M'n oude dametje in de sloot door het ijs gegaan

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

K.imberly

M'n oude dametje in de sloot door het ijs gegaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-10 21:57

Vandaag beleefde ik het begin van de schooldag als een normale schooldag. Tot ik mijn mobieltje aanzette in mijn tussenuur was alles zo saai als het altijd was.

Ik had een sms'je ontvangen dat mijn 30 jarige pony in de sloot was gevallen, door het ijs heen en er door de brandweer uitgetrokken was. Ik was helemaal in shock, ben meteen naar de administratie gerend.. Van schrik was het enige wat ik kon uitbrengen "ik wil naar huis - paard - in sloot - ijs en brandweer." ...
Gelukkig snapte de mevrouw van de administratie me redelijk dus ik mocht gaan.. Oei, het leek wel alsof ik geen meter voort kwam op de fiets. Snel langs huis gegaan om een stapel extra dekens te pakken want door een telefoontje wist ik dat ze dekens tekort kwamen.. Toen doorgegaan naar mijn pony.. Mijn arme meisje, met haar 30 jaren oud moet ze nog eens een half uur à drie kwartier in ijswater meemaken... Toch ze is echt een taaie, zoals ze weer eens heeft bewezen hoe sterk ze kan zijn.. Ben daarnet nog even snel langs geweest om opnieuw haar temperatuur te meten, wat overigens goed was, en ze stond er gewoon weer bij alsof er niks was gebeurd.

Ik ben de brandweer en alle anderen die haar hebben gered echt enorm dankbaar! Meteen nadat ze uit het ijswater was gehaald en overeind gezet hebben ze de beste zorg gegeven die ze maar konden bieden!

Oh het is eigenlijk veelste veel om hier te typen.. Gelukkig gaat het nu goed, ze eet goed, poept, en gedraagt zich normaal. Ook de temperatuur is goed..

Ik was echt geschrokken,.. En vraag me af waarom altijd bij dit soort situaties ik er niet bij ben om er op dat moment voor haar te zijn..

Het verhaal komt waarschijnlijk in de Telegraaf, en staat nu ook al hier:

http://www.alblasserdamsnieuws.nl/wordp ... vingskans-‘gering’/#more-8598

Wijziging: de link deed het niet toen ik hem probeerd e, zo kun je hem ook vinden op de voorpagina: http://www.alblasserdamsnieuws.nl
(met foto's )

Ik ben gelukkig al van de schrik bekomen,.. Het was me het dagje wel zeg. Heb van ongeveer 2 tot 6 uur bij Pasha gezeten en dekens Een paar keer verwisseld..
Laatst bijgewerkt door K.imberly op 15-12-10 22:01, in het totaal 2 keer bewerkt

malo_kozo

Re: M'n oude dametje in de sloot door het ijs gegaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 21:58

Wat eng zeg! Fijn dat ze haar eruit hebben kunnen halen!

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 21:59

jeetje wat een schrik. Hopelijk houdt ze erg blijvende problemen van over en is ze niet te erg onderkoeld of wordt ze als nog ziek.

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 22:00

Jeetje wat schrikken.. en dat met deze kou EN de leeftijd van je pony!!
Sterkte!!

sweety-loves

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 22:00

Jeetje dat is schrikken zeg!!!
Gelukkig dat het nu goed met haar gaat!!

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 22:05

Schrikken zeg! Gelukkig dat het weer goed met haar gaat, echt een sterk paard zeg! Veel succes er mee en dat ze hopelijk weer snel op mag knappen :)

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 22:12

pfoe dat is echt schrikken.

Sterkte voor je merrie! Houd haar maar wel goed in de gaten he?

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 22:14

jeetje dat is schrikken. gelukkig lijkt ze toch weer goed op te knappen.
wel een vervelend bruggetje. die worden met dit weer echt glad.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 22:18

gelukkig lijkt het nu goed. Die laatste foto bij dat stukje vind ik lief <3

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 22:31

Jeetje dat is schrikken! :oo Echt een nachtmerrie!

Gelukkig gaat het nu beter, geef je haar nog een flinke knuffel?

suzanne_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 22:46

O! wat fijn voor je dat het goed gekomen is!

K.imberly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-10 23:08

Dankje voor de lieve reacties.

Ik heb haar vandaag heel wat geknuffeld, daar houdt ze toch altijd van. En had een wortel plus wat brood meegenomen voor haar.

