Sinds ik een serieuze relatie ben gestart met mijn lieve meid (Die overigens al 14 jaar paardrijd), ben ik de paardenwereld ingesleept en ik kan er maar geen genoeg van krijgen. Het is een grote droom die voor me is opengegaan en zit helemaal in de wolken. Sinds de eerste dag dat ik op de manege kwam mocht ik op de KWPN-er (Utinka, een prachtbeest en geweldig dressuur- en springpaard) van mijn vriendin zitten, maar dit ging natuurlijk niet zonder stoot of slag. Met een stokmaat van 1.67m en een beste temperament mocht ik er in stap op rijden, maar wel met een longeerlijn. Nou dat was erg leuk, totdat ik zei dat ik wel een versnelling omhoog wou en zei dat ik verder in draf wou, maar weet ik veel dat je moet lichtrijden haha. Onervaren dat ik was ging ik in draf en het paard schrok ergens van dus nam een best harde spurt met mij erop. Nou lachen gieren brullen, want ik vond het totaal niet erg (vind het alleen maar leuk als het spannend word, haha).

Sinds dien ben ik helemaal verliefd geworden op een Fjord van mijn vriendin haar tweelingzus : Ylja (Een super leuke fjord, met een ondeugende blik en heerlijk irritant). Deze heb ik sindsdien 6 tot 7 keer op gereden en heb ik de basis geleerd, van stap t/m galop en wat was ik trots dat iedereen mij zwaar positieve reacties gaf op mijn rijstijl, het was netjes en ik had alles super snel door, helemaal top

2 Weken geleden ben ik begonnen op een manegepaard (Manege Waarland, daar staan de andere paarden ook op stal) waar ik voor een langere tijd op te vinden zal zijn. Het is ook een KWPN-er genaamd : Le Duc. Met een stokmaat van 1.74m is dit een perfect paard voor mij, het rijdt zoveel anders dan een fjord, echt wat een verschil! Hij heeft in het verleden Z-Dressuur gereden en is nu een manegepaard die er met volle teugen van geniet, al zeg ik het zelf. Dat kan je echt merken aan hem, het is echt een super lief paard en zo knuffelbaar als een teddybeer, haha. Daar heb ik nu 2 keer een uur op vrij-gereden en volg les bij mijn eigen vriendin. Naast de basis ken ik nu dus ook : Wijken, op het goede been letten, galopwissel en aan de teugels rijden.
Dus wie op de middelbare school zit en een jongen is, schroom niet en volg gewoon je hart. Het zal je veel beter doen als je eerder begint met paardrijden, zorgt voor meer sociale contacten en je hebt er baat bij, je klasgenoten zie je toch bijna nooit meer als je er vanaf bent!
Hoop dat jullie genoten hebben!
Veel paardrijd plezier en tot snel misschien!