heb hem nu 2 jaar en is al zadelmak !!!!
Op aanraden van de dierenarts aangezien hij niet meer te houden was !
wat vinden jullie ervan?
Hij is nu 1.66m
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
smurfje schreef:bijna 3 en al zadelmak??
houd je zelf maar vast.
verder is hij al best groot. dan is dit natuurlijk helemaal niet goed.
Bellissima_ schreef:Zou je zo niet zeggen eentej van plain's.. Wij hebben er ook een![]()
Wat is de verdere stamboom?
Wel een leuk beestje!

alexmeder schreef:Bellissima_ schreef:Zou je zo niet zeggen eentej van plain's.. Wij hebben er ook een![]()
Wat is de verdere stamboom?
Wel een leuk beestje!
Dankjewel !!!
Zijn vader is rechtstreeks plain's liberator,
zijn moeder is Giranda, maar zij is toen Damian 8 weken was gestorven, ze was al een oudere merrie.
Heb je foto's van je paardje , ben wel benieuwd !

alexmeder schreef:Hoe bedoel je,
Dit was op aanraden van de dierenarts hij was echt NIET te houden, stampen bokken, ed..
en nu is hij lief, Hij werkt 10 min per week, voor de rest dag en nacht rustig groeien.
In de winter doet hij niets. Hij geniet van alle aandacht.
groetjes alexandra

tamaramt schreef:veels te jong om al beginnen met een paard zadelmak te maken; als je nog een jaar zou wachten dan is dat nog vroeg genoeg.
het lijkt wel een trend te worden om een paard v zijn 3e jaar al in te rijden en dan maar klagen en zeuren dat zo n paard over enkele jaren helemaal kapot is.
gewoon nog een jaar dag en nacht op het land en uit laten groeien en op laten groeien.
alexmeder schreef:tamaramt schreef:veels te jong om al beginnen met een paard zadelmak te maken; als je nog een jaar zou wachten dan is dat nog vroeg genoeg.
het lijkt wel een trend te worden om een paard v zijn 3e jaar al in te rijden en dan maar klagen en zeuren dat zo n paard over enkele jaren helemaal kapot is.
gewoon nog een jaar dag en nacht op het land en uit laten groeien en op laten groeien.
Het is makkelijk als je het verhaal erachter niet weet natuurlijk,
ELK paard van 2 kan gelongeerd worden met een zadel van 2 kg op zn rug hoor !
Damian is toen hij enkele weken oud was alleen komen te staan, zijn moeder stierf bij hem in de stal, hij kreeg dus de fles en nam aan dat de mens zijn soortgenoot was dus begon te stijgeren bokken naar je toe e.d. en ik ben er NIET voor een paard te slagen.
Ik heb hem dus laten castreren en de dierenarts vertelde mij dat het goed zou zijn om hem ZADELMAK te maken,
dat heb ik ook gedaan, ik had ineens een heel ander paardje, Hij genoot van al die aandacht aangezien hij voor de rest ALTIJD OP DE WEIDE stond.
Damian heeft 2 maanden lang 10 min per week aan de longe gelopen , EEN PEULSCHIL!
maar dat was gewoon om hem wat te laten doen, hij vond het leuk en ik ook, en dan heb ik 3 x op hem GEZETEN . 2 stapjes en dr weer af, alleen de laatste foto liep het schaap ineens door de weide waar hij was en daar schrok hij van hij draafde dus weg, ik heb dat ook gelijk stopgezet en er af gegaan.
Damian is ZADELMAK maar NIET bereden.
en deem staat DAG EN NACHT buiten, tenzij dat het sneeuwt.