Dressuurtutmuts doet poging tot springen = ambulance

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maaikemuis

Dressuurtutmuts doet poging tot springen = ambulance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-10 15:40

Ooit zei een oude instructeur bij het zien van mijn springkwaliteiten de volgende woorden:

'hier heb je nu niet bepaald talent voor'

Hoe waar!

Omdat we in de training van mijn bijrijdpaard op dit moment bezig zijn de hoofdhalshouding en de aanleuning te verbeteren alsmede het ruggebruik, opperde mijn instructrice dat het misschien wel een leuk idee was om af en toe wat balkjes mee te nemen en eventueel een hindernisje. Dit omdat ze dan haar passen wat zou moeten verruimen en de rug wat meer zou moeten gaan gebruiken. Omdat ik niet bepaald bekend sta om mijn heldhaftige gedrag bij het zien van gekleurde balken (zal ik wel/niet/wel/niet/wel/niet/wel/toch maar niet) besloten om tijdens het longeren met dubbele longe maar eens een balkje neer te leggen. Het paardenbeest was in eerste instantie toch niet helemaal overtuigd van het nut van het obstakel, maar werd al gauw enthousiast. Zo enthousiast dat ik met mijn 70 kilo min of meer al zandskieend achter mevrouw aanvloog }:0

Of ik het leuk vond om af en toe met haar te gaan springen was de volgende vraag. Nu, aan enthousiasme bij het paard niet te kort en ach, ze vindt het zo leuk, dus waarom ook niet. En zo kwam het dus dat bij de allerlaastste sprong het paardenbeest even aan de aanwezigen in de bak wilde laten zien dat ze behalve dressuur toch ook toch best talent heeft voor springen. Helaas, ik niet!

Doordat het paardenbeest iets hoger sprong dat ik van te voren ingecalculeerd had, verloor ik mijn evenwicht en klapte ik met mijn lijf te ver door naar voren. Ik hoor mijn instructrice nog zeggen 'dat is een mooie spr..... Maaike, Maaike, wat doe je nu?'. En bij het landen voel ik dat het 1-0 voor de zwaartekracht gaat worden. Via de kont van het paardenbeest klap ik op de grond. Hierbij kom ik ietwat ongelukkig op mijn heup/rug terecht en vraag ik me spontaan af wie er mijn avonddienst in het ziekenhuis zou kunnen overnemen.

Als de eerste pijn lijkt weg te trekken, sta ik op. En eenmaal recht, beginnen de problemen. Ik kan me niet bewegen zonder door mijn voeten te zakken en langzaam wordt alles voor mijn ogen zwart. Ik hoor mijn instructrice zeggen 'hou Roos even vast, die staat voor je', maar ik kan Roos niet zien ondanks fluoriserend paars chabrak. Ik hoor dat er een ambulance wordt gebeld en voor ik het weet wordt ik geplankt, krijg ik een nekkraag en pijnstillers door een infuus en wordt ik meegenomen naar het ziekenhuis. Nog altijd maak ik mij zorgen wie er mijn dienst gaat overnemen, maar gelukkig weten ze in het ziekenhuis het nummer van mijn ziekenhuis en kan mijn instructrice mij geruststellen. De echte geruststelling komt echter pas wanneer de arts met het goede nieuws komt dat op de rontgenfoto's geen breuken te zien zijn.

Slechte nieuws is uiteraard wel dat ik nu met een zwaar gekneusde rug thuis zit en werkelijk niets, maar dan ook niets zelf kan. Ik hou het midden tussen een 90-jarige oma (kan niet opstaan van de bank zonder hulp) en een 2-jarige peuter (zelfs naar de wc gaan lukt niet zelf, ik kom er simpelweg niet meer vanaf zonder hulp).

Behalve bont en blauw, ben ik ook enorm geschrokken en heb mijn lesje wel geleerd; al zittend op de bank toch maar even op zoek gaan naar bodyprotector voordat ik weer besluit om te springen. En kom ik erachter dat ik heel lieve verzorgende kerel in huis heb. Alhoewel....... hij plaast zojuist de paaseitjes net buiten mijn bereik om met een enorme grijns op zijn gezicht er eentje in zijn mond te stoppen. <3
Laatst bijgewerkt door maaikemuis op 19-03-10 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 15:44

:(:) auau veel beterschap.

Ik hoop dat je snel in de buurt van de paaseitjes kan kruipen :D

VERAx

Re: Dressuurtutmuts doet poging tot springen = ambulance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 15:45

Agossie :(:)
Succes met het bemachtigen van een eitje. ;)

Jespri

De manier waarop je het schrijft moest ik toch wel even lachen :o
Maar vind het heel vervelend voor je. :(:)

Heel veel sterkte en beterschap gewenst :)

chocobroodje

Hahaha ondanks je nare blesure vind ik het briljant geschreven :)) Beterschap meid, als je je straks wat beter voelt ga dan voor de zekerheid even langs een fysio.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 15:47

Oeiiiiiii dat klinkt pijnlijk zeg.... Ik wens je heel veel (en snel!) beterschap! Kun je iets naar het hoofd van die plaaggeest van je gooien? :D
Hou je taai!

xCaitlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 15:48

Oeh pijnlijk :(:)
Wel leuk geschreven, haha. Veel beterschap :)

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 15:51

Heel veel beterschap en een paaseitje gewenst! :(:) En niet de moed opgeven met springen hoor! Is het veel te leuk voor :P
Moet wel even zeggen dat ik dubbel heb gelegen om je gewedige schrijfstijl :o ''En bij het landen voel ik dat het 1-0 voor de zwaartekracht gaat worden. '' _O- Geniaal!

