En dan is toch de dag gekomen...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy89

En dan is toch de dag gekomen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 18:28

Het zat er al wel aan te komen, maar nu is het dan ook echt zo..

Gisteren werd mijn oude, bejaarde pony ineens niet goed toen ik haar op stal zette. Ze wilde niet meer eten en bleef met de buik tegen de stalwand aanschuren (ze kan niet meer rollen, want ze heeft artrose). Meteen schoot door m'n hoofd: koliek! Ik heb haar het halster weer omgedaan en ben met haar gaan wandelen. Ondertussen heeft mijn moeder de veearts gebeld die er binnen een kwartier was! Spuitje gehad en ze leek ineens weer wat op te knappen. De spuit zou 8 uur werkzaam zijn en dan moest het weer goed zijn. Mocht het in de nacht verslechteren, dan konden we de veearts weer bellen. Daisy was weer rustig en werd haast weer opgewekt. Mijn moeder en ik zijn 's nachts nog een paar keer wezen kijken en het ging eigenlijk weer heel goed. Wat een opluchting!...

Vanmorgen mocht ze weer eten. Ik gaf haar om half 7 brokken, maar weer at ze niet. Ook begon ze door de benen te zakken. Ik aarzelde geen moment en ben weer met haar gaan wandelen. Weer veearts gebeld. Hij kwam met spoed en toen hebben ze haar morfine gegeven en met een slang door de neus gespoeld, want het kon ook nog wel eens een verstopping zijn. Dit keer knapte ze niet op.. Ze bleef koliekverschijnselen houden. 's middags verslechterde de situatie opnieuw. Weer veearts geweest. Dit keer heeft ze parafine gekregen. Als het om 18.00 uur niet beter was, moesten we naar de kliniek komen. Om kwart over 6 de trailer aangekoppeld en Daisy ingeladen.. Bij de kliniek kreeg ik eigenlijk meteen al slecht nieuws. De mest was te hard en het duidde op een verstopping. De dikke darm zat vol gas en een deel van de darm die eigenlijk onder de buik hoort te zetten, was verschoven naar boven. 20% kans op overleving.. Dat klapt er in! Ik heb ze gezegd dat ze er alles nog aan moeten doen, maar ik weet van mijzelf dat ik ook eerlijk moet blijven tegenover Daisy. Dat wist de veearts ook.. We hebben Daisy daar achtergelaten. Ze hebben vanavond een dierenartsen vergadering en wordt Daisy besproken. Als de situatie verslechterd, belt ze me. Dan kan ik nog langskomen om afscheid te nemen.. Ik heb zelf de hoop al opgegeven, ik wist dat er een dag zou komen.. Maar niet dat het al zo snel zou komen.

We hebben Daisy nu 12 jaar. Ik heb er op leren rijden.. Ik heb zoveel plezier aan haar beleefd. Echte maatjes.. Jeetje, wat ga ik haar missen

Ik weet trouwens niet of het hier goed staat. Ik wilde dit gewoon even van mij afschrijven...

WinSel

Re: En dan is toch de dag gekomen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 18:30

Jeetje wat heftig
Heel veel sterkte en ik duim voor jullie

Wendy89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 18:32

Dankjewel WinSel :)

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 18:33

heel veel stekte, ze staat op de goede plek..

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 18:36

heel veel sterkte . het is moeilijk maar wel zo eerlijk om op het juiste moment de goede keuze te gaan maken. ik wens je heel veel sterkte en ik hoop dat ze er op de goede manier bovenopkomy

Wendy89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 18:39

Dank jullie wel.. Dat hoop ik ook echt Savannah, maar inderdaad het is wel zo eerlijk om de goede keuze te gaan maken.. Ik wil er nog niet over nadenken, maar het blijft in mn hoofd rondspoken...

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 18:40

wat erg voor je!
Heel veel sterkte hiermee!

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 18:43

heel veel sterkte de komende uren....

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 18:45

Veel sterkte, die van mij is bijna 29 en ook zij begint toch wel erg oud te worden in dr doen en laten, maar ik wil nog langer niet dat ze gaat.

Dus kan me wel voorstellen hoe je je nu voelt. Het enige wat je kan doen is eerlijk blijven tegenover je pony, en dus op tijd zeggen dat het genoeg is geweest.

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 18:49

Tjee wat heftig! Veel sterkte!!! Hoe oud is ze?

DeMaJai

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 18:53

heel veel sterkte

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 18:54

Ik ga heel hard voor je duimen!
Hopelijk komt je oude pony er weer bovenop!
Hoe oud is ze?

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 18:57

WOW!! wat een verhaal!!
Heel veel sterkte!! hopelijk gaat het haar goed!!:D Ik zal voor je duimen!!

Wendy89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 19:07

Hee allemaal! Heel erg bedankt voor jullie reacties.. Doet me echt goed :)
Daisy is inmiddels 28 jaar oud..

Maar wat Anoli ook zegt.. Ook al is ze zo oud, ik wil haar nog langer niet kwijt!

Ik kwam trouwens nog een filmpje tegen van mijn oude dibbes. Dit is Daisy 5 jaar geleden:
http://www.youtube.com/watch?v=YMd0vwp9zO0

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 19:13

sterkte ts, ik heb in september ook mijn pony verloren van 27 die ik 12 jaar had.. Na al die tijd kon ik niet beseffen hoe het is zonder haar. Totdat dat moment kwam.. De week daarvoor had ze koliek gehad, daar is ze doorheen gekomen, hoewel ze echt zo sterk niet meer was. 7 dagen later is ze gestorven aan hoefbevangenheid tgv haar cushing. Ik duim voor je :)

Wendy89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 19:16

Jeetje Dorienn, dat is ook een vreselijk verhaal! Denk je eerst weer hoop te hebben, gaat het alsnog mis. Jij nog heel veel sterkte met het verlies van je topper!

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 19:21

heel veel sterkte de komende dagen ,,,

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 19:22

Heel veel sterkte TS.. Tuurlijk is 28 een mooie leeftijd, maar juist die dieren die je al zo lang hebt, die wil je nooit meer kwijt. Ik duim hoe dan ook voor je mee.

Happyhealthy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 19:26

ik wens je heel veel sterkte, en hoop dat Daisy er weer bovenop komt!
Ik duim voor je!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 19:28

Heel veel beterschap! :(:)
Ik hoop voor jou & Daisy dat ze er weer helemaal bovenop komt!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 20:52

Wat moeilijk voor je, heel veel kracht, moed en wijsheid deze dagen.

Wendy89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 22:49

Dank jullie voor de reacties.. Pff, kan niet slapen.. Ben constant naar mijn telefoon aan het kijken of ze gaan bellen...

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 22:53

Wendy89 schreef:
Dank jullie voor de reacties.. Pff, kan niet slapen.. Ben constant naar mijn telefoon aan het kijken of ze gaan bellen...

jeetje hebben ze je nog niet gebeld ?
kun je hun niet bellen om te kijke hoe het gaat ?

Wendy89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 23:00

fuego3 schreef:
Wendy89 schreef:

jeetje hebben ze je nog niet gebeld ?
kun je hun niet bellen om te kijke hoe het gaat ?

ik heb met ze afgesproken dat geen bericht, goed bericht is.. Als er iets zou zijn, dan zouden ze me meteen bellen. Maar ik ben nu constant bang dat ze bellen omdat het niet goed gaat...

Maanlipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 23:08

he bah wat een naar bericht.

Ik ben mijn eigen paard 3 weken geleden op zelfde wijze verloren...kan me dus heel goed inbeelden wat er nu allemaal in je omgaat.

Sterkte en we gaan voor de 20%!!!!