Rot geschrokken, paard los op de weg!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnebloem

Rot geschrokken, paard los op de weg!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-10 17:54

Ging vrijdag met mijn bijrijdpaard een buitenrit maken, alles ging goed, heerlijk gereden tot ongeveer 600 meter voor stal.
Een boer bracht zijn koeien naar een ander weiland wat verder op lag, dus die koeien kwamen uit het weiland en opeens op Ivo afgerend en die boer liep erachter te zwaaien en te schreeuwen dat ze door moesten lopen. Ivo wou omdraaien en wegrennen maar ik hield hem tegen en wou het erf van een boerderij oprijden, we konden geen kant op, maar Ivo begint te stijgeren en het was modderig daar en hij glijdt weg en ik voelde hem heel erg naar links wankelen dus ik haal mijn linker voet uit de beugel en ga zo ongeveer naast zijn buik hangen zodat hij weer in evenwicht kon komen. Dat lukte, maar die koeien kwamen er ook aan en Ivo draait zich nog half op zijn achterbenen om en gaat er knoerhard vandoor en gaf nog een paar bokkensprongen en omdat ik al half naast mijn zadel zat werd ik dus keurig op de stenen gelanceerd :(
Maar die koeien kwamen nog steeds onze kant uit dus Ivo rende in paniek weg richting een hele drukke autoweg!!!
Ik ren dr dus achter aan (zal er fraai uitgezien hebben, een volledig opgetuigt paard dat keihard wegrent en een meisje in rijkleding er achter aan :+ )
Had 3,5 km achter hem aangerent en toen kon ik echt niet meer, zag letterlijk sterretjes en toen kwam er een man op een brommer aan en daar ben ik echt zo voorgesprongen en gezegt, "daar gaat mijn paard, we gaan er achteraan" Dus ik achterop bij die brommer en zag nog net dat Ivo de weg overstak en de dijk oprende en daar kwam net een boer met een jeep aanrijden en die zette zijn auto dwars over de weg en plukte hem zo in volle vaart van de weg!!!
En wat ben ik die man dankbaar zeg!!! Kon gelijk zien dat ie vaker met paarden te maken gehad heeft, en later zij hij ook dat dit niet het eerste paard is wat ie van de weg plukte.
Wou weer op hem klimmen en voelde toen pas dat ik toch wel een klapper gemaakt had, die boer had dat in de gaten en wilde niet meer dat ik ging rijden, hij bood aan Ivo naar huis te rijden en dan ik met zijn jeep erachter aan, maar ik wopu niemand op hem laten rijden, het is toch niet mijn paard. Wilde zelf rijden, maar dat liet ie stomweg niet toe, dus onder protest van mij heeft ie Ivo aan de teugel vastgehouden door het raam en ben ik naast hem in de auto gaan zitten en zo zijn we stapvoets naar stal gegaan zodat ie op adem kon komen.
hij had nog geholpen met afzadelen, maar hij wilde absoluut niet zeggen wie hij was of waar hij woonde zodat ik hem nog eens extra kon bedanken (een bosje bloemen is wel het minste wat ik kon doen) dus heb hem maar 3 zoenen op zijn wang gegeven.
Eigenaar gebeld en verteld wat er gebeurt was en ze was gelukkig niet boos, alleen erg bezorgd.

Eenmaal thuis toch maar ff naar de EHBO geweest op aandringen van mijn vriend, kon mijn pols niet meer bewegen. Heb een haarscheurtje in 1 van die botjes zitten en een of andere band die die botjes op zijn plek houd is ingescheurd, je zag ook een bobbel te voorschijn komen als ik mijn hand naar beneden duwde, er zat wat bloed in mijn urine dus echo gemaakt van mijn nieren, daar schijnt een kleine beschadeging te zitten maar daar heb ik geen last van.
In juni ben ik aan mijn achillespees geopereerd en mocht dus beperkt lopen, dus na 3,5 Km rennen kun je je wel voorstellen hoe ik dr nu bijloop, die is zwaar geforceerd.
Al met al is alles met een sisser afgelopen.
Van een paard af vallen is helemaal niet erg, was niet de eerste keer en vast ook niet de laatste keer, maar dat ik hem in paniek weg zag rennen en er niet bijkon, dat was zo ontzettend eng, was zo bang dat ie doodgereden zou worden....

Mir_horses

Re: Rot geschrokken, paard los op de weg!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 17:58

Poeh, wat een angst zeg! Ik kan me goed voorstellen dat je dit niet zomaar gaat vergeten. Heel veel sterkte!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 18:00

oeh wat angstig zeg!
En wat een gelukkig dat je zo'n stoere "cowboy" tegen kwam die je paard zo ff te pakken kreeg :D

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 18:00

Jeetje wat erg zeg, ik heb het ook een keer mee gemaakt, het geeft veel stress en flink rennen inderdaad.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 18:02

Jeming, jij zult inderdaad heel blij zijn geweest met die boer die hem zo even ving. Nadat je er al een eind achteraan had moeten rennen en brommen.

En heel verstandig van die man, om jou en paard thuis te brengen.

Beterschap.

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 18:35

Jemig zeg, dat moet inderdaad een behoorlijke val zijn geweest! :oo
Kan me ook goed voorstellen dat je paard schrok van al die koeien, zelfs de rustigste paarden zouden dan waarschijnlijk aan de kletter gaan!

Gelukkig valt de schade uiteindelijk nog wel mee, het had erger kunnen aflopen! Hoewel het voor jou natuurlijk wel zwaar kùt is! Je hebt jezelf behoorlijk bezeert!

Erg aardig van die man om je te helpen! Kan me voorstellen dat je hem een bosje bloemen wilde toesturen!

