Hierbij het eerste, echt "werk"-topic van mij en Bandito samen

Bandito is mijn knappe 5-jarige ruin die ik nu alweer (bijna) 3 jaar heb, dus al vanaf zijn 2e.
Ik heb hem zelf alles geleerd, van poetsen tot zadelmak maken, nu dus inrijden en tegenwoordig genieten we ook
heerlijk van ritten in het duin!! Bandito is nu circa een half jaartje onder het zadel, met een winterstop er tussen.
Afentoe gaan we stampvoetend door de bak haha, omdat we dan niet goed communiceren, maar sinds we les hebben van Elise (Suelza hier op bokt), gaat onze communicatie met sprongen vooruit en leer ik ook om alle rust te bewaren.
Vandaag hebben we hard gewerkt in het heerlijke zonnetje, we waren alletwee ook aardig moe aan het eind!
Mijn zus was zo lief om foto's te maken, ze is halverwege de les gekomen dus vanaf daar beginnen ook de foto's

We zijn er nog lang niet, dat kan ook niet gezien hij nog maar net onder het zadel is, en we hebben alletwee nog meer dan genoeg te leren, maar dat hoort erbij en wij zijn voornamelijk lekker aan het genieten met elkaar

Ziehier de foto's van vandaag:
1.

2.

3. Spanning & afleiding ziet er dus zo uit:

4.

5.

6.

7.

8. Onderweg naar hals strekken..

9.

10. Klaar en voldaan!!!

We gaan sommige stukjes heel erg lekker, andere stukjes wat minder haha, Bandito is echt een jong paard en we moeten er dus alletwee voor de volle 100% bij zijn. Als ik me maar even af laat leiden dan gaan we al een hele andere kant op hahaha

Ik probeer altijd eerlijk te blijven naar hem toe en samen met Elise die mij op mijn fouten wijst gaat dat de goede kant op!
We lossen alles in het voorwaartse op, al vind ik dat afentoe wat lawstig maar daarvoor heb ik ook les

Bandito krult makkelijk op maar duwt ook makkelijk zijn kop omhoog en zijn onderhals eruit, dus het is precies het evenwicht daar tussen zoeken.
Ik geniet momenteel heel erg van mijn jonge knul en ik kijk elke keer weer uit naar een les en naar het rijden, dus ben erg happy op het moment

Vooral dat we naar het duin zijn verhuisd is super, want daar kunnen we zo van genieten!!