Ik 5 maanden zwanger op SUPERNICKY(o.a. piaffe)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mindfields

Ik 5 maanden zwanger op SUPERNICKY(o.a. piaffe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-10 16:36

Na de eerste 4,5 maand zwangerschap alleen maar overgeven, doodmoe en enorm last van mijn bekken gehad te hebben, zijn alle klachten nu geheel verdwenen en rij ik sinds vier dagen weer zelf op mijn Nickje. De afgelopen tijd is hij door een paar meiden op stal gereden bij mij in de lessen op de manege(voor Nicky een soort luilekkerland, lekker aan een lang teugeltje) en tussendoor kon ik op mijn goeie dagen aan de hand met hem werken aan de piaffe om hem toch steeds te blijven verzamelen.

Inmiddels dus weer een beetje meer aan het werk onder het zadel en ik moet zeggen het valt me niks tegen na zo lang niet te hebben gereden.

Info over Nickje: 15 jaar oude KWPN ruin Expert x Notaris x Pantheon xx, heb hem aantal keer Z2 gestart vorig jaar en dat ging super. Trainingsniveau is momenteel t/m piaffe, passage zijn we mee bezig maar ik wil eerst de piaffe echt goed hebben voor ik aan de passage ga beginnen anders krijg ik een passage zonder achterbeengebruik en dat willen we dus niet.

Hij kent inmiddels de wissels om de pas, pirouettes gaan steeds wat beter en verder verbeteren zijn gangen nog steeds. Ik ben nu drie jaar met hem bezig, drie jaar geleden was hij B niveau gereden, vrij onhandelbaar qua rijden en was hij een totaal ander paard van binnen en van buiten. Zie mijn website voor zijn verhaal en zijn ontwikkeling als je nieuwsgierig bent :D

In het najaar van 2008 kreeg ik hem van zijn vorige eigenaresse en ik ben nog steeds zo enorm blij met hem. Hij is echt mijn vriend en ik zou hem niet willen missen. Samen groeien we nog steeds(ik nu ook qua buik hahahah) en ik ben benieuwd of we nog ZZ-licht en wellicht ZZ-zwaar zullen gaan starten. Eerst moet ik nog 'even' een beeb uitpoepen en daarna hoop ik Nick weer helemaal op te kunnen pakken en het ZZ eens te gaan proberen.

Nouja heel verhaal, hier zijn wat plaatjes van vandaag *D

Drafje waar ik heel blij van wordt:
Afbeelding

Nog een drafje(waar hij die ruimte vandaan haalt, i don't know maar hij blijft zich blijkbaar nog steeds ontwikkelen)
Afbeelding

En nog maar een drafje, vindt hem hier ook super aan de voorkant, hij draagt zichzelf en dat is waar ik heen wil:
Afbeelding

Galop op kleine volte en dan steeds meer terugrijden en de volte verkleinen:
Afbeelding

En hier ben ik heul trots op, als je hem op stand ziet is hij behoorlijk overbouwd dus dat hij zo gaat zitten vindt ik zo gaaf. Hij moet voor nog wel meer gaan oprichten, dat kan hij wel al maar dan gaat ie niet zo ver zitten, en ver zitten kan ie wel maar dan is het aan de voorkant weer wat moeilijker, maargoed we komen er wel, vorig jaar had ik dit nooit durven dromen dus we knutselen gewoon rustig door! Piaffeje:
Afbeelding

Ter vergelijking, dit was zijn piaffe afgelopen zomer toen we er nog maar net mee bezig waren, je ziet duidelijk dat ik nog veel meer moet drijven en ook de voorkant meer moet bijsturen, hij zocht nog echt zijn balans:
Afbeelding

En dit was afgelopen oktober, hier zie je wel meer oprichting maar weer minder zitten:
Afbeelding

En dit vinden we ook gewoon gezellig, liggen op commando en dan natuurlijk uitgebreid knuffelen:
Afbeelding

