Irish Cob broertjes Faramir en Pelgrim van Weremere

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Resi_lover

Irish Cob broertjes Faramir en Pelgrim van Weremere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 21:28

Het werd wel weer eens tijd voor een topic, en dit keer niet van Tolkien, nee een topic van 2 Tolkien-zonen :D
Faramir van Weremere is een 2 jarige hengst, mama is Fleur van Weremere, homozygoor voor bont en 1 blauw oog.
Pelgrim, roepnaam: Pim, 1 jaar, 1.5 maand geleden geruind en mama is Paiti van Weremere, van Pim wordt dit jaar een volle broer of zus verwacht.

Faramir:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Fara zijn hartje <3
Afbeelding

Afbeelding

Pelgrim:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En omdat er nog 2 zichtbare foto's in dit topic mogen mag papa Tolkien deze opvullen *D
Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Joto op 24-06-11 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 21:31

Faramir is echt een beauty :oo en zijn papa mag er ook wel wezen _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
zoiets zou mooi in mijn portfolio staan *D

Dagmar_1995

Re: Irish Cob broertjes Faramir en Pelgrim van Weremere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 21:34

Wauw, die zijn mooi!

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 21:34

Wauw wauw wauw! :D
Faramir is echt gaaf! En Pelgrim mag er ook wezen! Deze twee gaan zeker weten uitgroeien tot twee prachttinkers!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 21:47

Ik vind ze allebei echt prach-tig! Wauw! <3 Vind niet veel Tinkers mooi, vaak zien ze er zo lomp uit, maar deze twee... die mogen best verhuizen naar mijn achtertuin! :D

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 21:57

Kayleigh_ schreef:
Vind niet veel Tinkers mooi, vaak zien ze er zo lomp uit, maar deze twee... die mogen best verhuizen naar mijn achtertuin! :D

*\o/* *\o/* Weer een niet-Tinkerfan laten zien dat ze ook best heel leuk kunnen zijn :D Haha, elk topic wordt er min. 1 reactie geplaatst ong. hetzelfde als die van jouw :P
Al zien ze er niet alleen lomp uit, dat zíjn ze ook :D

Dedankt allemaal :D

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 21:58

Wat wit :oo Bijna eng gewoon :D

Super knappe tinkers! Zijn echt prachtige paarden met van dat volle behang! Heerlijk!

xsiroccox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 22:23

:~ :9 Jammie jamie jammie, vooral Faramir :9 :~
Maar papa Tolkien vind ik nog mooier <3 (beetje meer zwart), maar oei die blauwe ogen :9

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 22:44

Geweldige foto's weer :z

Heerlijke sokken heeft Faramir al *D =:)

en ahhh Pimmie :+: erg leuk kleurtje heeft ie nu zeg *D ook z'n manen en voorpluk :# en dan dat koppie op 1 of andere manier echt om verliefd op te worden <3

Tss Lomp >;) mijne is helemaal niet lomp hoor 8-)

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 22:46

Oeeeh <3
Zonneen zou ik ook wel willen :=

Heb wel een vraagje := Waarom heb je ervoor gekozen Faramir hengst te laten en Pim niet? Gewoon uit nieuwsgierigheid als Tinkerleek :+

Stephannie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 23:12

Prachtige foto's! Vooral Faramir is geweldig!! :)

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 23:16

Faramir is een kopie van zijn vader <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 23:17

Barbabientje schreef:
Oeeeh <3
Zonneen zou ik ook wel willen :=

Heb wel een vraagje := Waarom heb je ervoor gekozen Faramir hengst te laten en Pim niet? Gewoon uit nieuwsgierigheid als Tinkerleek :+

Pim staat te koop zag ik, misschien heeft dat ermee te maken? Denk dat een ruin wat makkelijker verkoopt! :)

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 23:26

staan beiden te koop :j

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 07:13

grid schreef:
en ahhh Pimmie :+: erg leuk kleurtje heeft ie nu zeg *D ook z'n manen en voorpluk :# en dan dat koppie op 1 of andere manier echt om verliefd op te worden <3

Haha, Pim kijkt zo eigenwijs uit z'n ogen, en die vlek op z'n oog, net een clowntje :D

Beide staan inderdaad te koop :j Pelgrim stond bij merries op het land en begon te dekken en aangezien hij als hengst voor de fok niet "interessant" zal zijn is hij geruind :)
Faramir daar in tegen staat met zijn halfbroertje (hengst) op het land, kan niet bij merries komen (of moet een sloot overspringen) en zóu best interessant kunnen zijn voor de fok, máár Faramir staat nu te koop als hengst, als er na de keuring hier niemand interesse in hem heeft wordt hij gelijk geruind met zijn halfbroertje :)

Janet grappig, dat jij dat zegt, wij vinden hem namelijk totaal niet of Tolkien en Fleur lijken, maar vooral op z'n oma (tara) :D

