Naja, paard... een paardekind. Een veulentje, een fjordenveulentje...
Ik denk dat een hele hoop mensen dit topic nog kennen [VVDD] Dit is dan het einde voor mijn paard dat uiteindelijk 26 pagina's heeft gekregen en mj heel veel heeft geholpen.
28 juli heb ik mijn grootste vriend Bart in moeten laten slapen door artrose, en ik ben er echt kapot van geweest. Bijna radeloos van verdriet. Huilen, heel veel huilen, jezelf verwijten maken, jezelf voor je kop kunnen slaan, je eenzaam voelen, je grote vriend missen... En toen, opeens, eind september... waren er opeens kriebels. Kriebels om te gaan kijken naar paardenadvertenties, en naarmate ik steeds meer advertenties onder ogen kreeg hoe beter ik me begon te voelen - hoe schuldig mij dat ook deed voelen. Shetjes, te dure lusitano's
toch weer Haflingers, maar in elke Haflinger zag ik iets van Bart. Welsh cobs, IJslanders... en dan klik je hier op bokt op een advertentie, en dat je zie dit knappe paardenkind.
yfkelover @ [EA-TK-PP] Super lief groot fjorden veulen
Hmn, tja, een veulen. Op zich... tegen de tijd dat ik klaar ben met studie, zal hij groot en sterk genoeg zijn voor onder het zadel... Jamaar, je houd helemaal niet van veulens... jamaar deze is leuk. Toch mailen, toch vragen stellen, maandag wezen kijken en dezelfde middag stond hij al op stal.

Sígur!

Knappe Siggy

Nom nom nom, ben al eens eerder ontsnapt, dus nu moet het ook lukken...

Hey kijk, koeien!
Sígur, ondanks zijn schattige voorkomen, is een 122 cm hoog hengstveulentje van Manus (moeder; Yfke v. Havstad)
en een enorme donderstraal. Voetje geven kan hij al, net zoals aan het touw meelopen. Maar ondertussen... is hij al met een Free Willy op de rug van de Grote Baas gesprongen, heeft hij zijn musketon haakje los weten te maken en ontsnapt, kreeg hij het voor elkaar zichzelf in de knoop te leggen en om te vallen, en tref je hem zo aan als je hem weer uit de wei wilt halen...

Ik heb geen Fjord, ik heb een Varken!
En hoewel ik mijn handen vol aan hem heb
maakt hij me ook aan het lachen en ben ik erg in mijn sas met hem. Hij heeft grote schoenen te vullen
maar dit kereltje met temperament is toch een slag apart. 
Dus tja... voor je het weet... heb je een Sígur

de cowboymagic zit nog tussen zijn oren...