Inmiddels dus weer een beetje meer aan het werk onder het zadel en ik moet zeggen het valt me niks tegen na zo lang niet te hebben gereden.
Info over Nickje: 15 jaar oude KWPN ruin Expert x Notaris x Pantheon xx, heb hem aantal keer Z2 gestart vorig jaar en dat ging super. Trainingsniveau is momenteel t/m piaffe, passage zijn we mee bezig maar ik wil eerst de piaffe echt goed hebben voor ik aan de passage ga beginnen anders krijg ik een passage zonder achterbeengebruik en dat willen we dus niet.
Hij kent inmiddels de wissels om de pas, pirouettes gaan steeds wat beter en verder verbeteren zijn gangen nog steeds. Ik ben nu drie jaar met hem bezig, drie jaar geleden was hij B niveau gereden, vrij onhandelbaar qua rijden en was hij een totaal ander paard van binnen en van buiten. Zie mijn website voor zijn verhaal en zijn ontwikkeling als je nieuwsgierig bent
In het najaar van 2008 kreeg ik hem van zijn vorige eigenaresse en ik ben nog steeds zo enorm blij met hem. Hij is echt mijn vriend en ik zou hem niet willen missen. Samen groeien we nog steeds(ik nu ook qua buik hahahah) en ik ben benieuwd of we nog ZZ-licht en wellicht ZZ-zwaar zullen gaan starten. Eerst moet ik nog 'even' een beeb uitpoepen en daarna hoop ik Nick weer helemaal op te kunnen pakken en het ZZ eens te gaan proberen.
Nouja heel verhaal, hier zijn wat plaatjes van vandaag
Drafje waar ik heel blij van wordt:

Nog een drafje(waar hij die ruimte vandaan haalt, i don't know maar hij blijft zich blijkbaar nog steeds ontwikkelen)

En nog maar een drafje, vindt hem hier ook super aan de voorkant, hij draagt zichzelf en dat is waar ik heen wil:

Galop op kleine volte en dan steeds meer terugrijden en de volte verkleinen:

En hier ben ik heul trots op, als je hem op stand ziet is hij behoorlijk overbouwd dus dat hij zo gaat zitten vindt ik zo gaaf. Hij moet voor nog wel meer gaan oprichten, dat kan hij wel al maar dan gaat ie niet zo ver zitten, en ver zitten kan ie wel maar dan is het aan de voorkant weer wat moeilijker, maargoed we komen er wel, vorig jaar had ik dit nooit durven dromen dus we knutselen gewoon rustig door! Piaffeje:

Ter vergelijking, dit was zijn piaffe afgelopen zomer toen we er nog maar net mee bezig waren, je ziet duidelijk dat ik nog veel meer moet drijven en ook de voorkant meer moet bijsturen, hij zocht nog echt zijn balans:

En dit was afgelopen oktober, hier zie je wel meer oprichting maar weer minder zitten:

En dit vinden we ook gewoon gezellig, liggen op commando en dan natuurlijk uitgebreid knuffelen:

Ook maken we wel eens een sprongetje, hetzij laag maar toch leuk:

Nickje je blijft mijn topper!!

Nog even leuk ter vergelijking, Nicky drie jaar geleden, geen spier op zn lijf en nog volledig op de voorhand:

. En wat heerlijk dat je toch weer even kunt rijden!
Ongelooflijk wat goed!