Die laatste foto is geloof ik een brandweerman? Denk ik, weet het niet zeker. Maar op de foto's zie ik toch ook bij mijin meisje aan haar ogen dat ze flink geschrokken was.

Volgens een ooggetuige is ze eerst uitgegleden en op haar buik terecht gekomen en toen ze overeind Wilde komen met een koprol de sloot in gevallen.

Ze loopt altijd los over het erf, alleen het gekke is dat ze normaal niet op de brug komt. Niet zonder dat ik haar meeneem de brug over bijvoorbeeld. Maar er moest op dat moment een vrachtwagen/auto? Van het erf af vertelde een vriendin van me. Zij denkt dat die misschien te hard reed waardoor pasha niet opzij kon gaan en de enige uitweg de brug was (en met nat weer is die glad..) dus dat die auto haar als het ware de brug op jaagde? Of ze is geschrokken, maar dan moet er echt iets geheel onverwachts gebeuren want ze is vrijwel nergens bang voor.. Maar niemand zag het.. De enige ooggetuige is de bestuurder van die wagen volgens mij.
Zoiezo zou pasha niet zomaar de brug op zijn gegaan.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 09:00

Als ik het andere topic zo lees, is het toch allemaal wel wat erger geweest dan dat je in je openingspost beschrijft. Hoe is het nu met haar?

Omegamedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 09:04

Wat een moedig paardje, hopelijk knapt ze snel weer een beetje op en mag je nog lange tijd van, en met haar genieten.
Laatst bijgewerkt door Omegamedo op 16-12-10 09:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 09:04

annetmulder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 11:44

Met alle respect hoe je voor Pasha zorgt op haar oude dag. Ik hoopdat zij nog een poosje bij je mag zijn!

K.imberly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-10 15:40

Dankje voor de reacties

@ tjady: ik was er niet bij op het moment dat het gebeurde, ik zat op school.. Maar dit is wat een vriendin die daar aan het werk was op dat moment vertelde, wat die man van de wagen/auto had verteld wat er gebeurde.

Ik hoorde van klasgenoten dat het ook in de krant stond, ik weet alleen niet welke.. Ga zometeen even aan de buren vragen of zij misschien weten welke krant. Wij hebben alleen het AD en ben toch wel benieuwd.

Het gaat goed met haar, ga zometeen als m'n jas opgedroogd is ga ik naar haar toe met wat lekkers. Ze eet goed en haar temperatuur is ook knot steeds gewoon goed. Het is echt een wonder dat ze er zo goed vanaf gekomen is.. Dankzij de brandweer en de mensen op de boerderij.

Ik ken de boer, en weet dat hij misschien wat 'hard' overkomt soms. Maar hij bedoelde meer dat er maar een kleine kans was dat ze het overleefde, ze is ook al heel oud.. Maar de boer bedoelde het goed ;)

Het was vanachter even spannend, deze ochtend was ze wat stijfjes, en kwam ze wat moeizaam overeind. (ze had gelegen in de stal vanacht). Ze is oud en heeft artrose.. Dat maakt het allemaal wat enger. Gisteravond gedroeg ze zich alweer alsof er niks was gebeurd, smiddags was ze heel moe van haar avontuur. Ja, Pasha is een taaie, ze gaat maar door en geeft nooit op. Er zit gewoon nog zoveel wilskracht in haar, alleen jammer dat het niet altijd meezit.

Ik zie net dat ze ook bij het bokt nieuws staat.

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 16:34

Wat een geluk heeft ze gehad.
Toch nog heel goed in de gaten houden!!!!!

Ann_l0ves_fe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 16:39

Jeetje dat is schrikken! :(:)
Gelukkig gaat het nu een stuk beter!

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 16:40

Die laatste foto in je profiel is echt leuk :D

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 16:44

Ah gossie! Arm dametje. Hoe gaat het inmiddels met haar? Gelukkig hebben ze haar weer op het droge gekregen. Lief, lief koppie trouwens! Sterkte ermee!

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 20:18

Jeetje dat is schrikken!
Gelukkig gaat het goed met haar.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 20:26

Jeetje zeg!! Arme pony! Heb ook de foto's bekeken! Wat fijn dat er zo goed voor haar gezorgd is!
Hopelijk is ze gauw verder opgeknapt!

K.imberly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-10 18:30

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 21:27

Wat een ontzettend leuke pony! Fijn dat het goed is afgelopen. Ze is ijzersterk met haar 30 jaartjes jong!