En dan stort je wereld in elkaar :(

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jasminex

En dan stort je wereld in elkaar :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-10 14:29

heei,

nou zoals sommige al weten ben ik verhuisd (i.v.m scheiding ouders) en ben ik van plan mijn paardje hiernaartoe te brengen.
Alles geregeld blablabla hij moest alleen nog naar de hoefsmid en dan kon hij hiernaartoe komen..
Niet dus...
Vanmorgen kreeg ik een telefoontje van de stalbaas:
Er staat nog een rekening open van 600euro die betaald moet worden en voordat die betaald is mag je paard hier niet weg. ;(

Nou blijkt dus dat mijn vader de rekeningen van de stal niet heeft betaald..
Mijn moeder wil dat niet betalen, die wil alleen de rekeningen betalen van als mijn paard hier staat.
Mijn vader krijg ik niet te pakken, ik denk dat hij zich gisteren weer heeft bezopen en nu dus weer een kater heeft ;(
Ik probeer hem straks en morgen weer te bellen...

Ik heb me al bij 2 folder- en krantenbezorgers aangemeld en ik krijg een telefoontje als er iets in de buurt vrij is.
Ik krijg ook een telefoon nr. van een tomatenkas hier in de buurt en als ik word "aangenomen" verdien ik 100 euro p/m dus dat is al een beginnetje...

Bedankt voor het lezen ik wou even mijn hart luchten,
Misschien lijkt het niet zo erg maar ik heb er zo hard voor moeten vechten om ervoor te zorgen dat hij hier mag komen te staan en nu dit ;(

En a.u.b niet met die reacties komen van verkopen want daar ga ik echt niks mee doen...
Ik hou gewoon zielsveel van dat beest en verkopen ga ik niet doen.

Jasmine

HCRanch

Re: En dan stort je wereld in elkaar :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 14:32

jeetje wat een rotsituatie. Heel sneu voor je.
Misschien heb je nog wat spulletjes die je kan verkopen?
Hoop dat je je vader nog zover krijgt dat hij het betaald

sterkte

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 14:32

Zou je, voor je in paniek raakt, niet eerst even wachtten tot je je vader te pakken hebt? Misschien betaald hij het wel gewoon.

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 14:34

Wat rot :(:)
Wil je moeder niet een deel betalen?
Kan je ook niet even naar je vader toe?

AapjeAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 14:38

Je hebt neem ik aan de situatie uitgelegd aan de stalbaas?
Als je vader blijft weigeren te betalen en je het zelf bij elkaar wil sparen, zou ik als ik jou was het via een afbetaling doen.
Dat je bijvoorbeeld een contract opstelt met je stalbaas dat je 100 euro per maand betaald, en dan gewoon je paardje al mee kan nemen naar zijn nieuwe stalling.
Sterkte met de situatie, erg rot voor je.
Hopelijk reageert je vader snel en betaalt hij gewoon.

Nirvana_29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 14:39

Jeetje vervelend zeg :(

En als je moeder het voorschiet dan? En jij het dan terug betaald?

Maar heeft die man wel het recht om je paard 'vast te houden' tot je betaald hebt? vind het wel raar..

Hoop dat het goed komt voor je!

jasminex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-10 14:41

bedankt allemaal voor de steun,
mijn moeder wil niks betalen omdat mijn vader altijd niks voor ons betaald (ik en mijn zusjes)... ik zat al te denken aan spullen verkopen ik ga maar eens een grote schoomaak houden.
Nee mijn moeder wil echt nix betalen, mijn vader zegt wel dat hij het terug geeft maar daar komt altijd niks of ruzie van..
Bedankt voor de tip van het uitleggen aan de stalbaas, als ik mijn vader morgen nog niet te pakken heb bel ik m eventjes!

En lisann: ik raak niet in paniek, ik wou gewoon mijn hart luchten...

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 14:44

wat vervelend zeg. kan je geen geld lenen van iemand? familie ofzo? ik hoop dat het snel wordt opgelost.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 14:45

Nirvana_29 schreef:
Maar heeft die man wel het recht om je paard 'vast te houden' tot je betaald hebt? vind het wel raar..

Ja, dat mag, als er een stalcontract is.
Is er een stalcontract?
Zo niet, kan je zo het paard uit de stal halen en laat de stalhouder het maar met je vader uitzoeken. ;)

jasminex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-10 14:46

dacht ik ook aan maar wil het toch liever zelf betalen anders zit je weer met schulden..

voor zover ik het weet is er geen stalcontract.

ponyta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 15:57

Okee zoals ik het begrijp

Zegt de eigennaar van die stal waar jou paard staat dat het paard bij hun niet weg mag tot dat de rekeningen zijn betaalt?

