Vandaag had ik weer les dus moeders mee gesleurd en lief gevraagt of ze foto's wilde maken.

We zijn hard aan het trainen voor de Brabantse kampioenschappen, want daar rijden wij op 6 februari in de klasse E-B. Het rijden ging vandaag echt heel erg fijn, Spicy liep lekker ontspannen.
Ik heb sinds kort ook een nieuw zadel (hiervoor had ik vzh zadel) en moet hier echt heel erg aan wennen. Doorzitten kan ik mezelf nog niet helemaal 'loslaten' zodat ik ontspanne kan zitten, dat gaat dus nog een beetje moeilijk. Om toch te wennen rijd ik toch best vaak zonder beugels, en ja het werkt ook goed voor mijn houding! Linksom is momenteel onze moeilijke kant. Ik moet mijn binnenhand veel meer voor houden en zelf recht blijven zitten. Doordat Spicy zijn buitenschouder niet goed mee draait, gooit hij zijn kont naar binnen. Ik moet dan zelf mijn binnenhand juist voor houden, dat gaat steeds beter alleen af en toe vergeet ik het. We proberen hem nu mooi op lengte te rijden, dat hij mooi op de loodlijn loopt. Tot nu toe gaat het super goed rechtsom, linksom begint te komen als ik zelf wat fijner rijd op die kant.
Spicy is een 5 jarige ruin van 1.54m. Ik heb hem in juni al weer 2 jaar. Op het begin toen ik hem kreeg ben ik er echt super vaak van afgevallen, omdat hij meteen bokte bij het opstappen. Eind 2008 kreeg hij een hoefwond, daar zie je nu gelukkig niks meer van. Daarna ging het wel weer wat beter. Hij is wel een maand naar mijn instructrice gegaan, omdat hij nogal 'gevaarlijk' werd. Ik heb zelfs zitten te denken om hem toch maar weg te doen. Gelukkig gaat het nu super! Als hij een week stil staat kan ik toch zo opstappen wat eerst niet kon. We worden echt een team nu
En we hebben veel zin in de Brabantse!Foto's:
1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

Commentaar mag maar houd het vriendelijk!

.
Opgetrokken hakken klopt, dan druk hem wat aan bijv. met wijken en in de galop moet ik hem nu ook echt aanvullen, hij maakt nu wel meer sprong.
Dankjewel!
.
, dan liever naar voren, maar dat is allemaal al verklaard en begrijpelijk
op welke foto's zie je dat?