grid schreef:en waarom Pim dus tussen de merries "moest" blijven en niet samen met de andere hengsten kon opgroeien ?!
Hier heeft Pim min of meer zelf voor gekozen, hij stond bij zijn halfbroer (hengst) maar sprong tot 3x aan toe over de draden heen naar de kudde...
Om hem over een tijdje bij de kudde te laten is hij dus (eerder dan Fara) geruind
Volgensmij heeft Marjolein ook nooit de bedoeling gehad om Pim te fokken zodat hij evt. tot dekhengst uit kan groeien. Als ik kijk naar Perfect, Pallieter en Poirot (v. Meadows Selwynn) allemaal 2e premie paarden, incl. mams zie ik ook geen enkele reden om het "het hengst zijn" aan te doen, die vervelende hormonen, door de al vele dekhengsten weinig tot geen merries om te dekken en vaak ook nog alleen staan..
Als hij net zoals hun 3'en uitgroeid zou een leven als rijtypische ruin en maatje voor het leven veel leuker zijn!
Al is Tolkien er natuurlijk ook nog, en die vind ik zelf nét wat beter, leuker qua karakter, al is Tol ook gewoon ontzettend makkelijk en knapper dat Faramir, maar dat is/kan ook een mening zijn.
Maar ik vind niet dat die vergeten mag worden, al ben ik erg benieuwd dat als fara ook ggk zou zijn voor wie mensen zouden kiezen als ze beide op hetzelfde erf zouden staan, Tol of Fara
Faramir heeft absoluut geen mooi hoofd, maar van wie hij wat heeft? Fleur haar hoofd heeft vee weg van welsh en Tol heeft ook absoluut geen ramsneus, wat Fara wel licht heeft :J
Maar de hals? kan dit wegtrekken/minder zichtbaar worden wanneer hij gereden wordt, Grid?