij doet het wel goed :)

xDuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 10:16

Leonoor schreef:

Op dat moment wou ik hem wegsturen van mij maar hij wist dat ik koekjes had en wou niet weggaan en bleef maar steigeren en doen. En tja dan bokte hij ..
Toch bedankt

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 11:04

xDuvel schreef:
Leonoor schreef:

Op dat moment wou ik hem wegsturen van mij maar hij wist dat ik koekjes had en wou niet weggaan en bleef maar steigeren en doen. En tja dan bokte hij ..
Toch bedankt

Waarom pik je dat gedrag dan? Dat hoeft een paard bij mij niet te flikken...Hij had je ook met gemak kunnen raken... :(:)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 12:47

Wat ik eigenlijk bedoel is dat je op bepaalde momenten de balk ACHTER de hindernis hebt liggen, ipv ervoor... en dat is nu het probleem waardoor hij gaat weigeren: hij kan na de landing niet makkelijk weg...
En daar heeft hij als slimme pony wel een truukje voor: gewoon die kant niet meer springen ;)

xDuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 18:26

riagr schreef:
Wat ik eigenlijk bedoel is dat je op bepaalde momenten de balk ACHTER de hindernis hebt liggen, ipv ervoor... en dat is nu het probleem waardoor hij gaat weigeren: hij kan na de landing niet makkelijk weg...
En daar heeft hij als slimme pony wel een truukje voor: gewoon die kant niet meer springen ;)

Ja das idd waar en das niet goed, dat weet ik daarom is die balk ook weggehaald na een tijd :)

xDuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 18:27

Adil schreef:
Leonoor schreef:

Eens...! :j

Dat gedrag pik ik ook helemaal niet, hij heeft een tik gehad van de zweep, maar dat heb ik weggeknipt uit het filmpje omdat het geen leuk zicht is om je pony te straffen vind ik.

Maar denk dat ik de reactie "persoonlijk zou ik dat zweepje op een andere manier hebben gebruikt op dat moment" verkeerd opgevat heb. Dacht dat daarmee bedoeld werd dat men niet akkoord gaat met het feit dat ik hem een tik ging geven, mijn fout dan :) Dus voor alle misverstanden te vermijden, hij heeft wel degelijk een tik gehad :)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 01:06

Dan is het toch fijn he... zo'n slimme shet! Die zet je wel aan het denken. Leuk hoor!

kollee3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 01:16

Wat een leuk pitting ponietje zeg, daar houd ik wel van :)
Ga je vast nog veel leuke dingen met hem meemaken.

Erg mooie shetlander ook!