Chay_Flame

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 08:53

Wat een sokken heeft Faramir :oo En op de tweede draf foto ziet hij er echt onwijs volwassen uit!
En Pelgrim ben ik gewoon helemaal verliefd op, dat koppie, zo mooi getekend ook <3

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 09:41

Oooh lois wat doe je me aan. <3
Laat faramir nog even 4 jaar te koop staan. :D pfoe als ik de ruimte toch had. <3 vind hem zo geweldig!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 09:48

Ben nu wel nieuwsgierig waarom men Faramir interessanter vindt voor de fok dan Pelgrim? :o en waarom bv Pim niet ook bij hun op t land kon?! Maar nu ben ik misschien wel heel nieuwsgierig := mag ook via pb :P

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 09:50

Zodan, hoe lang heb je daar over gedaan? Zo perfect wit, die sokken, staart en manen..!
Wat een onwijs gave paarden zeg.

Niniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 11:48

Wow! Wat heb je ze super wit man!
Echt geweldige paarden heb je <3

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:59

nou eerlijk gezegd vind ik het in dit geval wel erg duidelijk dat Faramir beter voor de fok geschikt zou zijn dan Pelgrim hoor :o grid
wat niet wegneemt dat Pim ook een geweldig leuk paardje is natuurlijk!!!

als ik het geld en de ruimte had dan had ik faramir al meer dan een jaar geleden gekocht :~
ik hoop echt heel hard dat daar nog de geschikte hengst-eigenaar voor komt kijken!!!!
ik vind hem ÜBERGAAF!!!
fleur zie ik er overigens niet in, maar tolkien toch wel een beetje :j

en knap halster dat van tol :9

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 18:28

Frenia ik ben gewoon benieuwd naar de criteria :) en waarom Pim dus tussen de merries "moest" blijven en niet samen met de andere hengsten kon opgroeien ?!

Pelgrim is (te) licht, en hoewel faramir een leuke uitstraling heeft enzo stoor ik me teveel aan z'n hoofd en aan z'n hals (onderhalsspier) (net zoals ik baal v Ru's hoofd trouwens ;) :o ) en faramirs ogen, maar da's wel heel persoonlijk...
Dus voor mij denk ik beide geen potentiële dekhengstgehalte :o Y;( maar ik leer graag dus daarom benieuwd :)

(Gaat ook eens op zoek naar duidelijke foto's dat ze beide ongeveer even oud zijn, want kan me de rest vd bouw v pim eigenlijk ook niet zo 123 voor geest halen :o )

[edit] misschien ga ik er nu wel erg ver op in en misschien niet iets voor dit topic :o Y;( maar was/ ben dus benieuwd :)
Laatst bijgewerkt door grid op 22-06-11 18:55, in het totaal 6 keer bewerkt

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 18:32

Lois prachtige fotos van twee knapperds, maar faramir vind ik echt super geweldig! Wat een dier :~

taggart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 19:15

Erg mooi, zeker van Faramir ben ik helemaal weg!!!!

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 20:00

grid schreef:
en waarom Pim dus tussen de merries "moest" blijven en niet samen met de andere hengsten kon opgroeien ?!

Hier heeft Pim min of meer zelf voor gekozen, hij stond bij zijn halfbroer (hengst) maar sprong tot 3x aan toe over de draden heen naar de kudde... := Om hem over een tijdje bij de kudde te laten is hij dus (eerder dan Fara) geruind :)

Volgensmij heeft Marjolein ook nooit de bedoeling gehad om Pim te fokken zodat hij evt. tot dekhengst uit kan groeien. Als ik kijk naar Perfect, Pallieter en Poirot (v. Meadows Selwynn) allemaal 2e premie paarden, incl. mams zie ik ook geen enkele reden om het "het hengst zijn" aan te doen, die vervelende hormonen, door de al vele dekhengsten weinig tot geen merries om te dekken en vaak ook nog alleen staan..
Als hij net zoals hun 3'en uitgroeid zou een leven als rijtypische ruin en maatje voor het leven veel leuker zijn! :D

Al is Tolkien er natuurlijk ook nog, en die vind ik zelf nét wat beter, leuker qua karakter, al is Tol ook gewoon ontzettend makkelijk en knapper dat Faramir, maar dat is/kan ook een mening zijn.
Maar ik vind niet dat die vergeten mag worden, al ben ik erg benieuwd dat als fara ook ggk zou zijn voor wie mensen zouden kiezen als ze beide op hetzelfde erf zouden staan, Tol of Fara :D

Faramir heeft absoluut geen mooi hoofd, maar van wie hij wat heeft? Fleur haar hoofd heeft vee weg van welsh en Tol heeft ook absoluut geen ramsneus, wat Fara wel licht heeft :J
Maar de hals? kan dit wegtrekken/minder zichtbaar worden wanneer hij gereden wordt, Grid? :)