Bling-bling, haar jaar!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ilse_dgraam

Bling-bling, haar jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 19:28

Hoi!

Omdat ik vind dat bling ook een plekje verdient hier; hier een topic over mijn geweldige 4jarige merrie :j!

Januari
Sneeuw sneeuw en nog eens sneeuw. Dat betekende veel mooie foto's maken, en het rijden op een lekker laag pitje

Afbeelding

Februari
We reden wat wedstrijdjes in de B, lekker ervaring opdoen en een beetje aanklungelen. Het ging niet altijd goed, maar kwamen 9/10 met lekkere punten + een paar lintjes thuis; ze deed het geweldig!

Afbeelding

Maart
We trainden verder. Bling ging steeds verder en verder vooruit en zat super lekker in der vel.
Had altijd zin, gingen lekker vaak het bos in en pakten af en toe wat sprongetjes mee.
Een maandje van lekker van elkaar genieten!

Afbeelding

en na een half jaartje rijden zag ze er zo uit:

Afbeelding

April
jaaaa! het buitenseizoen begon weer! Dat was haar eerste buitenseizoen; erg spannend dus! We trainen thuis vooral lekker verder aan de basis, die al redelijk snel bevestigd was. Ze liep vaak als een zonnetje;

Afbeelding

maar de ontspanning was buiten nog wel eens zoek. Worden werd ons 1e buiten concour. De eerste x buiten, en hopelijk de laatste x B. Dat werd het ook, we kregen 2 puntjes mee dus eindelijk weg uit de rot B! Het rijden begon erg lekker, ze was wel vrolijk en opgewekt. Dat werd helemaal toen er ineens een monster op het terrein kwam. Een grote gelderse Tuiger. Het blaasde en ging in zijn lekkere tuigersdraf over het hele terrein, luid snuivend. Het enige wat bling nog kon bedenken was; JAAAAAA IK MOET MEE IK MOET MEEE IK KAN DIT OOK IK BEN OOK GELDERSSSSS
dus daar gingen we :+ gelukkig kon ik de rem vinden maar al snel explodeerde ze;

Afbeelding
Proeven gingen dus nogal gespannen, maar wel fijn te rijden :+

Ook sprongen we ons 1e Onderlinge parcourtje; 60 cm en foutloos!

Mei
De maand van ons L1 debuut! 1 mei reden we de 1e selectie in Loenen. 30 april was koninnedag, het was lekker laat geworden, om 4 uur lag madam in bed en om 6 uur was het feest :D. We reden nog half dronken paard, en dachten aan 20 minuten wel genoeg te hebben. Dit viel helaas zwaar tegen en ging de 1e proef zwaar bagger. 168... De 2e proef gingen we ervoor, en behaalden 180 punten. We werden hiermee 4e, maar de 1e 3 telden niet mee voor selectie en Rabobank talentenplan. Wat betekende; 1e met de selectie en 1e met Rabo talentenplan! We mochten overrijden!
Die proeven gingen super, 194 en 187 als ik me goed herinner, en 2e geworden met enkele punten verschil. Wat was ik trots zeg!!

Ook reden we 15 mei de selectie voor het Gelders paard in het L1, 198 en 193, onze 2e wedstrijd en 1e en 2e! Mijn dag kon niet meer stuk en kon alleen maar stralen, wat was ik trots op míjn paard zeg, mijn bijna 4 jarige knol reed ze er allemaal uit..

Afbeelding[/i]

Juni
31 mei; het grootste dieptemunt van dit jaar..
Bling stond lekker in de wei, wel alleen. Ze dacht daar zelf heel anders over en dacht; ik ga der uit,
Geprobeerd over het hek te springen, wat helaas mislukte. Haar hoef schoof tussen 2 ijzeren palen, de rest van het lichaam hing erover.
Al haar gewicht, aan dat ene been.. Zo heeft ze ongeveer een kwartier gehangen tot ze eindelijk het hek eruit hebben gekregen. Gelukkig heeft blings
geweldige karakter haar gered, haar koelbloedigheid door gewoon te wachten, en niet in paniek te raken. Anders was haar been sowieso gebroken en had ik helaas afscheid moeten nemen van mijn knol..

Afbeelding
De wonden op der been geneesden vrij snel, ze had er helaas ook 1 tussen der benen, dus vlak bij de anus. Die heelde erg langzaam, schuurde bij elke pas weer open. En dat was niet alles, haar been was ook gekneusd. Dus dat werd koelen, stappen, zalfjes smeren en vooral veeeel knuffelen.

