Omar voor het eerst Z1 (onderlinge)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_BlackPearl_

Omar voor het eerst Z1 (onderlinge)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 13:51

Gister heb ik weer meegedaan met het onderlinge scholenconcours, WPCH. Omdat dit onderling is leek het me wel handig om hier de Z1 proeven te gaan starten, want over een maand gaat het al gebeuren: ons Z1 debuut!

Omar heb ik nu zo'n 2jaar, waarvan ik bijna 1,5jaar wedstrijden rij. We zitten nu een tijdje in de M2, en vliegen hierdoor. We hebben nu al 17winstpunten en gaan na de kampioenschappen dan ook over naar het Z1. Een mooie oefening om met zo'n onderlinge dat eens te proberen. :)

Omar was dit keer wel lekker druk. Met inrijden was hij niet te houden, en hij hielt ook maar niet op met gillen naar zn vriendje (het paard van mn zus die in de trailer stond). Zo'n 2uur ervoor had ik er ook al op gereden, omdat mijn zus toen moest starten, ook toen was hij wel wat vrolijk maar niet zo erg. ;) En tjaa, zijn conditie is ook nogal goed, dus meneer weer ook niet zo snel rustig door veel galoperen enzo. Maar gelukkig kwam er nog een extra combinatie voor mij aan, had ik nog wat langer de tijd en nu kreeg ik hem net wat rustiger nog net voor de proeven. En volgens mij had hij ook door dat het echt moest gaan gebeuren toen we de rondjes om de bak mochten gaan maken, hij zuchte er nog net niet bij maar liet zich opeens ontspannen. Ook voor mij scheelde dat weer, kon ik ook meer ontspannen en dan rijd het toch een stuk lekkerder.

Ik was heel tevreden over de proeven. Er zijn nog heel veel verbeterpunten, maar dit was ook pas de eerste keer in de Z1. En we hebben nog een maand te oefenen, en wanneer ik er echt aan ben gewent kan ik hem ook vast beter de proeven door krijgen. Maar we hadden het gedaan, en er zaten hele fijne stukken tussen. Dus ik was heel erg tevreden en trots op Omar, en nu nog lekker even door oefenen.

Ik zal even een paar punten noemen die ik zowiezo echt wil verbeteren..
- Ontspanning, vooral van mijn kant
- Mijn houding.. Ben ik nog niet echt blij mee, hang ook meestal erg achterover met uitgestrekte draf enzo
- Beter voorbereiden
- De wissels.. Het ging aldoor heel goed, maar in de proef was het meestal niks, stond soms bijna stil of we hadden juist een drafpas.
- Verzameling
- Keertwendingen (tjaa, ik kan ze nu thuis wel, maar onder de proef gaat het weer mis.. Ik denk te veel na en bereid daarom niet goed voor)
En verder heb ik nog wel veel dingen, maar dan wordt het ook zo'n grote waslijst :o

Ohja, we mochten trouwens in zomertenue omdat het zo warm is. En let niet om mij moeder die soms commentaar geeft tussendoor :')

De eerste proef

En de tweede proef

Uiteindelijk duurde het ook even voordat we de punten kregen, maar ze kwamen toch nog.
Met de eerste proef had ik 200punten! (58,82%) (vond ik gewoon goed gejureerd, klopte allemaal wel)
Met de tweede proef had ik 221punten! (65%) (vond ik te soepel gerekend, denk dat die jury meer het idee had van dit is een onderlinge dus ik reken niet te streng)

Suus___

Re: Omar voor het eerst Z1 (onderlinge)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 13:55

De filmpjes zijn nogal ver weg dus echt tips kan ik niet geven.

Hartstikke leuk dat je Z1 hebt gestart, en jullie zijn een leuke combinatie :)

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 13:58

Bedankt!
Ja helaas zijn ze wat ver weg, maar later in het filmpje is dat een stuk beter (je kan niet onder het filmen inzoomen, even later heeft mn moeder het even anders ingesteld en zie je het iets duidelijker)

mijnponynero

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 14:01

Jammer dat ze zo ver weg zijn :j
Maar ik vind het er vanuit daar netjes uitzien :))
Het ziet er wel Z1 waardig uit :j

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 14:02

Hey Birgit!
Z1 alweer, weet nog wel dat je L1 startte :P Gaat snel! Het ziet er harstikke netjes uit hoor :j Veel succes met de kampioenschappen en in de Z1!!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 14:31

Vraag je moeder de volgende keer gewoon bij A te gaan staan en de zoom knop te gebruiken.
Dan kun je net eea wat makkelijker bekijken.

Stap stukken rustiger.
Onderbenen niet naar voren steken en bovenlichaam mag nog wat sneller.
Bij voltes voorhand meer richten.
Bij zijgangen zeker niet naar buiten gaan zitten.
Maar voor een debuut geheel niet slecht hoor!

