Mijn paard heeft na de enting van feb vooral snachts hoesten overgehouden. Elke nacht om 4 uur schrik ik wakker, weer een hoestbui....

Dus die ochtend van donderdag dacht ik:ik ga ze even ontwormen........................
Een half uur later in wei, liggen staan liggen........ Ik dacht dit is niet goed. Da gebeld, en heeft een mestonderzoek gedaan. (bleek hij super veel eitjes in zijn poep te hebben).
Logische reactie dacht ik toen nog,dat hij dan buikpijn heeft want door de wormekeur gaan ze dood.
Om 20.00 ging het weer niet goed..da weer gebeld, toen had ze zoiets ik ga hem laxeren, parafine behandeling. Dan moest het binnen 24 tot 48 uur allemaal uit zijn lijf zijn..
Hij was erg braaf en liet alles makkelijk toe. na een tijdje weer bij hem gekeken..
toen werd het 24.00 uur en ging het totaal miss..

Hij wist van de pijn niet meer wat die moest doen,eerst lag hij vast,en bleef alseen gek staan liggen, ( ik raakte zelf in paniek ) ik kon niets doen, als een gek de DA gebeld.
Ze zegt:dit is niet goed, bleek dat dat zijn darmen waren gedraaid. Dus de keuze:of afwachten totdat het misschien uitzichzelf terug draait en hem miss dood aanvinden de volgende dag,of als een gek naar WOlvega rijden en een ego maken, en als het nodig was, opereren..
De grond zakte onder mijn vandaan...het was ondertussen 01.00 uur en wolvega was nog 3 kwartier rijden... Maar goed wij richting de kliniek.
Daar bleek dat hij toch zijn darm zelf weer terug had gedraaid,, gelukkig..
maar hij moest daar blijven ter opservatie want het kon die nacht nog alle kanten op..
en daar zat ik dan, samen met mijn ouders.... verdrietig in de auto met een lege trailer, met in mijn achterhoofd dat het nog kritiek was die nacht..

De volgende dag hoorde wij dat alles goed was gegaan, we zijn nog op ziekenbezoek geweest ...
vrijdag moest hij vasten, zaterdag mocht hij op half ratsoen en zondag weer gewoon eten..

Even vandaag afwachten of hij weer gewoon doormest met voledig eten, en dan mag hij morgen weer mee naar huis.
Ik ben nog nooit zo erg geschrokken...ik dacht ik ontworm hem even, en dan beland je snachts in de kliniek,
Ik ben erg blij als ik hem morgen weer mee naar huis mag nemen...
Ik hoop dat de wormen inderdaad ook de aanleiding is van zijn hoesten...
bedankt voor het lezen van mijn verhaal...