Zo zag ze er halverwege juni uit; we konden rustig rijden (kwartiertje stappen/drave)

Afbeelding

Juli
De wedstrijden gingen super; altijd dikke winspunten en bijna altijd prijzen. Bling vond het leuk om mee te gaan, en zelfs slechte proeven werden beloond. Leuke commentaren met; geweldig paard, mooie uitstraling ed.

http://94.100.118.153/1030850001-103090 ... _eSJg.jpeg

In eerbeek:
http://94.100.124.46/1004400001-1004450 ... _fA2v.jpeg

Na alle Gelderse Paarden competities te hebben gereden; was het zover. De dag van het Gelders paard. Bling vond het allemaal veeel te leuk.
overal veulens, hengsten koetsen en een groot open terrein. Opzadelen was een drama, steigeren hinniken en lekker gek doen.
Besluit; longeren. Bling dacht daar anders over en kreeg zichzelf los; en daar ging ze hoor :+
over het parkeer terrein in volle galop; Joehoeeeee kijk mij gaan :D
Tot ze me instructrice zag, stopte en keek; HE BEN JIJ HIER OOK :D ZAG JE ME ZAG JE ME :D :D 8-)
hahah nou opgezadeld, 2 ontzettend gespanne en slechte proeven neergezet. Resultaat; 181 en 1e en 176.
EN WE ZIJN KAMPIOEN GELDERS PAARD KLASSE L1!!!
En we werden gehuldigd, en mochten een mooi lint in ontvangst nemen en ook nog een leuke ere ronde rijden.

We hebben overal de krant gehaald en kregen zelfs een intervieuw op de radio!!

Afbeelding

http://94.100.119.246/1039100001-103915 ... _39zq.jpeg
Afbeelding [/i]

Augustus
Augustus, de maand van het GK! Ja en daar mochten wij aan meedoen. Op goed geluk de selecties gereden,
en ja hoor, wij mochten erheen! In de klasse L1, oh wat voelde dat goed. En vrijdag's was het zover,
wij vertrokken naar Beesd. Bling was 1 bonk energie, 1 bonk spanning en 1 grote bom. Daar gingen we hoor, ik zat nog niet in het zadel
en we vlogen al over het terrein. Ontspanning was eindelijk gevonden, toen de ring in. Nog steeds wat spanning maar fijn gereden.
Punten vielen zwaar tegen, maar dat maakte ons niets uit. Wij zijn op het GK geweest en dat was geweldig!

Afbeelding

Zaterdag's waren we weer van de partij in Beesd, nu voor het 4tal! Ik was reserve, dus dit was weer een goeie oefening voor ons.
Zo konden we lekker ontspannen nu overal rijden, iets wat te dag ervoor ver te zoeken was. Weer een ervaring rijker!
Het 4tal was 4e geworden van de Gelderland, tijd voor een feestje!

September
We gingen Onderling L2 starten. Losrijden ging heerlijk, proef begon ze in begin al te ouwehoeren. Ik dacht al oliebol, maar na 3 onderdelen liep ze weer als een zonnetje. Nog lang niet als het moet dus had ook niks verwacht. De jury daarintegen vond het heel goed, en dat resulteerde in 188 & 2e van de L1 en de L2! En alweer; wat was ik trots!

Afbeelding

Oktober
We trainden weer verder en plandde ons L2 debuut. Dit was weer voor het eerst binnen, wat bling nog erg spannend vond. Dit resulteerde in 2x net geen winst.

Ook sprongen we ons 1e B parcourtje!

Afbeelding
http://94.100.121.217/1125100001-112515 ... _oYw7.jpeg

November
We reden de selecties in het L2 in brummen Laag soeren. Wat ik nooit had durven dromen; 190 punten.. Ik kon wel een hartverzakking krijgen. Altijd als ik de bak in kwam, zag ik al die mooie paarden en dacht ik neeee dit win ik nooit en beland laatste. Dan word je 5e met 190, wauw wat pushte dat mijn ego zeg. Ik hoorde daar ook bij, ik had ook zo'n paard waarvan mensen dachten; ohoooh. Net als de 2e selectie; 5e met 182. De enige 5 van de 20 die een WP reden, dat was ik, ik hoorde er helemaal bij en wat voelde dat goed zeg

http://94.100.124.148/1166650001-116670 ... _7Fkh.jpeg
http://94.100.124.42/1166650001-1166700 ... _6rSf.jpeg
http://94.100.116.176/1166650001-116670 ... _621Y.jpeg

December
sneeuw en nog meer sneeuw! We gaan lekker verder en hopen dat 2011 ons net zoveel geluk gaat brengen!!

