Die @%#$~!!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Nachtlampje

Die @%#$~!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 19:47

Zucht.. Ik heb er ook aan moeten geloven, mijn 1e ervaring met een hond die wél wat doet.
Ik was samen met mijn paard bij de Loenense watervallen, erg druk maar een ontzettend leuke sfeer.
Veel kinderen eromheen, die mochten aaien, even erop zitten enzovoorts.
Vind Thom allemaal prima en zelfs leuk, hij houd van de aandacht en is op-en-top betrouwbaar daarin,
ik demonstreerde zelfs dat je onder hem door kunt kruipen.
Na een uurtje pauze zadelde ik weer op, hackemore weer om en nog even naar het beekje om te kijken of hij wat wilde drinken.
Bij de beek aangekomen zie ik een stukje verder een hond in het water staan, die kijkt op, en begint te rénnen, te rénnen!
En stuift gelijk tussen de benen van Thom en begint als een gek naar zn oksels te happen. Thom -een ontzettend koelhoofdig paard- raakte een beetje in paniek en begon dus angstig opzij en achteruit te stappen. Dan -dit had ik eerst niet door- bijt die hond hem opeens in zn pielewiel, en ontploft hij. Hij sprong recht omhoog en begon daarna als een gek te trappen, ondertussen een fiets (waar die vandaan kwam?) omgooiend en zn hoofdstel (hackamore) brekend. Toen kwam de eigenaar van de hond eraan en die kreeg hem op 1 of andere manier weg, waarna ik gelijk Thom's hoofd greep om hem te kalmeren. Godzijdank is het geen wegrenner, hij liet zich gelijk kalmeren en er kwamen verschillende mensen te hulp. Ik dacht eerst dat hij niets had, maar toen wees een vrouw mij erop dat die hond in zijn ballen had gehapt. Ik kijken, er zitten dus 4 scheurwonden aan de zijkant van zijn koker-zakding en 1 in het plooitje van het litteken van de castratie. Één man ging met de eigenaar van de hond praten, die niet zijn naam wilde geven, niet de hack wilde vergoeden of een eventuele injectie. Ook had hij geen vast adres etc etc. Een excuses was ook al te veel, want Thom had het gedaan. (Let op, er waren daar ruim 20 kinderen en hij laat een hond loslopen -niet aan de lijn!- die wezens aanvalt.) De vrouw die bij hem was, zat ook te sneren dat het Thom's schuld was en dat dat beest toch niet dood was. Toen ik haar wees op infectiegevaar en dat mijn hoofdstel nu kapot is, zei ze dat ik haar niets moest wijsmaken, want: "Ik rijd al jaren paard, dus ik weet precies hoe ik zo'n beest netjes moet laten lopen". Nu vraag ik je, ik had het over infectiegevaar en zij had het over dressuurpasjes?
Gelukkig kreeg ik een fles water aangereikt om het schoon te spoelen.
Ondertussen zag ik vanuit de verte een paard aan komen rijden, terwijl die vent in dezelfde richting liep. Ik dus een sprintje trekken om ze te waarschuwen, want die eigenaar vd hond maakte het blijkbaar geen bal uit.
Daarna ben ik teruggereden, rustig aan, en heb ik mijn moeder gebeld, die alvast naar de stal zou komen met wat betadine en een schone doek.
Het ging niet extra bloeden door de beweging dus ik ben na 1 check-stop doorgereden naar huis, waar het team van de stal al klaarstond om te ontsmetten met alcohol en betadine. Thom gaf geen kik en bleef ontzettend lief en braaf stilstaan. Daarna heb ik even gekoeld -het mag niet zwellen omdat hij anders niet kan plassen als het flink zwelt- en er calendula opgesmeerd.
Dan ben ik superblij dat ik zo'n ontzettend koel paard heb dat zich ook gelijk weer aan me overgeeft om te worden gekalmeerd, maar ben ik erg bezorgd om die hond, mensen vertelden me dat hij er vaker liep en op zonnige dagen spelen daar heel veel kinderen.
Zo. Pfoe. De komende dagen moet ik blijven koelen en met calendula behandelen, en hopelijk komt alles goed en had die hond geen ziekte (omdat hij geen vast adres had kan het ook zijn dat hij niet inge-ent was misschien?).
Nu heb ik absoluut niets tegen honden, ook blaffend maak(te) ik me er geen zorgen om, dat vond Thom niet intimiderend. Maar nu betwijfel ik of hij nog honden bij zich duld en of ik nog onder zijn buik door zou kunnen kruipen zonder paniek..