Een ding snap ik dan niet, dan word de rekening toch alleen maar hoger als het paard daar blijft staan?
Hij kan jou tenslotte niet verbieden om het paard daar te houden.

Gimmick11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 16:01

ik heb dat ook wel eens meegemaakt op een stal. Daar betaalde iemand ook de rekeningen niet, en toen hebben ze een hangslot op de boxdeur gamaakt.
Tja, als staleigenaar is het toch ook wel heel vervelend, want je hebt toch ook je kosten...

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 16:10

Is machtsmisbruik van de staleigenaar! Hij gebruikt jouw paard als wapen om zijn geld te krijgen.
Volgens mij kan je er mee weg zonder contract.
Ik hoop dat je vader het begrijpt en je verder wil helpen...rottig om zo'n machteloos gevoel te hebben.

haitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 16:13

sneu dat jij de pineut bent van de scheiding van je ouders.
als moeder zijnde had ik het toch met meer verstand opgelost.[ik begrijp uit het verhaal dat je vader drinkt?]
ik denk dat ik met mn dochter meegegaan was om met de stalbaas een regeling te treffen.
of als je moeder het geld wel heeft zou ik als moeder zijnde zeggen : je mag in dit geval het geld van mama lenen en elke maand een deel terugbetalen.
nu ben jij en je paard de pineut van een scheiding wat op zich al erg genoeg is.
heel veel sterkte met alles

miepiemyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 16:20

Als er een contract is kan de stalbaas idnerdaad zeggen dat hij het paard niet "vrijgeeft" zolang er schulden openstaan. Ook bij ons op stal gaat er een slot op de deur van het paard als er een betalingsachterstand is en er geen oplossing gevonden kan worden. Gelukkig is dat nog nooit gebeurd, maar er is wel eens sprake van geweest, vlak voordat iemand weg ging. Uiteindelijk is wel alles betaald toen. De kosten worden wel hoger voor de stalbaas, maar voor de eigenaar van het paard is het belangrijk om het paard gewoon mee te kunnen nemen. Dan is dit de laatste mogelijkheid om de betaling te innen. En ik geloof dat er weinig mensen zijn die hun paard dan gewoon maar laten staan en niks meer van zich laten horen.
Machtsmisbruik vindt ik een beetje ver gaan. Zo kan iedereen wel zijn paard ergens tijdelijk neerzetten en niet betalen, paard weer inpakken en op naar de volgende stal. En natuurlijk zijn die mensen die dat doen geen bezoekers van bokt, maar geloof mij, er zijn er zat die dit wel zouden doen. Wij op stal krijgen zo vaak meldingen van stallen uit de buurt, dierenartsen, hoefsmeden en dergelijke, dat als ... een stal komt zoeken, sla maar over, want je krijgt je geld toch niet. Dit is een van de redenen dat wij een contract hebben én een aanbetaling vragen als er mensen een stal willen reserveren als er een stal vrij is. Dat bedrag wordt verrekend met de eerste maand, maar zo weten we wel ongeveer waar we aan toe zijn als de mensen komen. Ook vaak genoeg gehad dat je mensen afzegt omdat de stal al besproken is, maar het paard pas over een maand komt bijvoorbeeld. De mensen die je afzegt hebben al een ander adres en de mensen die zouden komen, komen toch niet. Zo eerlijk zijn sommige mensen en daar moet de stalbaas zich tegen "wapenen", ook die heeft kosten.

TS: probeer als je je vader niet kunt bereiken een goede regeling te treffen met de stalbaas. En maak hier een contractje van, zodat je zeker weet waar je aan toe bent en de stalbaas ook weet waar hij aan toe is. Ik ben het er ook mee eens dat jij nu de pineut bent van de scheiding van je ouders. Wat eeb rotsituatie, zeker nu je eigenlijk je paardje zo hard nodig hebt om alles eens even lekker te kunnen vergeten, of je hart bij je paard te luchten en dergelijke. Sterkte met deze situatie

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 16:32

Jeetje meid, wat vervelend. Nu hopen dat je vader de achterstand gewoon gaat betalen.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 17:32

Dat is wel heel erg, ik hoop dat het goedkomt ;)
En verkopen moet je zeker niet doen.