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 14:44

Bedankt!

jury: Ja ik zal mn moeder de volgende keer vragen bij A te gaan staan, maar ik had helemaal niet door dat ze aan het filmen was (laat staan dat ze de camera mee had :o ). En helaas kan de zoomknop niet gebruikt wordt onder het filmen (alleen van te voren instellen en dan kan je het niet meer veranderen). En bedankt voor je tips, zal er goed op gaan letten!

Emily_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 14:55

Netjes gereden,ziet er keurig uit! :j

De meeste punten waar je nog wat aan kan doen heb je zelf al genoemd.

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 15:54

Netjes hoor Birgit, gaat vast helemaal goed komen op je debuut :D
Zorg alleen voor dat je je spanning leert af te vloeien, want dat werkt je alleen maar tegen ;)

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 16:12

wauw Birgit! Ziet er al goed uit hoor! Volgens mij ben je de Z1 ook zo weer door. De eenvoudige galopswissels heb ik wel eens mooier gezien in je les, maar goed dat komt vanzelf!

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 17:07

Bedankt HorseEmily, Helma en Joyce!
Idd, spanning is nog een probleem bij ons.. Daardoor gingen de eenvoudige galopwissels nu ook de mist ik denk ik, gewoon van beide kant spanning en dan is de voorbereiding niet helemaal perfect en wil ik soms de hulpen niet echt goed doorgeven waardoor pony maar gewoon braaf luisterd, maar dan gaat het dus niet goed. Volgende wedstrijd ga ik dan ook even wat uitproberen tegen mijn stress, en dan hoop ik dat ik rustiger kan blijven en dan hoeft Omar zich ook niet te storen aan mij. :)

Ainsley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 17:08

super birgit!
het gaat helemaal goed komen met jullie in de Z1!!

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 23:32

Ziet der al goed uit!
Misschien wat meer tijd nemen voor de wissels dat deze wat minder gehaast ogen. En de storinkjes wat kleiner proberen op te lossen. Maar gaat helemaal goedkomen op jullie Z debuut! :D

Anthonia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 19:42

Ziet er al goed uit hoor!
Echte tips heb ik niet want dit ligt een beetje boven mijn niveau O:).
Succes met je debuut!

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 21:27

Knap *D

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 22:17

Super hoor Birgit! Komt helemaal guttt

Methodiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 22:50

Vind het er super relaxed uit zien hoor voor je eerste keer Z1 !
Vind dat je alles nog best gecontroleerd doet !
Waar ik wel een beetje aan zat te denken is aan je uitgestrekte draf, je doet em heel netjes maar het zou iets mooier uitkomen als je paard wat rustiger in z'n tempo blijft en wel natuurlijk blijft strekken zodat het ook echt strekken word en niet zo op een middendraf lijkt ! Je hoeft het natuurlijk niet met me eens te zijn he haha maar dacht er wel eventjes aan..
Verderest super netjes !

NFS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 22:53

Birgit, ziet erzoals altijd weer súper netjes uit, Hup naar het Z1 en dan komen de winstpunten wel! :D

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-10 22:56

Bedankt allemaal!!

Hilde: ik zal er op letten!
xxjamiexx: Bedankt! En ja idd, ik zal er goed op gaan oefenen met uitgestrekte draf. En meestal strekt hij ook veeel meer, maar waarschijnlijk door mijn spanning dat ik hem weer wat in de weg zit daarvoor, maar idd moet er ook meer rust in.

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 23:22

Bir, Ziet er netjes uit voor de eerste keer :)
Probeer alleen de spanning wat meer af te laten vloeien.
Maar ik weet hoe moeilijk dat is ;)

Heel veeeel succes bij jullie debuut, maar dat gaat helemaal goed komen :D

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 07:46

zit er netjes uit hoor! :).
komt dat helemaal goed officieël. :D

Methodiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 10:21

_BlackPearl_ schreef:
Bedankt allemaal!!

Hilde: ik zal er op letten!
xxjamiexx: Bedankt! En ja idd, ik zal er goed op gaan oefenen met uitgestrekte draf. En meestal strekt hij ook veeel meer, maar waarschijnlijk door mijn spanning dat ik hem weer wat in de weg zit daarvoor, maar idd moet er ook meer rust in.

Nou dan vind ik het heel erg goed van je dat je zelf je verbeterpuntjes of zwakkere stukken ook weet en dat je er dus indd goed aan werkt, denk dat het dus harstikke goed met jullie gaat komen zo in de Z ! Veel succes !

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 10:29

:wow: :wow: heeft het bij jullie geregend :wow: :wow:

verder ziet het er wel netjes uit voor zover je het kan zien

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 10:51

Bedankt!

dodyg: ja de hele dag was het hartstikke mooi weer, en net onder mijn 2e proef kwam er een bui :+

levi2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 12:22

Zo ziet er goed uit hoor..
Alleen jammer dat het een beetje verweg is maarja is niet anders..