In mei 2009 bracht ik Taco voor onbekende tijd naar Moravita om daar gebruikt te worden voor de zorgboerderij.
Taco heeft daar een toptijd gehad. Werd super verzorgd en had het goed naar zijn zin.
Helaas verviel de zorgboerderij op Moravita en op dat moment hadden wij bij ons op stal dringend een kinderpony nodig.
Taco is dol op kinderen dus de keuze om hem terug te halen werd gemaakt.
Zo reden we in richting Coevoorden om Taco weer op te halen.
*Ton en Aletta, nogmaals super bedankt voor jullie goede zorgen!*
Maar na een paar maandjes merkte ik aan Taco dat hij teveel kinderen niet fijn vond.
Hij mistte de één op één werking die hij altijd gehad heeft iemand.
Toen mijn instructrice vertelde dat haar dochtertje ontzettend bang was geworden van haar pony en deze verkocht werd was het voor ons duidelijk: Taco zou haar pony worden.
De "oude" bokkers herinneren zich misschien nog de foto's van het jonge meisje met flinke bos krullen op een jonge Taco.
Het idee was toen al dat zij Taco zou gaan rijden in de toekomst.
Taco en Janey, beide 6jaar oud

De foto's in het topic doen het niet meer bij de reacties blijven leuk
[RT-HAW] ZZ licht met 5 jarige..
[RT-HAW] Taco en zijn toekomstige wedstrijdruiter «very cute»
[RT-HAW] Update Taco en toekomstige wedstrijdamazone.. cute
En zo is hij in Januari van dit jaar verhuisd naar Abbenes naar Janey.
En daar heeft hij het super goed naar zijn zin.
Hij is weer helemaal opgebloeid en inmiddels hebben ze ook hun eerste wedstrijdje gereden en meteen 2 winstpunten behaald.
Ik breng hem nog regelmatig een bezoekje. Hij herkend me en komt altijd aandacht vragen maar als Janey aan komt lopen verslapt zijn aandacht.
Het is mooi om te zien hoe hij Janey nu uitgekozen heeft als baasje, hij is erg gek met haar.
Hier wat foto's van hun wedstrijddebuut.
Niet heel veel foto's van het rijden want het regende tijdens het losrijden dus stond onder een afdakje.
Voor de proef zelf was ik lekker warm in de kantine gaan zitten..
Inmiddels beide 12 jaar

Galopje

Drafje

En ook nog met kleine Beau de Bixie gedaan.
Beau haar eigen pony vond het allemaal iets te leuk van het erf af.. en Taacje is altijd zuinig op zijn vrachtje.

Zelf sturen..

Groeten

En toen wilde alle kids nog een rondje

En tussendoor heb ik hem zelf ook nog een keertje gepikt voor de kur op muziek bij ons op stal.
En gewonnen

Taac vind alles best