Zo. 't Is best een lang verhaal geworden, maarja. Loenense-watervallen-ruiters, kijk uit voor een witte bullterrier met een middelmatig lange, tengere man met donker, kort haar en een onverzorgde indruk.

Ps, omstanders bedankt voor jullie hulp :)

debbbie

Re: Die @%#$~!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:52

jeetje zeg dat is best heftig
en dat die vrouw zo reageerde ecth associaal
hoe gaat het nu met je paardje?

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:53

tja, wat kan ik hier nu weer op zeggen? sommige mensen? ongelofelijk :n
Heeft Thom er verder nog wat aan over gehouden? Behalve die littekens en hoofdstel?

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 19:54

Het gaat nu wel goed, hij is behandeld en ging weer vrij vrolijk de wei in, wel wat humeuriger tegen zn weigenootjes. Morgenochtend, morgenavond etc moet ik koelen en smeren. :)
@_Bitje_ , de schrik erin. En weer minder vertrouwen in de wereld, terwijl t zo'n lieve goedgelovige sul is :o

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:56

Wat asosciaal zeg!! :oo en dat ze dan ook nog jou daarvan de schuld geven := heb helaas zelf ook al ervaringen met een agressieve herdershond die ons het hele zandpad heeft afgejaagd..

fijn dat je paardje verder niks ernstigs mankeerd op het kapotte hoofdstel en een flinke schok na :(:)

offtopic: En dan moet ik gewoon nog even reageren om wat je in je tekst hebt staan :o Er staat dat je demonstreerde dat je onder je paard door kon kruipen. Nu is jouw paard wel heel braaf, maar dat kan je gewoon beter niet aan kinderen laten zien :n Die gaan dat ondanks waarschuwingen toch proberen want jij kon dat immers ook. Als ze pech hebben treffen ze een keer een paard dat dit niet zo leuk vind.

Niks ten nadele van jou hoor! Maar dat is misschien niet zo slim om te doen.
Laatst bijgewerkt door Carliijn op 02-06-11 19:57, in het totaal 2 keer bewerkt

_soraja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:56

pfff...verschrikkelijk om mee te maken!
Echt raar dat die eigenaar van die hond het blijkbaar normaal vind?
Ik heb ook slechte ervaringen met honden. Zo was het een keer dat ik aan het rijden was, komt er uit het niks een hond aangevlogen. Mijn pony schrok, zette het op een rennen, en viel. Die mensen van die hond, kwamen niet eens even vragen of alles wel goed ging... Ik kon niet meer lopen en mijn pony stond 100 m verder op. Gelukkig waren er nog andere mensen die m'n pony hadden gevangen.
Sindsdien is hij bang voor honden.
Sommige honden eigenaren kan je wel schieten!!

Beterschap voor je paardje, arm beest :(:)

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 20:00

@Bailey, ik heb er ook nadrukkelijk bijverteld dat dit paardje dat alléén bij mij doet, heb het ook alleen 1 keer voor een ouder laten zien -die durfde niet te naderen met haar kind- , maar je hebt inderdaad gelijk :) Hij heeft dus trouwens wel wondjes (niet alleen schrik en gebroken hoofdstel).
en @soraja, die vent kwam ook inderdaad nieteens even vragen of alles goed ging of zn excuses aanbieden.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 20:00

Zo, wat erg zeg.
Zou je dit niet kunnen aangeven bij de politie of zo?
Het is in feite gewoon strafbaar wat er is gebeurd, volgens mij.
Maar wat een kl**tz*k is die man 9en die vrouw ook)
Misschien kunnen hun wel met de beschrijving van de man erachter komen wie het is.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 20:02

Tja, maar dan komt er ook weer gehannes of ik op de goede plek stond. Het is namelijk zo dat ik op een ruiterpad liep, die eindigt dan in een open plek bij de waterval, en begint 200 meter verder weer. Verder staat er geen bordje dat ik er niet mag zijn, maarja. Onduidelijkheid dus. En ik gok dat de politie er niet veel aan zal doen >;)

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 20:02

Slofje schreef:
@Bailey, ik heb er ook nadrukkelijk bijverteld dat dit paardje dat alléén bij mij doet, heb het ook alleen 1 keer voor een ouder laten zien -die durfde niet te naderen met haar kind- , maar je hebt inderdaad gelijk :) Hij heeft dus trouwens wel wondjes (niet alleen schrik en gebroken hoofdstel).
en @soraja, die vent kwam ook inderdaad nieteens even vragen of alles goed ging of zn excuses aanbieden.

oke zo op die manier :j Dat hij wondjes heeft had ik gelezen maar dat is ontsmet en word gekoeld dus dat is allemaal helemaal goed! Maar ik bedoelde meer hechtingen en dergelijke.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 20:03

Nee inderdaad, dat gelukkig niet. Nu hopen dat het niet gaat ontsteken of zwellen zodat hij niet meer kan plassen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 20:04

Wat sneu! Petje af voor jou en je paard dat hij toch nog bij je is gebleven en je hem weer rustig hebt gekregen. Heb echt met jullie te doen, wat een narigheid die mensen. En dan ook nog eens jou gaan beschuldigen terwijl hun hond de schade heeft toegebracht ;( Bah wat is de mensheid soms toch achterbaks! Maar wel weer fijn dat omstanders je direct hebben geholpen.

