3 jarige Showtime eerste keren los onder het zadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Showtime_

3 jarige Showtime eerste keren los onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 19:08

Showtime is een 3 jarige Hannoveraan van Stalypso.
Hij is nog maar net onder het zadel maar doet het eigenlijk super.
Hij bied zich goed aan en reageert erg goed en leert snel!

Wel is hij nog een beetje overbouwd (zijn kont groeit harder dan de rest :P) Maar dat trekt vast nog mooi bij!

Ik rij m nu 2x in de week 20 min stap draf en kort even galop (dit vind ie nog moeilijk)
In de galop zit ik nog een beetje verlicht zodat ie geen last van me heeft :)

Eerst even 2 foto's van de eerste keer los, toen was ie echt nog zoekend:

Afbeelding

Afbeelding

En nu foto's van gisteren nadat we al een paar keer los in de bak hebben gereden:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zelf vind ik het wel een fijn beeld geven we doen alles vanuit ontspanning wat erg goed gaat!

nestle

Re: 3 jarige Showtime eerste keren los onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:12

Supper !
Ga zo door zou ik zeggen !

r_oo_sj_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:12

dat ziet er zeker goed uit! ik blijf het een pracht dier vinden!!
je gaat er denk ik nog heel veel plezier aan beleven!

heb je de anky hals nog gebruikt??:P

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:16

Beide doen het erg goed..Lekker ontspannen en loopt al aardig op eigen benen goed hoor :)

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:17

mooi paard wat lekker loopt!
Ziet er heel ontspannen uit, ga zo door!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:18

Laat hem veel meer los voor.. hij is pas net onder het zadel!! dan moet hij juist op eigen benen leren lopen. En niet van voor al bij elkaar gereden worden...

Verder vind ik het best netjes.. Maar is hij al wel 3? want een paard dat in januari 3 word. Dan is dat vaak op 1 januari en dan betekend dat dat ze niet wisten wanneer hij wel precies geboren is.. En kan het dus heel goed zijn dan hij nog geen 3 is..

Ik geloof echt wel dat je er verstand van heb.. Maar een paard dat in januari/december 3 is geworden vind ik een beetje vreemd. (of is hij afgelopen zomer/lente 3 geworden?)

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 19:25

Ik geloof dat jij er weinig verstand van hebt want er worden ook paarden in andere maanden geboren hoor..en aangezien hij vol papier heeft weet ik gewoon zijn geboortedatum.. En ik vind zijn houding super hij is helemaal los en ontspannen en ik houd m niet vast hij is juist heerlijk los door zn lijf zo! Een paard wat goed ontspannen is en lekker in zn vel zit loopt niet met zn hoofd omhoog ;) Maargoed verder ga ik er niet op in heb absoluut geen zin in een discussie hierover :)

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:26

ik vind het een mooi ontspannen beeld geven voor zo'n jonkie, ga zo door! Ik zou hem ook niet losser laten :n hij moet juist leren in verbinding te lopen

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:29

Ik vind het er super netjes uitzien, heel ontspannen en echt alsof ie dit al veel langer doet. Ziet er vriendelijk uit.

Vind hem vooral heel mooi compact, echt een leuk beestje! :)

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:29

het gaat echt super met hem he?! Hij pakt het zo snel op, raakt nooit over de zeik, echt een topknol. Ik wil wel ff bijzeggen dat ik Lianne heb zien rijden (fotos gemaakt ook), en dat er een ding zeker is, ze zit met een zeer losse hand, hij is natuurlijk nog niet helemaal stabiel in zijn houding, dat zie je niet op de fotos, maar hij beweegt natuurlijk nog, en zij veert super mee. Dus deze houding heeft hij zelf opgepakt door het ontspannen manier van rijden en absoluut niet omdat hij gedwongen wordt. Het is een paard die van werken houd, en die heeel snel dingen oppakt.
moest ff gezegd worden.

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 19:30

Ja dat vind ik ook.. ik heb hem aan t begin ook gewoon los gelaten maar hij bood zichzelf al heel snel aan dus waarom dan inderdaag niet lekker zo? Ik vind het juist verwarrend voor een paard om m aan t begin helemaal los te laten van voren en m dan later ineens op te gaan pakken.. Lijkt mij alleen maar verwarrend en reden tot verzet ivm niet begrijpen..

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:32

Ik ben niet zo'n voorstander van een 3 jarige al onder het zadel, maar moet zeggen dat je hem lekker aan het lopen hebt!
En de ene 3 jarige is ook de ander niet natuurlijk.
Deze schijnt het fijn op te pakken, geen spanning te zien en dat is gewoon je winst in de toekomst.
Compliment ook voor jou, zo aan de foto's te zien weet je wel delijk waar je mee bezig bent!

Anoniem

Showtime_ schreef:
Ik geloof dat jij er weinig verstand van hebt want er worden ook paarden in andere maanden geboren hoor..en aangezien hij vol papier heeft weet ik gewoon zijn geboortedatum.. En ik vind zijn houding super hij is helemaal los en ontspannen en ik houd m niet vast hij is juist heerlijk los door zn lijf zo! Een paard wat goed ontspannen is en lekker in zn vel zit loopt niet met zn hoofd omhoog ;) Maargoed verder ga ik er niet op in heb absoluut geen zin in een discussie hierover :)

Sorry ik had gelezen dat hij net 3 was. En tsja ieder zijn manier.. Maar k blijf er bij dat je een jong paar lekker los moet laten lopen van voor.. Ipv ze al bij elkaar te rijden. Dus eerst de achterhand trainen zodat je goed van achter naar voor kan rijden ipv van voor naar achter.. Wat bijna altijd het geval is bij jongen paarden.. Omdat men de hoofdhouding erg belangrijk blijkt te vinden.