A_nita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 19:16

Jeetje, wat een verhaal :oo
Gelukkig is het allemaal goed afgelopen.
Super aktie van die man met de jeep, en ook van die met de brommer ;)

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 22:58

Zoooooo spannend zeg!
Ik ben blij dat het goed gekomen is.
En altijd fijn dat andere mensen mee denken en helpen!!!!
Stomme koeien

Ninia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 23:06

Gelukkig is het goed afgelopen, maar hier heb je nog wel even de bibbers van. Mooie actie van de boer! Maar ook jij bent een held!
Hopelijk knap je snel weer op.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 23:14

Pfff, gelukkig is het nog goed afgelopen zeg!
Heb wel is gehad dat mijn verzorgpony heeeel erg schrok en ik eraf viel toen we net een stukje over een fietspad gingen. Gelukkig fietste de andere verzorgster die pony kon vangen, anders had het ook wel zo'n verhaal geweest vrees ik...

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 23:19

getverredemme dat beest heeft beschermengeltjes gelukkig had die niets en hoop dat jij ook snel herstelt

vaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 23:22

gatver, wat een dag heb jij gehad, ik hoop dat het snel weer goed gaat met je blessure

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 23:32

...
Laatst bijgewerkt door SeBart op 01-03-22 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 08:21

Beterschap!
Je hebt wel weer een spannend verhaal erbij :P

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-10 16:24

A_nita schreef:
Jeetje, wat een verhaal :oo
Gelukkig is het allemaal goed afgelopen.
Super aktie van die man met de jeep, en ook van die met de brommer ;)

Die brommer zal ook wel geschrokken zijn, komt eerst een paard voorbij gescheurd en dan springt dr iemand voor zijn brommer :P
Ik zal dr ook niet echt fraai uitgezien hebben, onder de modder, cap op en liep met mijn zweep te zwaaien en waarschijnlijk een knalrooie kop van het rennen. Nou ja heeft ie dr ook weer een verhaal bij }>
Normaal zou zoiets niet eens in me opkomen, maar ik zag Ivo richting die drukke weg rennen...

En die man met die jeep.... Wat ontzettend geweldig dat er nog zulke mensen bestaan. Ik ga de komende tijd goed opletten of ik de jeep ergens op een oprit zie staan ofzo.
Ben ook erg blij dat het baasje niet boos op me was, ze zei dat ze blij was dat ik nog zo helder en nuchter gehandeld heb.

Ben net weer in het ziekenhuis geweest en heb nog steeds erg veel bloed in mijn urine, moet morgen weer terug komen en weer echo laten maken en dan donderdag wèèr terug voor controle. Pffft ik zal dr nog eens van af donderen wat een gedoe zeg, heb wel wat buikpijn maar niet in die mate dat je het zo hoeft te overdrijven, helaas denken de dokters daar anders over en zien die een gekneusde nier als iets wat je scherp in de gaten moet houden.

@Urielle, over een paar dagen kan ik het vast als een avontuur beschouwen idd, kan dr nu eigenlijk al om lachen hoe ik dr uitgezien moet hebben :D

Foto is van afgelopen winter en inmiddels een stuk slanker, maar dit is de "vluchteling"
Afbeelding

Antje1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 16:30

Dat is echt schrikken ja, ik heb zoiets ook al eens gehad met mijn paard. Is gelukkig ook goed afgelopen. Maar je hart zit je dan wel in je keel!

Miriam_o1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 17:18

oeff, wat erg

j0j0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 18:22

Woow, dat is schrikken zeg.. Altijd fijn dat er nog behulpzame mensen rondlopen ;)
Gelukkig dat het allemaal goed afgelopen is!

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 18:26

Wow, wat heb jij een geluk gehad! Super zeg!
Had ik maar zo'n geluk. Mijn veulen is er minderen vanaf gekomen...

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 18:46

Poeh dat is schrikken! Knap van je dat je zo helder kon nadenken en de scooter stopte. En petje af voor de man in de jeep, echt geweldig van hem :D

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 18:58

Wow dat is schrikken. Sterkte me je pols.. Gelukkig dt alles ook nog goed is afgelopen. En behulpzaam zijn somige mensen gelukkig. :D

Arwennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 19:02

jeetje wat moet dat schrikken zijn geweest!
Fijn dat het goed afgelopen is en dat die boer er voor sprong! super zulke mensen!! :)
sterkte met je pols en achillespees!!

A_nita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 19:17

Dat is wel een schattige vluchteling hoor ;)
Ja, als er ineens een kudde koeien met schreeuwende en zwaaiende boer aan komt, zou het meest coole paard het op een lopen zetten denk ik.
Goed dat ze je nieren zo goed in de gaten houden!

Zonnebloem schreef:
Die brommer zal ook wel geschrokken zijn, komt eerst een paard voorbij gescheurd en dan springt dr iemand voor zijn brommer
Ik zal dr ook niet echt fraai uitgezien hebben, onder de modder, cap op en liep met mijn zweep te zwaaien en waarschijnlijk een knalrooie kop van het rennen. Nou ja heeft ie dr ook weer een verhaal bij
Normaal zou zoiets niet eens in me opkomen, maar ik zag Ivo richting die drukke weg rennen...

Achteraf is het wel grappig :=

xxDanielleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 00:18

eerlijk gezegd had ik een heel ander paard verwacht na dat verhaal.
Hihi maargoed.
Best wel heftig. Ik zal me ook doodgeschrokken zijn.
Zulke mensen moeten er meer zijn op de wereld..

Heel veel beterschap de komende tijd

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 01:02

wat goed zeg van je dat je erachteraan bent gerent
en die boer
gelukkig zijn er nog mensne die je willen helpen
nou maar hopen dat alles goed komt met je nieren
want daar moet je toch echt mee oppassen hoor