[ITP] Nieuwe aanwinst Sienna de Verano!! (SLR foto's)
[GVL-ITP] Prachtige Sienna (4 jaar) aan de lijn (SLR foto's)
[ITP] Metamorfose: Sienna & Roc op de foto (SLR foto's)
[RIJ-ITP] Lang verwacht: Sienna de Verano 5e keer ohz! (SLR foto's)
Helaas was de situatie zo dat ik meer achter de bar stond om Sienna te kunnen betalen dan dat ik ook werkelijk van haar kon genieten. Het werd te gek, ik had te weinig tijd en dus besloot ik een nieuw thuis voor haar te zoeken. Die vond ik in Marijn (Mrijn op bokt), zij met haar verder gegaan is. Dit ging niet zonder slag of stoot, Sienna is een sensibele dame en kan veel spanning opbouwen. Een paar maanden terug nam Marijn contact met mij op om te vertellen dat ze Sienna ging verkopen en op zoek ging naar een nuchterder dier. Inmiddels heb ik op Manege Overbos een kleinschalige verkoopstal en had een leuke merrie Zamora staan. Tussen Marijn en Zamora klikte het en een aantal keuringen verder vond de ruil plaats. Marijn is inmiddels dolgelukkig met haar Zaartje. En ik, ik ben dolgelukkig met mijn oude liefde. Sienna behoort nu tot een van de drie paarden die ik samen met de Familie Renne bezit. Helaas kan Sienna niet blijven, er zal een dag komen dat we haar gaan verkopen, maar tot die tijd gaan wij fijn trainen en wedstrijden rijden. Ik vind het erg leuk om weer een periode met haar aan de slag te gaan en geniet er dan ook met volle teugen van!

Wat achtergrondinfo over Sienna. Haar volledige naam is Sienna de Verano, een inmiddels 6 jarige wildkleur bruine merrie uit een PRE hengst. Aan moeders kant zit o.a. Fries, KWPN, fjord en Argentijns bloed en volgens mij zelfs een vleugje Amerikaans bloed. Ze heeft nog een lekkere groeispurt gehad en meet 1,65 m. hoog. Op het moment ben ik haar M klaar aan het maken. Waar ik momenteel veel mee bezig ben is de reactie op mijn been. Ze neigt er naar om op mijn been 2 passen harder te zetten en vervolgens weer terug te vallen, dat moet eruit. Ik schakel veel, zorg dat er echt reactie is en als het nodig is geef ik eens goed gas naar voren. Ze mag nog wat meer naar de hand toe. In galop ben ik bezig met het sluiten zodat straks ook de contragalop beter gaat. Verder ben ik de zogezegde 'knopjes' erop aan het zetten, met name zijgangen, dit pakt ze super op. Verder rij ik veel basis, goede lengtebuiging, rechtrichten, tempocontrole en goede aanleuning over de rug.
De foto's, met dank aan vriendlief, rust uiteraard auteurrecht op

1: Daar zijn we weer

2: Lekker ingepakt instappen.
3: Lekker over de rug losdraven.
4: Los galopperen.
5: En naar buiten, opgepakt en aan het werk. Zou iets meer neusje eruit mogen, maar verder goed van achter naar de hand toe.
6: Galopje.
7: Hier was ze niet genoeg aan de been, dus vraag ik door om reactie.
8: Even later weer een stukje sluiten, om daaruit weer weg te rijden.
9: Inmiddels zijn we met travers begonnen, hier beloon ik haar voor de goede reactie op mijn hulp.
10: Travers, ze heeft de smaak te pakken.
11: Galop, hier mag ze nog meer sprong hebben, daar zijn we dus veel mee bezig.
12: Doe eens gek, we proberen een appuyementje in stap.
13: Als dat lekker gaat, dan kunnen we ook een beginnetje maken in draf, toch?

14: Even gas erop, want er gebeurde veel te weinig. Even niet zo mooi, maar wel nodig.
15. Want een stukje verder dit plaatje, daar wil ik haar hebben!
Dankjewel voor het kijken!