Ik had mijn tweede les vandaag met Borka (sinds augustus: [RT-HAW] Eerste les met Borka (Fjord)). Het ging voor mijn gevoel super goed! En ik ben afgevallen, dus ik zit mezelf ook een stuk minder in de weg

Ik heb zelf een boomloos zadel, de Barefoot Cheyenne Drytex, maat 2. Deze vond ik alleen niet lekker zitten en Borka reageerde er niet goed op, maar ik kon de oorzaak niet echt vinden.
Vandaag is een vriendin (Carmen, Sodeletuut @ Bokt) mee geweest en die had haar zadel mee, hetzelfde zadel, alleen dan een maat 1.
Het probleem was dus dat ik zelf teveel ruimte in de maat 2 over heb, waardoor ik mijn balans niet goed heb, ga zoeken naar mijn balans en hoe ik moet zitten en hier reageert Borka (slecht) op.
Bedankt Carmen, voor het verwoorden daarvan haha.
Ik ga nu dus zelf op zoek naar een maat 1 (eerst proberen te ruilen want aan mijn maat 2 zitten nog kaartjes).

Commentaar wat ik kreeg was:
- Benen niet te ver naar achteren leggen.
- Handen 10cm hoog en 10cm breed uit elkaar haha.
- Niet naar rechts hangen met mijn bovenlichaam.
- Tenen niet naar buiten draaien.
- Contact blijven houden met haar mond bij halsstrekken.
Ik rijd met gympen (en chaps) omdat ik i.v.m. operatie aan mijn rechtervoet nog geen jodphurs (of andere strakke schoenen) aan kan.
Ik krijg graag commentaar, zolang het maar opbouwend is en ik er maar wat mee kan

Carmen bedankt voor de foto's (en filmpjes, maar die komen later, moeten wat langer uploaden).
Borka is een 5-jarige Fjordenmerrie van 1.41m hoog, een dochter van Tunar en Marleen (V. Havstad)!
------------
Ik had haar eerst even losgegooid omdat ze gisteren ont-zet-tend druk was, en ik geen zin had om ernaast te liggen, haha.
1. Rek-en-strek

2.

3.

4.

------------
5.

6.

7.

8.

9.

10. Onoo ik zie wat!

11. En we kunnen het zelfs met onze ogen dicht!

12.