Zip's Power palomino appaloosa bij dressuurstal Laurena

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Zip's Power palomino appaloosa bij dressuurstal Laurena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 13:26

Om Zippy verder door te laten rijden hebben we haar in december naar Laura gebracht, helaas door het slechte weer heeft ze in december weinig kunnen doen, maar nu in januari hoor ik al steeds betere berichten.

Hierbij de foto's die ik van onze Zippy kreeg:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

o0eefje0o

Re: Zip's Power palomino appaloosa bij dressuurstal Laurena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 13:27

wooow zippy ziet er goed uit!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 13:30

Ik vind het dier niet echt goed gereden worden..

Het is rij-itp, maar het dier wordt echt gedwongen. Dat meisje zit er ook enorm raar op

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 13:32

Dat lijkt me nogal moeilijk om dat zo te kunnen zeggen, Zippy is een heel dominant paard, maar duikt vaak vanzelf achter de teugel.

Ik vind dat je kan zien dat Laura daar goed mee bezig is om haar op haar eigen benen te laten lopen.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 13:34

Ik ben het met eenitrM eens, zeker op de laatste foto zie je de pony heel erg kort en opgekropt lopen, en op de voorhand gaan. De ruiter draagt daartoe bij, aangezien ze naar voren zit. Ook het zadel lijkt vrij ver naar voren te liggen. Het paard mag met veeeeel meer lengte in de hals gereden worden, over de rug naar voren omlaag.
Ik zou er niet blij van worden als mijn paard op deze manier doorgereden werd.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 13:37

Ja dat zie je zeker, vind ik niet zo vreemd aangezien ze heel snel opkropt dit was bij mij thuis ook het geval en dat is ook de bedoeling om meer lengte in de hals te rijden en over de rug, maar dat kan je niet in een week oplossen.

Gezien het feit dat ze pas geleden nog de truuc had om alleen te gaan steigeren en bokken ben ik heel tevreden met deze foto's en de manier waarop Laura haar rijdt.

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 13:40

die bak zo een zware bak is funnest voor jonge paarden niet dat jij er veel aan kan doen maar ik laat mijn jonge paard mijn oudere paarden niet door zo een zware bak gaan
Laatst bijgewerkt door liberty22 op 19-01-11 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 13:41

Mijn paard wil ook graag opgekropt lopen, liefst de kin zoveel mogelijk op de borst en achter de teugel. Ik heb dat er grotendeels uitgekregen door haar naar voren omlaag te rijden, aan een langere teugel maar wel in verbinding.
Zoals ik het nu zie loopt eht paard niet aan elkaar en niet over de rug. Voor mij zou dit niet de manier zijn.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 13:43

Aah wat leuk! Ze heeft hetzelfde kleurtje als Vies toen ik hem kocht :D Wat voor kleur had ze als veulen?
Het rijden ziet er al netjes uit. Wat zijn je plannen met d'r?

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 13:44

foto 2 vind ik dan weer wel erg netjes
ben je ook al eens in life gaan kijken lot lot

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 13:53

Ik hoop dat ze meer zal gaan ontspannen.....fijn dat je zelf al verbetering ziet.

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 14:00

Als ik deze combinatie voor mijn neus zou zien rijden zou ik toch eens vragen dat zadel een stukje naar achteren te leggen. Het lijkt of ze in haar eigen opgekropte houding loopt en ik twijfel eraan of ze mee zou volgen als je haar voor los zou laten. Gelukkig ben jij blij met dit soort plaatjes en dat is het allerbelangrijkste! Ze heeft een behoorlijk gevuld rond ehm...achterwerkje, wat zo mooi wordt geaccentueerd door dat wit erop :D .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 14:04

Wat een gave kleur!! :):)
Heel apart. :j
Ik ben heel erg benieuwd hoe hij er in de zomer uit ziet en hoe hij dan loopt.

Ami

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 14:07

-
Laatst bijgewerkt door Ami op 20-01-23 23:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 14:07

Leuk paardje!
persoonlijk ga ik mee met het commentaar hierboven :) zou er niet vrolijk van worden. Ze zit ook op het verkeerde been (foto 3), als ik mijn paard liet doorrijden zou ik er op zijn minst van uit gaan dat mijn trainster op het goede been rijd......
Fijn dat je zelf wel tevreden bent en verbetering ziet :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 14:08

Ik vind het beeld ook niet fijn, zie een pony die erg opgekropt loopt en ook een ruiter die hier weinig mee doet voor mijn idee.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 14:11

vind het beeld ook niet echt fijn ogen, ze houd de teugels kort wat natuurlijk niet uitnodigend is voor het paard om het neusje eruit te rijden. De bak vind ik erg zwaar ogen, maar dat kan natuurlijk komen door de hoeveelheid water die er gevallen is al zou mijn voorkeur absoluut niet uitgaan naar zo'n bak.
Het zadel lijkt ook niet fijn te liggen. Over de ruiter zal ik verder niks zeggen omdat jij niet degene bent die haar hier rijd.

