Onze laatste reis samen: Frankrijk

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Specje

Onze laatste reis samen: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 22:35

Vanwege medische redenen heb ik moeten besluiten Missy op pensioen te zetten. Ik wilde haar het beste leven bieden wat er bestaat, een echt paardenleven in een paardenparadijs. Dit kon ik haar niet meer bieden, maar ik kon ook geen afstand van haar doen wetende dat ze nog pijnloos op de weide kan leven. Daarom heb ik besloten haar naar een paardenparadijs (rusthuis) te brengen, zo blijft ze wel van mij maar heeft ze naar mijn mening toch het beste leven wat er bestaat, jawel in Frankrijk.

Afgelopen zondag was het zover, om 8 uur 's ochtends vertrokken we naar Frankrijk, waar we begin van de avond aankwamen bij haar nieuwe huis.
Ze heeft het super gedaan, was heel relaxed en heel rustig tijdens de lange reis. Ik ben zo ontzettend trots op mijn meissie.

De eerste nacht heeft ze doorgebracht in een grote stal met naast haar een andere merrie, waarbij ze in de groep zou komen. Op deze manier had ze gezelschap en kon ze vast vriendjes maken.

Missy in de stal, vlak na aankomst.
Afbeelding

De volgende ochtend hebben we haar samen met haar buurvrouw in de weide gezet waar nog twee andere merries stonden.
Ook dit ging super, eerst direct eten en pas daarna had ze door hoeveel ruimte ze had:
Afbeelding

Afbeelding

Het was erg mistig, daardoor niet goed te zien hoe groot het daar is, maar het is ook niet voor te stellen aangezien ik denk dat je dit bijna niet in nederland kunt vinden.

Afbeelding

Missy met haar nieuwe vriendinnetje
Afbeelding

De andere merrie vond rennen niet zo nodig en liep rustig achter haar aan. Pas na even rondrennen en het perceel ontdekken (wow wat een fantastisch groot stuk natuur heeft ze daar!) ontdekte ze twee andere merries in de weide, natuurlijk moest ze daar even mee kennis maken:
Afbeelding

Afbeelding

Dit ging allemaal zo ontzettend goed, het had niet beter kunnen gaan. De andere waren ook zo relaxed dat missy af en toe in haar eentje wat rond ging rennen, ze was zo vrolijk en happy, heel fijn om te zien! Ze is geen moment van slag geweest en dat deed mij ontzettend goed, wetende dat ik de juiste keuze voor haar heb gemaakt.
Afbeelding

The old girls in de mist
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het afscheid was erg moeilijk, maar ik heb er geen moment over getwijfeld dat dit het beste voor haar is.
Afbeelding

Ze was hier direct op haar plek, hoeveel we samen ook hebben doorstaan de afgelopen jaren en hoe moeilijk het ook voor mij is, voor haar is dit een waar paradijs: 70 hectare land, beekjes door de velden, stukjes bos, veel vriendjes, altijd kunnen gaan en staan waar ze wilt en met de best mogelijke zorg die ik voor haar kan wensen. Juist omdat ze mijn alles is, verdient ze dit!

Ze stond daar alsof ze er al jaren woont en het is werkelijk een paardenparadijs op aarde!

Dag lieve Miss, tot we elkaar weer zien!
Afbeelding

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 22:40

Dag Miss,
Het allerbeste, en hopelijk leef je als een godin in Frankrijk.

Fijn dat de reis goed is verlopen Specje.

Straww_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 22:41

Wat mooi! Fijn dat je zo'n goede plek voor haar hebt gevonden :)

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 22:42

Wat een mooie plek daar voor Missy! +:)+
Hopelijk kan ze daar stokoud worden en kan je haar vaak bezoeken! :(:)

Mistral_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 22:43

heel fijn dat je een plek hebt gevonden waar je ej ook goed voelt:j
t is echt een mooie plek.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 22:46

Wat leuk dat je zo'n plek voor haar hebt kunnen vinden! Zo te lezen is het echt een hele fijne plek :)

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 22:48

Wow mooie plek!
Waar is dat?
Mag ook per PM hoor...

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 22:49

Oeps, daar komen mijn tranen, die laatste foto, waar ze van je wegloopt, die doet het 'm he? Ik herken natuurlijk alles: het besluit, de reis, de plaats, de emoties en het gevoel achteraf.

Maanden heb ik het moeilijk gehad, ik miste mijn vriendjes zo erg, maar je hebt gelijk: dit is het beste wat je je paard kan gunnen. Ik ben nu, een dik half jaar later zó blij dat ook onze paarden bij Equine Pensions zijn.

Ha, die mooie deken wordt erg vies en over een tijdje is ze gewoon een teddybeertje hoor ;-)

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 23:33

Wat mooi dat je dit voor haar doet, en wat een respect voor je keuze. Ik kan me voorstellen dat je haar het liefst zo dicht mogelijk bij je had gehouden, maar dit soort plekken vind je simpelweg niet overal, en vooral niet in Nederland. Het zullen wat vakantietjes Frankrijk worden, met de nodige emoties van dien, maar je hebt gelijk, ik denk dat ze daar als een godin kan leven... :(:)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 23:41

Ik hoop dat je paard nog vele goede jaren mag genieten op deze bijzondere plek.
Ze is vast hartstikke blij en dankbaar dat jij haar baasje bent. :)

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 23:52

Sjonge, nu is het dus zover ... wat onwerkelijk zal dat zijn!

