Stoere 5-jarige Rivano (v. Ronaldo) 1e BB wedstrijd Norg!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

riannhuh

Stoere 5-jarige Rivano (v. Ronaldo) 1e BB wedstrijd Norg!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 15:34

Hallo! :D

Rivano is een 5 jarige ruin van Ronaldo. Vorig jaar is hij zadelmak gemaakt, in de winter heb ik hem weer opgepakt en eerst een paar dressuurwedstrijdjes gereden. Dit was geen groot succes, alles was ontzettend eng. De laatste wedstrijd toch nog een winstpunt met een mooie 186 punten. :) Toen maar even gewacht tot het outdoorseizoen begon, en in de tussentijd wat meer gesprongen.
Vandaag onze eerste springwedstrijd gehad, tevens ook de eerste outdoorwedstrijd! Het eerste parcours was een 2fasenparcours, hier liep hij twee keer langs hindenis 4. Dat was ik eigenlijk niet van hem gewend dus wist eigenlijk niet zo snel hoe ik het nou moest oplossen. := Toen kreeg ik de geniale ingeving om het de derde keer aanrijden dan maar in draf te doen, dat werkte. Hij gleed in dit parcours behoorlijk vaak uit maar hij sprong verder toch braaf door. :)
Het 2e parcours was klassiek. Hier had ik een balkje op de dubbel dus voor de eerste springwedstrijd supertevreden! :D

Filmpje 1e parcours

Filmpje 2e parcours

Foto's 1e parcours
Afbeelding

Hindernis 1
Afbeelding

Hindernis 2
Afbeelding

Hindernis 5A
Afbeelding

Hindernis 8
Afbeelding

Hindernis 8 maar dan uit het filmpje :P
Afbeelding

Foto's 2e parcours
Hindernis 1
Afbeelding

Hindernis 4
Afbeelding

Hindernis 5
Afbeelding

Hindernis 7A
Afbeelding

Hindernis 7B
Afbeelding

Jetske

Re: Stoere 5-jarige Rivano (v. Ronaldo) 1e BB wedstrijd Norg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 15:58

Ziet er netjes uit zo voor de eerste keer op wedstrijd. Hier ga je vast een heel leuk paard aan hebben :D

Nienke96

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 16:11

Ik ga met Jetske mee, maar hoe kan het dat hij zo aan het glijden was?

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 16:14

De bodem was best wel hard, en het is een voetbalveld dus kort gras, daar zal het wel van komen denk ik. Ik heb er met mijn B pony ook al eens ondersteboven gelegen ;)
Maar het 2e parcours gleed hij niet zo, ik weet het ook niet...

Nienke96

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 16:15

Had hij ijzers zonder kalkoenen? Of geen ijzers?

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 16:40

Geen ijzers, maar ik zag ook een aantal paarden met ijzers glijden ;)
Hij krijgt voorlopig ook nog geen ijzers, hij kan soms nogal stresserig zijn := en dan is het bijna niet te doen om in te draaien ;)

Elbrich

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 17:13

Mooie combinatie zijn jullie, Rianne! En netjes gedaan. :j Wat een mooie foto's trouwens! :~ Zijn die met jouw camera gemaakt? Mooi hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 17:32

Ik vind jullie een hele leuke combinatie Rianne! Rivano is nog jong en moet veel leren, en dat is ook wel te zien, veel km's maken! Rivano doet iig z'n best!

Zarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 17:36

Heb jou zien rijden vanmorgen, niet al te groot paard wel? Verstandig om hindernis 4 uiteindelijk uit draf aan te rijden, kunnen die jonge beesten het vaak beter overzien. Probeer je paard wel beter te begrenzen, want je kwam haast elke hindernis scheef aan! Veel succes met hem/haar!

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 18:11

Klopt, 1.59 is ie. Bedankt voor de tip :j
Even in je profiel gespiekt, volgens mij heb ik je bij de auto's zien inrijden, vos en roze zweepje? :D

Zarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 18:28

Hahha ja dat was ik! Met een roze glitter zweepje ja haha :p

LindyTH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 18:45

-
Laatst bijgewerkt door LindyTH op 05-03-24 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 23:32

Wat is hij nog ielig! Is die dat altijd zo geweest?

Wel een ontzettend leuk paard wat er ook echt plezier in heeft!
Waarom die veel uitglijd is omdat hij nog erg van de achterhand afloopt. Hij is nog niet aan elkaar en gaat vrij vlak en op de voorhand.
Opzich niet héel gek gezien zijn leeftijd, maar wel handig om veel op te gaan trainen. Als hij dat beter kan, gaat hij ook makkelijker springen.
En probeer in bochten goed je buitenteugel aan te houden, en binnen vrijwel los te laten. Als je die strak houdt, blokkeert zijn binnenachterbeen en dan gaan ze nog meer glijden.
Hij kan wel ontzettend leuk springen! Probeer hem alleen ook nog rechter te houden, dus meer te begrenzen. Ook mag je hem wel iets bijvoeren, slobber of meer ruwvoer, hij zou nog wel wat vetjes kunnen gebruiken.