Als ik dit zo zie vind ik het geen visite kaartje voor deze persoon/ stal en zou mijn paard niet wegbrengen naar iemand die zo traind.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 14:13

Het ziet er in mijn ogen niet ontspannen uit en het zadel ligt daarbij ook nog te ver naar voren wat het voor je paard bijna onmogelijk maakt om ontspannen en laag te lopen, dat kan niet zonder schoudervrijheid.
Verder snap ik het best dat het lastig is om een paard langer en lager te laten lopen als het zich graag opkrult, deed mijn arabier ook, maar die heb ik nooit zo kort gehouden qua teugels, dan heeft het paard ook geen uitnodiging om inderdaad te zakken. :) Wat me verder opvalt is dat ze alleen op de hoefslag gelopen heeft, kan ze niet om een paard te laten zakken beter ook wat volte werk erbij pakken? Met het binnenbeen naar de buitenteugel rijden bijvoorbeeld?

Verder, erg leuke pony is Zip! :D
Laatst bijgewerkt door Joscaa op 19-01-11 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 14:16

Ik zou de rijbak te zwaar vinden voor het maakt niet uit welke leeftijd paard.
En rijdt ze hem nu bitloos?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 14:20

Ik ga mee in het commentaar dat al gegeven is en volgens mij is het met bit en zonder sperriem. :)

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 14:21

Cassidy schreef:
Ik zou de rijbak te zwaar vinden voor het maakt niet uit welke leeftijd paard.
En rijdt ze hem nu bitloos?

zo te zien op de foto's met bit maar zonder sperriem

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 14:22

Wel of geen bit maakt niet zoveel uit, en zonder of met sperriem ook niet verder voor het commentaar op de foto's, in mijn ogen. :)

Asjemenauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 14:25

TS zegt dat het paard hiervoor alleen maar aan het steigeren was ... dan vind ik alle foto's een flinke verbetering !!

Een foto is ook maar een moment-opname ... zegt helemaal niks over het hele plaatje. Ik ga daar dan ook geen uitspraken over doen.
Ik zou wel graag met eigen ogen willen zien hoe het rijden gaat !! Kan natuurlijk niet altijd, maar er is denk ik best een mouw aan te passen. Is ook fijn voor jou als je je paard de rondjes ziet lopen en braaf ziet doen. Groeit het stukje vertrouwen dat je nu misschien bent verloren in het paard weer wat terug. Heb je ook nodig voor jullie toekomst samen.

TS: Tis een mooi diertje, heel veel succes en nog veel meer plezier gewensd voor jou en je diertje.

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 14:29

aangezien lot aangaf dat ze omhoog kwam en bokte zou ik ook al blij zijn met het feit dat ze nu gewoon gereden kan worden :j
nee, het is nog niet helemaal zoals het zijn moet, maar het begin is er toch? het kan niet allemaal in 1 keer perfect gaan. het zijn en blijven natuurlijk moment opnames.

lot is in ieder geval niet iemand die zomaar iedereen op der paard zet, dus ik neem aan dat deze amazone wel weet waar ze mee bezig is.

xcares

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 14:29

Ik vind het er niet heel vriendelijk uitzien, de ruiter is naar mijn idee te strak in haar armen, waardoor het voor het paard moeilijker wordt om echt los te laten vanuit de hals en de kaak. Daarbij zo als vele al aangaven ligt het zadel te ver naar voren en dat werkt ook tegen. Het paard zou meer van achteruit gereden moeten worden zodat het gaat zakken op de achterhand en daarbij minder snel op de voorhand gaat lopen zoals nu op de fotos te zien is, toch wel gebeurd. Zoals TS zegt heeft het paard een periode gehad waarbij hij/zij veel aan het bokken en stijgeren was, maar ik ben van mening dat je dat niet oplost door het paard in de houding te laten lopen, maar door voorwaarts te rijden. Op het moment dat het paard dan voorwaarts is, kan je het gaan begrenzen en dan zal het paard vanuit eigen ontspanning gaan zakken. Wij als ruiters kunnen paarden niet dwingen om te ontspannen, we kunnen ze alleen uitnodigen om te ontspannen.

Verder is het wel een leuk beestje om te zien, en ik hoop dat je er veel plezier van hebt.