Ook maken we wel eens een sprongetje, hetzij laag maar toch leuk:
Afbeelding

Nickje je blijft mijn topper!!
Afbeelding

Nog even leuk ter vergelijking, Nicky drie jaar geleden, geen spier op zn lijf en nog volledig op de voorhand:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Mindfields op 20-02-10 17:03, in het totaal 2 keer bewerkt

Pollewoppy

Re: Ik 5 maanden zwanger op SUPERNICKY(o.a. piaffe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 16:39

Wat ontzettend leuk dat je toch nog weer kan rijden.

Vind het leuk om het verschil te zien. Kan me voorstellen dat je er trost op bent. Jullie komen er wel!

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-10 16:53

Dank je! Ja ik ben zooo blij dat ik weer wat kan doen joh! Ik miste het rijden zo. Nicky snapte er ook niks van, stapte een van de meiden op en dan keek ie mij aan van ja maar jij hoort toch op mij te rijden?? ;(

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 16:56

Logisch! Had je waarschijnlijk niet verwacht dat je toch nog zou kunnen rijden tijdens je zwangerschap. Geniet er maar lekker van.

Vind het een erg leuk paard en die foto van de piaffe vind ik echt super. Je kan zo mooi zien dat hij veel meer is gaan zitten!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 16:57

Wat heerlijk om jullie twee zo te zien, een magische combinatie.
Het ziet er ook weer vriendelijk uit.

Wat super dat je zwanger bent!
Ik kan me alleen nog een topic herinneren van een paar jaar geleden, fijn dat je het geluk hebt gevonden!
Veel geluk nog. :)

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-10 17:04

Thanks! Ja ben momenteel echt supergelukkig, heb een superlieve vriend, krijg een zoontje en met de paarden gaat het ook super, wat wil een mens nog meer?

Ik heb er nu ook even een fotootje bijgeplaatst van drie jaar geleden toen ik hem net een paar weken reed. Je zou hem zowat niet meer herkennen *D

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 17:21

Als eerste Hartelijk gefeliciteerd met jullie zwangerschap, geniet ervan eer je het weet ren je achter ze aan en das best vermoeiend :D

De piaffe is een hemelsbreed vooruit gegaan zeg, idd hij is behoorlijk veranderd,
succes
en naturrlijk geniet ervan, van alles :D

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 17:24

Ziet er goed uit zeg!!

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 17:29

waar is je buik??? haha, ik ben ook nog niet zo heel lang bevallen maar ik had toch wel meer buik hoor op 5 maanden!!!
ziet er allemaal wel goed uit hoor, maar doe je wel voorzichtig? :o

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-10 17:33

Hahaha nou ik heb toch al een flink buikie hoor! Je ziet het op de foto's niet zo goed denk ik! Ik woog voor de zwangerschap zo'n 57 kg en nu ong 65 dus toch is er al aardig wat bij. Ik doe zeker voorzichtig, rij alleen Nickje en verder geen andere paarden. Nickje ken ik goed genoeg en ik zoek geen enge situaties op momenteel.

mmiriammpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 17:37

Hoi Noor,

Gefeliciteerd met je zwangerschap!!!!
Fijn dat alle klachten als sneeuw voor de zon zijn verdwenen!
Geniet van het rijden en van die kleine man in je buik! Het is zo bijzonder ;)
Heb je het naar zin in het westen?

Groetjes Miriam, vanuit het oosten ;)

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 17:55

zo dat ziet er netjes uit,
zou ik al blij als ik dat voor elkaar kreeg.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 17:55

hoe leer je ze dat eigenlijk?piaf

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-10 18:00

sammy1 schreef:
hoe leer je ze dat eigenlijk?piaf

Dank je!