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 17:36

jeejeetje dat is sneu maar kan je nix even lenen van je moeder en dat je het terug betaalt. of iemand anders. hoop dat je het gouw voor elkaar hebt :o

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 17:54

@ miepiemyr: TS kán geen contract opstellen, ze is minderjarig...
Helaas is ze overgeleverd aan haar ouders om dit op te lossen. :(:)

unner

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 18:02

Bah, wat rot zeg! En je kunt er niet echt iets aan doen! Dat is het ergste natuurlijk, die hulpeloosheid! Vreselijk voor je zeg!
Kan wel een oppas gebruiken, maar ik woon helaas aan de andere kant van de provincie ;)
Ik hoop voor je dat het probleem snel opgelost is :(:)

jasminex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-10 08:11

Ik heb mijn vader gister avond aan de telefoon gehad,
hij zei dat zodra hij betaald kreeg hij het zou betalen :)
Nu moet ik afwachten tot hij betaald krijgt en het betaalt en dan kan het verdergaan...

Begrijp het niet verkeerd, mijn vader is een lieve man doet alles voor me maar kan absoluut niet met geld omgaan...
Hij rookt, rookt ook wiet en nu drinkt hij ook nog ;(
Gellukig doet hij dat nooit waar wij bij zijn...

Aan de ene kant denk ik het is niet zijn schuld omdat hij niet goed is opgegroeid,
aan de andere kant vind ik het wel zijn schuld omdat hij zichzelf wel in de hand moet hebben..

Maargoed, ik hoop dat alles snel weer goed komt en Barney hier kan komen te staan. Ik heb hem , hoe hierboven al werd gezegd, nu echt heel erg nodig..
Ik ben echt heel erg gestresst en heb bijna elke dag ruzie met mijn moeder, maar met Barney vergeet ik alles en kom ik weer tot rust :)

Bedankt allemaal voor jullie steun en tips ;)
Ik laat nog wel weten hoe en wat ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 08:19

dan hoop ik dat hij je betaalt voordat hij wiet en drank heeft ingeslagen :o
Rot dat jij hier de dupe van wordt! :(:)
Heb je geen lieve oma of tante die het anders wil voorschieten?
Hoe ga je het financieel doen bij je nieuwe stal?
Ik wil niet vreselijk pessimistisch zijn ,maar de kans is vrij groot dat je vader dat weer niet gaat betalen....of te laat.
sterkte er maar mee!

humanoidR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 08:25

iana schreef:
Is machtsmisbruik van de staleigenaar! Hij gebruikt jouw paard als wapen om zijn geld te krijgen.
Volgens mij kan je er mee weg zonder contract.
Ik hoop dat je vader het begrijpt en je verder wil helpen...rottig om zo'n machteloos gevoel te hebben.

is absoluut geen machtsmisbruik.
dit is gebruik maken van het retentierecht.
heel vervelend voor TS, die zit ertussenin.
maar feit blijft dat er producten en diensten zijn afgenomen en verleend.
dat moet toch betaald worden.
als de stalhouder echt kwaad zou willen, mag hij zelfs zeggen dat je niet op het terrrein mag komen tot de betaling rond is.
en ja, het loopt alleen maar op. daar kan de stal houder ook niets aan doen.
TS ook niet, die is ook de dupe van de situatie.
ik hoop dat je een oplossing weet te vinden.
sta je op een grote stal?
kun je daar niet helpen om de stalschuld weg te werken?
ziet de staleigenaar ook dat je heel erg je best doet. misschien is hij dan wat soepeler en mag je je paard eerder weg halen en verder afbetalen.
lastig hoor. wens je succes

jasminex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-10 08:47

Nee ik sta niet op zon grote stal maar ik woon ook 40 km van de stal vandaan omdat ik ben verhuisd ;)
Op de nieuwe stal wil mijn moeder het wel betalen ;)

Ik hoop dat hij het gewoon betaalt en dan komt alles goed :D

jasminex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-10 08:51

oja in de tussentijd dat niemand naar Barnet is geweest heeft een vriendin van stal hem verzorgd, op de wei gezet, stal uitgemest, gevoerd enz.

Ik ben haar echt heel erg dankbaar en ze doet barney nu ook naar de hoefsmid (wel op onze kosten, ik heb gewoon een deel van mijn spaargeld gegeven want anders zou het weer zo lang duren totdat ze eruit waren wie de smid gaat betalen :roll: )
En als we Barney gaan halen geef ik haarr zeker wat speciaals :)