Klinkt negatief misschien, maar zo bedoel ik het niet hoor! Het ziet er wel gewoon netjes uit, alleen tips om het makkelijker te maken & beter!

xJorgx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 08:31

ziet er erg goed uit hoor <3

Cisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 11:11

Wat een leuk paard zeg! Echt mooi beest, mooie kleur ook!
Gaat al heel goed zo te zien, nog wat onwennig, maar ik vind dat hij heel netjes springt. Ik vind hem trouwens helemaal niet zo iel, zit een mooie nekje op en verder ziet hij er ook goed uit. Die bespiering komt vanzelf. Veel plezier met hem! :D

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 16:51

Bedankt allemaal, ook voor de tips! Ik heb zelf ook vaak de neiging om naar voren te rijden op de sprong, daar wordt ook al aan gewerkt tijdens les :)

@Lynn_x: t/m zijn 4e was hij idd heel erg iel, maar sinds vorig jaar is hij al heel erg veranderd. Hij is heel smal gebouwd (aan moeders kant allemaal arabieren) dus een fors paard zal het ook nooit worden, maar hij heeft nu ook wel een aardig buikje hoor :))

Dickens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 17:29

Je springhouding is netjes alleen nog een paar kleine tips;

Je valt vaak uit de galop, probeer hem iets voorwaartser te laten lopen,
ook stuikeld je pony best vaak, ik denk dat dat komt door dat je niet helemaal in de galop zit, dus dat hij er zo uitvalt en omdat je teugels iets te lang zijn, hierdoor gaat de pony op zijn nek/hoofd steunen, en stuikeld je pony best vaak.

ook heeft je pony 2keer achterelkaar geweigerd, dit zou kunnen komen doordat je je pony er niet goed tussen houd met je benen en je teugels.
ook nog een tip; als je pony de eerste keer heeft geweigerd, zou je pony ook weigeren als je de 2de keer op de zelfde manier op de hindernis af komt rijden, dus probeer iets aan je rijtechniek te veranderen als hij heeft geweigerd dus bijvoorbeeld; je pony er beter tussen houden.

ik vond dat wel beter gaan in het 2de filmpje alleen daar reed je niet recht en netjes op de hindernis af, je pony heeft nu niet genoeg tijd om te zien op welke hindernis hij af moet, en zou hij eerder weigeren.

nog veeel plezier met springen (;

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 18:46

@Dickens: Ik vind juist niet dat hij voorwaartser moet, hij loopt soms juist wat onder me weg. Als ik hem wat meer onder me hou, krijg ik vanzelf meer controle en zal de galop beter worden en zal hij ook minder glijden bij wat scherpere wendingen ;)
Welke hindernissen bedoel je bij het 2e parcours? Ik vind dat ik daar rechter op de hindernissen aanrij dan het 1e parcours, alleen voor 1 is wat geslinger (jongigheid) en de bocht naar 8 viel hij wat naar buiten ;) Bij het eerste parcours had ik ook veel meer contrastelling dan bij het 2e parcours naar mijn idee.

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 19:22

Dat zijn moeders kant allemaal Arabieren zijn wil niet zeggen dat hij daarom smal gebouwd is, mijn merrie is echt heel rond (Arabier), en echt niet te dik dus gewoon rond gebouwd. :j Niet dat dit veel toevoeging heeft, sorry haha

Ik vind het er heel netjes uit zien voor de eerste keer, je rijdt heel erg netjes en vriendelijk! :j

pollylove1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 19:57

heel leuk paard, leuke combinatie !
maar ik zag in het filmpje dat hij meer dan eens bijna op zn snoet gleed, als ik jou was zou ik m in het springseizoen wel ff op ijzers + stifte zettten ;) xxx

Cequinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:58

Als hij ijzers krijgt, misschien stollen eronder doen?
Hindernis 8 vind ik de mooiste foto ;) mooi paard!

Siemmiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 20:04

leuk paard:D

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 14:19

Voor de eerste keer zit het er oke uit hoor.. Maar probeer je paard wel goed tussen je benen te houden.. Het lijkt nog een beetje dat hij veel naar binnen valt en bij die weigering zie je ook dat je buitenbeen (de richting waar die heen weigerd) een beetje afsteekt.. Probeer deze eraan te drukken om hem tegen te houden..
Verder gewoon lekker veel kilometers maken :D
Foto van hindernis 5A mag je zeker vergroten. Wat een leuke foto :D

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 07:25

@Ambrasoft; Dankje! :D Over het algemeen zul je niet een grof gebouwde (deels) arabier tegenkomen toch? Jouw paard heeft bijvoorbeeld ook een smal koppie en smalle benen, en is idd niet dik. :) Hele gave merrie heb je!

@pollylove1 & xPenny; Voorlopig komt hij nog niet op ijzers, hij moet eerst wat meer rust krijgen op wedstrijd. In principe moet het ook grotendeels rijtechnisch op te lossen zijn en misschien was het hier ook wat gladder dan op andere terreinen, maar het is idd wel de bedoeling dat hij op ijzers komt :j

@Sha_r0n; bedankt voor je tip!

Dusty2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 18:04

ziet er wel netjes uit voor een paard met zo weinig ervaring ;) hier ga je idd nog een leuk paard aan krijgen.
Mooie kleur ook :D

had je wel ijzers onder met kalkoenen? omdat hij zo aan het glijden was op het eerste filmpje?