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 15:52

Echt heel erg leuk geschreven, daarvoor een :D

Maar een dikke :(:) voor je lijf.

Sterkte ermee!!!

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 15:53

geweldig verwoord, maar natuurlijk wel heel vervelend voor je!
Beterschap!

sam98

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 15:54

chocobroodje schreef:
Hahaha ondanks je nare blesure vind ik het briljant geschreven :)) Beterschap meid, als je je straks wat beter voelt ga dan voor de zekerheid even langs een fysio.

Inderdaad ik heb dit ook gehad alleen was het bij mij gebeurt tijdens het turnen( 3 jaar terug ongeveer en heb er nu ontzettend last van gekregen ). Misschien een idee als je het zelf wat eng vind om iemand te zoeken die het wel durft? Misschien helpt dat voor je zelf ook wel wat als je iemand anders met je paard ziet springen. ;)

Veel beterschap natuurlijk !!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 15:59

Hahahaha _O- _O-

Heel sneu voor jou dat je je zo voelt, maar erg grappig geschreven!

Beterschap meis!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-10 16:07

De paaseitjes zijn inmiddels binnen handbereik! Alhoewel, ik heb van iedere kleur er 3 op een schaaltje gekregen. De rest van de zak is met vriendlief mee de keuken in verdwenen...... Eerlijk zullen we alles delen?!?!?!?!

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 16:08

Ik een beetje meer dan jij

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-10 16:09

De tip om als het iets beter gaat om naar de fysio te gaan, vind ik eigenlijk wel een heel goede. Beter preventief behandelen, als ingrijpen als het te laat is. Ga ik zeker doen!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-10 16:09

Lins_Vetra schreef:
Ik een beetje meer dan jij

Hahahaha :Y)

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 16:13

Pfoe, dat is wel even flink schrikken. "Gelukkig" valt de schade mee. Maar wel goed rust nemen hoor. Ik heb 3 jaar geleden mijn rug gekneusd en ben te snel weer gaan rijden: geen slim idee. Flauw hoor van je vriend, die eitjes :=

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 16:15

autshj..
Wel leuk omschreven, helaas was het einde minder leuk.
Hopelijk knap je snel weer op.

Ik zou de 3 gekregen eitjes gebruiken om mijn vriend te bekogelen voor MEER eitjes!

An1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 16:15

ik wil je wel even waarschuwen dat er op rontgenfoto's vaak niet te zien is of je wervels gebroken hebt! ik ben ook op mn rug gevallen, foto's gemaakt en niets gebroken. na een maand had ik nog heel veel pyn toen heb ik een MRI scan gehad en toen had ik dus wel 1 wervel gebroken. ik wil je verder niet bang maken maar ik heb gehoord dat dit vaker voorkomt, en dat dus alleen rontgenfoto's niet altyd wat zegt.
dus houd het even goed in de gaten!

beterschap!

BiancaPJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 16:17

Tjonge....pas op voor niezen, hoestbuien en vooral niet te veel lachen dat doet pas echt pijn!!
Beterschap!!!!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-10 16:21

@ An1985; hier heb je (helaas) helemaal gelijk in. Ik zal het ook zeker in de gaten houden. Gelukkig werk ik zelf in het ziekenhuis en mochten de klachten aanhouden dan hobbel ik in mijn lunchpauze even een verdieping naar beneden. Mijn baas kennende stuurt hij me!

@BiancaPJ; lachen is op het moment erg ongezond! Weet nog dat de staleigenaar de bak binnenkwam met de volgende woorden: 'wat hoor ik nu? Ben je niet tevreden met de kwaliteit van de nieuwe bodem?'. Auw!

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 16:23

Erg leuk verwoord. Alleen jammer dat je er niet ongeschonden vanaf bent gekomen. Sterkte met het herstel.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 16:27

Mooi geschreven, maar een minder mooie blessure. Heel veel sterkte, hoop dat je snel weer zelf in staat ben om je de paaseitjes waar je recht op hebt toe te eigenen. :(:)

En ook altijd leuk, zo'n staleigenaar met gevoel voor humor :+

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 16:29

Jeetje wat een pech!
Maar je schrijft het geweldig..
Heel veel beterschap!

Radegonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 16:33

[quote=]Ik zou de 3 gekregen eitjes gebruiken om mijn vriend te bekogelen voor MEER eitjes![/quote]

Nee, ze heeft er 3 van elke kleur gekregen. Dus als er 3 verschillende kleuren zijn, is dat toch al 9 eitjes... Ik snap haar vriend heel goed, die denkt bij zichzelf, "vriendin kan voorlopig nauwelijks bewegen, blijft dus alleen maar op de bank zitten, met schaal choco-eieren voor haar neus => dikke vriendin."
Hij denkt om je gezondheid, moet je maar denken! :D