Afbeelding
http://i54.tinypic.com/f0xflj.jpg

mexlovenoa

Re: Bling-bling, haar jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 19:36

wat een geweldig paard! veel geluk saampjes :o

Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 19:37

Wat een onwijs mooi paard en wat zijn jullie vooruit gegaan en wat is ze mooi ontwikkelt! Jullie gaan het ver schoppen! Heel veel succes nog in de toekomst. :)

mizzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 19:42

Nou daar mag je trots op zijn! Wat een mooie resultaten zeg! Veel succes in de L2. ;)

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 19:45

Wat een leuk paard om te zien. Veel succes voor volgend jaar en natuurlijk de jaren die daarna komen.

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 19:47

Aaah wat een super leuk topic ! :)
Jullie zijn echt vooruit gegaan, en in 2011 gaat het vast ook heel goed :)

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 19:49

Wat een mooi ding :) Haar benen zijn mooi genezen zover ik op de foto's kan zien, wat zal je geschrokken zijn!
Fijn jaar achter de rug dus, hopelijk wordt 2011 net zo succesvol :D

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 19:51

leuk verslag!
en je merrie heeft een mooi lijntje gekregen na dat half jaartje rijden!

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 20:40

Jullie zijn echt vooruit gegaan. Mooi paard zeg.
Veel succes in 2011 ;)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 21:03

Aaaah ik vind het echt heerlijk om alle Rubusjes zo te kunnen volgen. ;) Ze is echt een knapperd hoor, net haar oma! (Alleen grotere bles.)

Wat naar van dat ongeluk zeg, ondeugend gevalletje... sowieso al dat gebom en gesteiger op die wedstrijden ook verbazingwekkend hoor, zit goed veel pit in haar. ;) Gelukkig is alles goedgekomen.

ilse_dgraam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 23:04

dankjullie wel voor alle reacites :D

ben zelf ook erg trots op dit jaar, en kijk der met veel vreugde op terug :D

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 23:08

Heerlijk om te lezen!

Jullie zijn een leuke team geloof ik. Je hebt een paard met heel eigen karakter, heel leuk om te zien!

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 23:12

wat een onwijs leuk verslagje! jullie zijn een leuke combi! veel succes in de toekomst

Nerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 23:16

wat een leuk verslag, lijkt me een pittige dame ;) mooi dier!! Heel veel plezier en succes in 2011!

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 23:38

Mooie merrie is het, volgens mij heb je er wel je handen vol aan of niet? Ze kan in ieder geval goed steigeren :=.

Jullie zijn een leuke combinatie en veel succes in 2011!

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 00:42

Jeetje wat schrok ik van je steiger foto!
Maar wat een onwijs leuk dier!
Veel succes in 2011!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 00:54

Wat een prachtig paard, zeg! Geniet er lekker van en veel succes samen! :D

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 12:15

Geweldig paard is het zeg! Wat super fijn dat toen ze in het hek hing zo rustig bleef.
Heel veel geluk nog samen!

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 12:23

Wauw wat een mooi paard! Het is een prachtig jaar geweest voor jullie :) Succes in 2011, maar vooral heel veel plezier met dit mooie beestje :)

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 12:53

Woow, wat een super gaaf paardje! Er is zeker vooruitgang te zien. Maar omg, die stijgerfoto! :oo Dat is echt belachelijk hoog!

ilse_dgraam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-10 15:29

haha ja ik schrok er zelf ook behoorlijk van! maar we leven nog dus :D

haha ja een eigen karakter heeft ze zeker, maar wel een super karakter!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 18:17

ilse_dgraam schreef:
Rubus zijn idd vriendelijke paarden, mijn zus rijdt op Bling-bling, nakomeling rubus.

Ik snap het niet meer, ben jij dit nou of je zus?

Verder:
dat heb je snel gedaan in 1 jaar L2 en al een B parcoursje, leuk paard om te zien :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 19:21

Wat een super gaaf paard heb jij zeg! Een hele leuke combi zijn jullie! :+:
Heel veel succes in 2011!

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 19:24

zo heerlijk verhaal, zit er van te slijmen.. leuk om die leuke dingen mee te maken met je paard!
leuk stel trouwens ook. <3

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 21:42

[***] schreef:
ilse_dgraam schreef:
Rubus zijn idd vriendelijke paarden, mijn zus rijdt op Bling-bling, nakomeling rubus.

Ik snap het niet meer, ben jij dit nou of je zus?

Verder:
dat heb je snel gedaan in 1 jaar L2 en al een B parcoursje, leuk paard om te zien :j

Lisa en ilse rijden bling-bling samen ;)

Ils, jij en je zus gaan echt super met bling :D
Ik ben stiekem supertrots, en hoop dat ik met "het broertje van" een beetje achter je aan kan! :))
2011 wordt weer net zo'n top jaar (zonder heksprongen :') )