Ik zou (als hij weer helemaal ok is) vrienden/kennissen in de buurt met lieve honden vragen om je paard er weer opnieuw aan te laten wennen samem met jou. Zodat jullie allebei weer een beetje vertrouwen kunnen krijgen in honden die je tegenkomt op buitenrit.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 20:05

Dankjewel voor de tip Miss_Montana, dat is inderdaad een goed idee als hij vanaf nu gaat sjezen als er een hond is. Op de terugweg kwamen we wel nog 4 aangelijnde kleinere hondjes tegen, die waren niet eng gelukkig :) Ook blaffend niet.

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 20:07

Echt asociaal,

xStrawberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 20:11

Wat asociaal! Hoe gaat het nu met je paardje?

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 20:12

Jees, wat een asociale mensen zeg :( En dan ook nog boos worden op jou?!
Wat een geweldig paardje heb jij dat hij zo rustig bleef <3

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 20:34

Arme Thom, snap niet dat mensen honden los laten lopen als ze die niet aan kunnen, nu is je paardje er nog aardig van af gekomen, maar het had ook anders kunnen zijn, hopelijk heeft ie er nu geen angst voor honden aan over gehouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 20:39

Oh help, hoe erg := Moet echt een vreselijk moment geweest zijn. En die reactie van die mensen :(
Moet wel zeggen dat ik het super vind hoe je paard ondanks alles toch bij je is gebleven, en dat je daarna "gewoon" weer met hem verder kon! Misschien dat de schok later nog komt (dat hij ineens angstig gaat reageren en jij niet ziet waarom bv.) .. en honden inderdaad, zal wel een moeilijke worden.. := Veel sterkte ermee!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-06-11 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 20:40

Jeetje, en ik kreeg laatst nog een PB dat onze pony's beide Thom heten. Ik hoop voor je dat Thom weer opknapt, en dat je die mensen niet weer tegenkomt daar.

Libje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 20:44

Sorry maar ik had ter plaatse een politie agent laten komen

Je hebt

a Je paard daar staan met verse wonden
b De eigenaar daar staan met zijn hond
c Vele omstanders en tevens getuige!!

Wat vreselijk hoop dat als die vrouw echt paard kan rijden dat ze hier ook op bokt zit en dit leest

Veel sterkte met je paardje !! Maar zoals ik het lees is dat met jou zorg geen probleem

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 20:47

Dankjulliewel voor jullie medeleven :) Libje, tegen de tijd dat ik mijn aandacht op iets anders dan Thom kon richten was meneertje er vandoor, like a real coward.

Semmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 21:02

God, dan heb je zo een lekker rustig, koel in het hoofdje paard, wordie aangevallen door een hond.
En dattie aangevallen word is 1,maar hoe die eigenaren zo associaal reageren is een 2de,ik weet niet of ik zo rustig was gebleven. Sterkte met je paardje!

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 21:04

Wat asociaal van die hondeneigenaar zeg. die hond kwam toch zelf naar jouw paard toe, dan is het dus de schuld van die eigenaar. Ik zou toch naar de politie gaan, dan kunnen ze er in ieder geval een notitie van maken, mocht het dan vaker gebeuren is het bekend.
En verder wel goed uitkijken dat de wondjes niet gaan ontsteken, honden hebben vieze bacterien in de bek, dus een hondenbeet kan nare ontstekingen geven. Ik zou zelfs overwegen om preventief antibiotca te geven.

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 21:06

Sjeeee wat een verhaal zeg...hopelijk komt ie er goed vanaf..
Te belachelijk voor woorden hoe dat die vent reageerde, helaas hoor ik wel vaker zulke verhalen :( :( :(
Heel veel sterkte met je paardje.. :(:)

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 21:30

Tinka, dinsdag krijgt hij toevallig weer een tetanusinjectie, dus dat komt goed uit :) Verder zijn het oppervlakkige maar nare wonden, en het zwol niet belachelijk veel op gelukkig.