Gisteren reed ik voor de grap eens helemaal zonder hoofdstel op mijn oudste paard. Bij Lan kan dat. Die vertrouw ik door en door.
En vandaag heb ik de stoute schoenen aangedaan en Wiz met alleen een halster gereden. Een vorm van targettraining. Hij vond het rijden duidelijk saai worden. Alleen oefeningen, weinig lol. Dus daar moesten we wat aan doen. En dus ben ik opgestapt met alleen een halster. Op een paard waar ik een tijd terug niet meer opdurfde omdat ik heel hard was gevallen. En hiermee heb ik een tijdperk van angst definitief afgesloten. Dit filmpje is gelijk mijn bedankje aan al die mensen die hebben geholpen om over mijn angst heen te komen. Barry en Mehlika, Constans, Wendy en Wendy en Jip. En stalgenootjes die in de bak bleven hangen tot ik gereden had.. En een boel mensen van bokt die begrepen dat je opeens bang kunt worden en daarin steun gaven.
Dus allemaal bedankt! Zonder jullie had ik Wiz verkocht.
haha ziet er leuk uit. kan het ook met me knollie maar durf het niet zonder hoofdstel, laat hem dan loshangen voor het geval dat..
Karen1987
Geplaatst: 13-03-10 18:40
wat leuk zeg! Ik zou het zelf niet durven denk ik, dus ik vind het echt knap! Je oude paard is ook heerlijk ontspannen en luistert echt goed, lijkt me ook een goede controle
nienke07
Geplaatst: 13-03-10 18:42
Super Anya! Fijn toch, dat het met de tijd allemaal weer zo fijn geworden is met Wiz.. Jullie zijn een mooi setje!
WolinLotte
Geplaatst: 13-03-10 18:45
Heeeejjjjjj wat leuk joh!!! Ziet er goed uit!! Leuk dat je het gedaan hebt, toch een grote stap na een lastige periode .. dit vergroot alleen maar het vertrouwen in elkaar en versterkt de band ..
Super Anya! Het ziet er heel fijn uit! Het zijn ook ontzettend knappe dieren die je onder je kont hebt he!
Fox4u
Geplaatst: 13-03-10 19:38
gaaf!!!!!!
JoyRider
Geplaatst: 13-03-10 21:28
Ik vind het helemaal niet geloofwaardig meer als je zegt dat je bang was Je durft zelfs zonder cap Wat ik me nou afvroeg, hoe heb je die stok weer teruggekregen?
Nou die heeft een lieve vriendin opgeraapt voor mij. Want eraf is te doen, maar erop is zo klimmen.
Ik ben bang geweest. Dit is de afsluiter van dat tijdperk. Én de eerste keer zonder cap trouwens. Die was ik vergeten. Maar die vergat ik bij Wiz nooit sinds mijn val
JoyRider
Geplaatst: 13-03-10 21:54
Dat weet ik dat je hem op Wiz altijd op deed, vandaar dat het me opviel Positief
saskir
Geplaatst: 13-03-10 21:56
Goed hoor! Ooit hoop ik dat ook nog eens bij mijn paard te durven... Ik ben ook heel erg bang voor haar geweest. 1e paard wat mij in 22 jaar paardrijden bang kreeg....( Hoe mensen een paard kunnen verpesten, waardoor het geen vertrouwen meer heeft en gevaarlijk wordt, grrrr) Maarrr dat is niet meer! Ze is nu super braaf!
silvester
Geplaatst: 13-03-10 22:20
Heerlijk hoor om jou zo lekker samen met Wiz te zien genieten. Ik weet van hoe ver je bent gekomen en hoe goed je telkens hebt doorgezet. Super hoor; en dat je je cap gewoon vergeet vind ik een heel positief teken.
spatter
Geplaatst: 13-03-10 23:04
geweldige filmpjes! ik zit hier gewoon met een bigsmile te kijken en te genieten fijn dat wiz gewoon weer wizje is en jullie die moeilijke periode afgesloten hebben
Wat ontzettend leuk om te zien!! Fijn dat je weer zelfverzekerd op je paard zit!
Miryamk
Geplaatst: 14-03-10 07:05
Wat een mooi filmpje Anya! En wat geweldig dat je inmiddels weer zoveel vertrouwen hebt in je paarden! Respect!
jottum
Geplaatst: 14-03-10 08:42
Wauw, ziet er echt goed uit Anya! Zowel de paarden zelf, als het rijden. Heerlijk dat je weer zover bent gekomen. Dan is het nog meer genieten.
Ods
Forumcoördinator
Geplaatst: 14-03-10 08:45
Geweldig om te zien Anya! Ik weet wat een werk het is om je angst te overwinnen en je kan alleen maar trots op jezelf zijn dat je hier doorheen bent. Immers, ook al heb je hulp gekregen, je hebt het helemaal zelf gedaan... MET Wiz