En ik heb er genoeg verstand van hoor ;) en ja k weet dat er ook paarden in de winter geboren worden.. Maar dat word meestal niet met opzet gedaan want dat is meestal niet zo handig ;) En aangezien de meeste paarden toch in de lente/zomer worden geboren vond ik het dus vreemd.. Maargoed ik zei al dat ik het verkeerd gelezen had.

Chessie

Ben het helemaal eens met Splinter! Ziet er netjes en ontspannen uit..
je kan wel van achter naar voor rijden, maar dat werkt ook niet als er voor niets zit!
Laatst bijgewerkt door Chessie op 17-01-10 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Charlie_206

Ziet er super uit hoor! En zeker lekker ontspannen! Daar ga je vast nog veel plezier van hebben! En dat overbouwde valt onder het zadel wel mee toch?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:33

het ziet er mooi ruim en ontspannen uit!
Netjes hoor voor z'on jong paard!
Dat beloofd wat!

Sharon_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:33

Blijf het een super leuk paardje vinden! :)

En vind dat je 'm vriendelijk rijdt! :j Ziet er fijn uit! Het is fijn om paarden eerst te leren wat verbinding is, dan kan je van uit daar werken naar verschillende houdigen.

Keep up the good work! ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:34

Anoniem schreef:
Showtime_ schreef:

Sorry ik had gelezen dat hij net 3 was. En tsja ieder zijn manier.. Maar k blijf er bij dat je een jong paar lekker los moet laten lopen van voor.. Ipv ze al bij elkaar te rijden. Dus eerst de achterhand trainen zodat je goed van achter naar voor kan rijden ipv van voor naar achter.. Wat bijna altijd het geval is bij jongen paarden.. Omdat men de hoofdhouding erg belangrijk blijkt te vinden.

En ik heb er genoeg verstand van hoor ;) en ja k weet dat er ook paarden in de winter geboren worden.. Maar dat word meestal niet met opzet gedaan want dat is meestal niet zo handig ;) En aangezien de meeste paarden toch in de lente/zomer worden geboren vond ik het dus vreemd.. Maargoed ik zei al dat ik het verkeerd gelezen had.

paard loopt correct...goed achterbeen en grijpt met de voorbenen naar voren....niets op aan te merken dus...

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 19:39

Dank voor de leuke reacties ik doe mn best :)

En het is inderdaad ongelukkig als paarden in de winter worden geboren maar het gebeurd en hij is er niet minder leuk om :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:40

geerke schreef:
Anoniem schreef:

paard loopt correct...goed achterbeen en grijpt met de voorbenen naar voren....niets op aan te merken dus...

Prima dat jij het wel goed vind. Maar ik zie het liever anders.. ieder zijn mening daar over.. En een paard dat al verder in zijn training is mag idd gewoon zo lopen. Maar een paar weken (is voor mij ong. 3 a 4) zie ik liever nog helemaal los om hun balans te vinden..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:44

als je ze te los laat lopen lopen ze uitelkaar...is ook niet goed.
Het ene paard is het andere niet,deze is er gewoon aan toe om al wat opgevangen te worden....

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:45

Ooh ik ben nogsteeds fan van 'm, vanaf 't eerste topic! :9
Loopt er lekker bij, vind hem zo op de foto's al 'volwassener' ogen dan ie eigenlijk is, maar je weet
vast wel hoe en wat, en zo te zien doe je lekker rustig aan ;)

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 19:48

Dat klopt inderdaad ik heb al meerdere paarden zadelmak gemaakt en elk paard rij ik weer anders. En ik denk dat bij Showtime dit de beste manier is

Hij oogt inderdaad al volwassen omdat ie zo 'af' is. Maar hij mag nog heerlijk puppy zijn en elke dag buitenspelen in zijn eigen paddock en gek doen etc!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:49

geerke schreef:
als je ze te los laat lopen lopen ze uitelkaar...is ook niet goed.
Het ene paard is het andere niet,deze is er gewoon aan toe om al wat opgevangen te worden....

Te los is idd ook niet goed. Maar wat losser mag van mij wel zodat hij goed op eigen benen leert lopen. (zelf mijn eigen paard ingereden en dit heb ik verkeerd gedaan, Waardoor hij nu als bijna 6 jarige nogsteeds moeite met zijn balans heeft..)

En idd het ene paard is het andere niet. Maar ik zie gewoon te vaak dat mensen er bij de 3e keer er op zitten/rijden Al gelijk het paard aan de teugel willen hebben. En dat zijn dingen die ik zelf gewoon niet correct vind.

Maargoed dit zijn dus ook dingen die op internet niet goed te beoordelen zijn. En daarom hoeft de TS zich ook niet aangevallen te voelen.. Het zijn namelijk maar tips die wij hier op internet geven. Want om goed rijkundig advies te geven. Zul je er langs moeten staan..

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 19:53

Ik voel me niet aangevallen hoor ieder zijn ding.. Maar jouw verhaal klopt gewoon steeds niet.. Er staat nu weer aan de teugel willen hebben.. Dat wil ik helemaal niet perse maar hij bied zichzelf zo aan zoals eerder gezegd.. Maargoed iedereen heeft een eigen mening maar ik zou het op prijs stellen als je dit topic niet gebruikt voor discussie hierover of om je frustraties te uiten dat je het bij je eigen paard niet goed hebt gedaan.. Bvd :)