Tot ik vanavond een idee kreeg. Ik snel een stalgenote gebeld, en ja hoor, ik kon de spullen op komen halen. Daar aangekomen besloten het volle kostuum mee te nemen, niet alleen de veiligheidsrok voor bij mijn jasje, maar ook het showkostuum. Dus op naar Vjesta. Tot 2 jaar geleden reden we redelijk vaak met dameszadel, maar dat is in het verval geraakt en ondertussen had k er al 1,5 jaar geen dameszadel meer op gehad. Mijn houding is bagger, ik probeer veel te rechtop te zitten, waardoor k achterover duik. De momenten dat ik er even niet aan denk om dat te doen geven een veel fijner plaatje, minder spanning en meer rust.
Mijn doel met het dameszadelrijden is om uiteindelijk er officiële KNHS wedstrijden mee te starten. Op het moment rijden we geen wedstrijden, hebben we geen startkaart (nooit gehad ook), dus het is zeker toekomst muziek. Op het moment krijg ik het niet voor elkaar om Vjesta lekker ontspannen te rijden onder het dameszadel. Nou was ik daar vandaag ook niet mee bezig, ik wilde vooral mijn eigen gevoel weer ff terug krijgen en leuke plaatjes schieten.
De eerste foto's zijn in wedstrijd kostuum. Tijdens het rijden in wedstrijdkostuum draag je op het dameszadel een veiligheids rok. Dit is een rok die maar aan 1 kant lang is, aan de kant van het zadel valt hij over je heup en over je zadel, maar hij gaat niet onder je door oid. Hierdoor kun je niet blijven hangen aan je zadel mocht je vallen. De linker voet moet te zien zijn. Officieël horen er ook bij ons handschoenen bij (wit voor alledaags, zwart voor rouw), maar die was k vergeten. Vanaf de Z rijden ook wij met hoedje, maar bij het dameszadel hoort er een voille bij.
Vjesta is een 11 jarige Fjord (joh). We hebben weinig niveau, doordat ik alleen in het weekeind kan rijden en lang in het buitenland heb gewoond is het meer de basis bevestigen wat we op het moment aan het doen zijn.
De voorbereidingen, veiligheidsrok gemakshalve om mijn benen vastgezet.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-LZWCW3N3.jpg

We zitten weer!

Eventjes onwennig
Na een poosje stap en draf besloten toch maar n galopje te wagen. In een dameszadel is de rechtergalop altijd makkelijker (want door de manier waarop je zit zit je rechterheup altijd iets naar voren). Vjesta dacht er anders over, en vond het nodig om mijn vertrouwen in het zadel weer ff aan te wakkeren. Dus hop, serie bokken er tegenaan (doe ze nóóit)!

Daarna toch de linker galop maar weer gepakt, Vjesta d'r makkelijke kant.

Zoef!
Toen hup naar binnen, showkostuum aan. Het showkostuum bestaat uit een onderrok met een kanten rand, een zwarte overrok met rode linten en een rood hesje met wijde mouwen. Dit is een burgeroorlog kostuum. De rokken hebben een onder wijdte over 6 meter!
Geen cap is eigen keuze! Dameszadel zit veel steviger dan herenzadel, en door die serie bokken had ik er idd vertrouwen in dat het goed zou gaan.

Je kunt Vjesta 'moet dat nou' zien denken...

Aurora stond erbij en keek ernaar. Ze vond het maar wat raar!

Op een dameszadel is iedereen prinsesje, tieten vooruit en neus in de lucht!

Dit vind ik zelf wel een fijn plaatje geven
Ondanks dat Vjesta nog nooit met iets over d'r kont gelopen had gaf ze geen enkele sjoege, alsof het de normaalste zaak van de wereld was liep ze ermee rond, we hebben zelfs nog een galopje gewaagd!

Even poseren. Blij dat ik ook mijn rechterlaars had aan gedaan. Gewoonlijk houd ik rechts altijd mijn schoen aan, maar hier piepte hij toch maar ff onder mijn rok uit.

Tot ziens, laat vooral een berichtje achter!

Prachtig plaatje!

Hoewel Zelano ook wel zo flauw kan zijn. Heel stoer en dapper bij de meest spannende dingen, maar o wee als er een berkenboom tussen de dennenbomen langs de weg staat. `Daar ga ik echt niet voorbij want dan gaan we allemaal dooooooooood!`... dat idee