Ik hoop dat Missy nog vele jaren mag genieten van de ruimte, de vrijheid en het gezelschap van haar kuddegenootjes. Je hebt altijd álles voor Missy over gehad en ik weet zeker dat ze je dankbaar is!

hobbelheks

Re: Onze laatste reis samen: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 00:04

jeetje wat een keus, diep respect....

Specje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-11 00:22

Bedankt allemaal, het is ook een zeer moeilijk besluit geweest om haar op pensioen te zetten en aan de andere kant was er voor mijn gevoel ook weinig keus. Dit was voor haar de enige juiste beslissing. Voor mij is het inderdaad heel heftig, maar voor haar weet ik dat het beter is.. Dat geeft me nog enigsinds wat rust op moeilijke momenten..

@ monique, ik hoop ook dat ik er zo tegen aan kijk over een half jaar, maar tijd zal het zeker nodig hebben.. En betreft die deken, die is vast al lekker bruin :) Volgende winter mag ze lekker zonder deken, net zoals jouw mannen!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 03:26

Ik hoop dat ze daar nog een fijne, gezonde tijd zal mogen doorbrengen!!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 07:37

De laatste foto bezorgd mij kippevel...

Wat een keuze zeg. Wat ben jij een super baas voor Missy. Je geeft haar alles, wat ze verdient. Super van je!

Je ziet haar ook blij zijn met de situatie.

Nogmaals: Moeilijke keuze, maar wel een hele juiste.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 10:09

Wow meid, wat ben jij een superbaasje.... het zal een vreselijk moeilijke beslissing geweest moeten zijn.
Maar wat fantastisch dat jij deze plek voor je paardje hebt gevonden!
Diep respect, het ziet er ontzettend mooi uit. Een echt paardenparadijs!
Veel sterkte de komende tijd :(:)

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 10:15

Wauw.
Zoiets wil ik ook voor die van mij als de tijd daar is.
Hebben ze een website?

Veel sterkte meis, eerlijk paardwaardig besluit heb je genomen!!

Willekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 10:52

Zwaar respect, moeilijk maar ooh zo fijn zal ze het daar krijgen. Super!

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 10:52

Wauw, wat een goede plek heb je voor haar gevonden! :)
Sterkte de komende tijd maar zo te zien heeft ze het daar heel goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 16:10

Lieve Carlijn,

Diep respect voor je keuze en voor álles wat je ook daarvoor voor Miss hebt gedaan, maar dat weet je al... ;) Met t zien van de foto's toch ook weer vochtige ogen bij mij... Wat een pracht paardenparadijs en wat heerlijk dat Miss daar echt op haar plek is! Maar wat moeilijk voor jou... :(:) Wat was de weg hier naartoe hobbbelig, een paar mooie pieken en dan toch weer de onvermijdelijke dalen, soms echt oneerlijk diep en wat is en was het zwaar voor je!
Ik ken Missje toch ook al weer 6 jaar en jullie samen hebben een onuitwisbare indruk achtergelaten bij mij, een vol van liefde, doorzettingsvermogen en blijdschap, ondanks alles wat jullie meemaakten. Miss is echt bijzonder, zo vrolijk als haar koppie altijd staat! Altijd blij! :):) Ik heb haar echt nooit anders meegemaakt dan met de oortjes naar voren! :)
Ik had jullie zo gegund een super toekomst te hebben, als ik die verdomde toverstaf toch had gehad... Maar helaas... Gelukkig staat Miss niet aan de andere kant van de wereld, dus we gaan wel een lang weekend op visite hoor!

Dag lieve Miss! Heel veel geluk in het paardenparadijs en tot ziens! We zullen hier goed op je bazinnetje letten! :j

Liefs en een hele dikke :(:)
Jes

Zalina_PSHF

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 16:33

Dat moet zeker een moeilijke beslissing geweest zijn en ik heb er echt respect voor. Zou er niet aan moeten denken zo´n beslissing zelf te moeten nemen.

Ik wens Missy echt het beste en jou veel sterkte!

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 21:01

wauw prachtig! dit is perfect voor t paard! veel sterkte met t missen van je paard. maar ondanks de mist op de fotos geloof ik je inderdaad dat t echt een paradijs is.

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 21:43

Ik heb heel veel bewondering en respect voor jouw liefde voor je paard !
Ik wens je veel sterkte , je zal haar erg missen ... maar wat een prachtige plek heb je voor haar uitgekozen ! Ik hoop dat je haar vaak kunt bezoeken en dat Missy daar een heerlijke tijd tegemoet gaat , maar dat gaat volgens mij heel goed lukken !

Lieve Groetjes Eliza

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 23:40

Wat prachtig dat je dit voor je paardje over hebt, vele zoude dit niet doen voor hun dier. Ze heeft het daar geweldig, erg mooi en gezellig met de andere oude damens. Respect, en sterkte :)

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 01:52

Een dappere en wijze keuze. RESPECT!! _/-\o_ geweldig dat je paardje zich gelijk zo thuisvoelde, dat maakt het waarschijnlijk iets makkelijker... en de bezoekjes zullen in ieder geval speciaal zijn :j ze is een prachtig paardje <3 en ze heeft geluk met een baasje als jij!