Piaffe leer je ze zodra ze het begrip verzameling een beetje snappen. Je kunt het ze op een aantal manieren aanleren, en het is afhankelijk van het paard op welke manier je een goed beginnetje kunt maken. Nicky heeft het geleerd vanuit het verzamelen in stap, steeds meer sluiten en activeren en snel maken van achter. Het is een uitgebreid proces en niet 1,2,3 uit te leggen op schrift omdat het zo afhankelijk is van het paard waar je mee werkt.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 18:04

Gave foto's Noor, je ziet echt veel verbetering!! Zit de baby nog niet 'in de weg' tijdens het rijden?
Enne, geen mooie foto van je buikje? :D

Anthonia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 18:07

Prachtig paard meer kan ik er eigenlijk niet van zeggen ;).

En een mooie naam trouwens :+

lilykashmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 18:13

Heel fijne combinatie om naar te kijken :j . En wat heerlijk dat je toch weer even kunt rijden!

samsa0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 18:21

Mooi paard!!!! ben je niet bang om te vallen of dat er iets gebeurd met de baby tijdens het rijden?
ziet er trouwens nog weinig van op de foto's ;)

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 18:48

Jaaaaa! Noor zit er weer op!
Ben blij voor je! Super zeg

En wat is die piaffe weer vooruit gegaan :oo Ongelooflijk wat goed!
Misschien op één of andere manier wel lekker voor m geweest, moeilijk trainen aan de hand en makkelijk aan lang teugeltje?
Geniet er nog even van, nu het kan!

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-10 19:32

Puchje schreef:
Jaaaaa! Noor zit er weer op!
Ben blij voor je! Super zeg

En wat is die piaffe weer vooruit gegaan :oo Ongelooflijk wat goed!
Misschien op één of andere manier wel lekker voor m geweest, moeilijk trainen aan de hand en makkelijk aan lang teugeltje?
Geniet er nog even van, nu het kan!

Nou dat denk ik ook ja, even een poosje wat anders kan heel goed zijn. En genieten doe ik zeeeeker! :))

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 20:19

.... Is dat serieus hetzelfde paard? Helemaal niet terug te herkennen! Heel fijn dat je weer op Nicky hebt kunnen stappen na al die klachten. En wederom geven de foto's weer een heel fijn beeld :j

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 20:23

Hey Noor! Wat super gaaf zeg! Je ziet echt dat Nicky zich helemaal verzameld! En dat dat achterbeen....
Ook fijn dat je je beter voelt, hopelijk blijft het nu goed gaan voor jullie!

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-10 20:42

samsa0000 schreef:
Mooi paard!!!! ben je niet bang om te vallen of dat er iets gebeurd met de baby tijdens het rijden?
ziet er trouwens nog weinig van op de foto's ;)

Nou ik weet wel op welk paard ik ga zitten natuurlijk, ken hem zo goed. Autorijden is alsje zwanger bent gevaarlijker dan paardrijden en het kindje zit heel goed beschermd in het vruchtwater dus het valt reuze mee hoor. Kijk, ik ga niet meer op jonge paarden zitten dat lijkt me logisch maar zo een beetje op mijn eigen toppertje rondsturen kan geen kwaad hoor. :)

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-10 22:15

Germatje schreef:
Hey Noor! Wat super gaaf zeg! Je ziet echt dat Nicky zich helemaal verzameld! En dat dat achterbeen....
Ook fijn dat je je beter voelt, hopelijk blijft het nu goed gaan voor jullie!

Heey! Hoe is het dan met jou? Leuk dat je even een berichtje achterlaat!

@Myour: Ja is echt hetzelfde paard, ik schrik soms ook nog als ik die foto's terugkijk van toen, maar ben wel blij dat ik toen iets in Nickje zag want hij heeft mijn verwachtingen niet alleen waargemaakt mar zelfs ruim overtroffen!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 22:17

Wat een broekie was het 3 jaar geleden!
Leuk om te zien hoe hij volwassen is geworden en nu 'echt' paard is :j