Wat ik nou toch heb meegemaakt.. Ik ben heel erg geschrokken. Zal het verhaal niet al te lang maken ..
Vandaag zou de dierenarts komen voor Dolly om te kijken naar haar dikke kogel. Ook zou hij kijken of het zadel goed lag.
Aangekomen rond een uur of half 2 hebben we het zadel gepast. Dat paste allemaal gelukkig!
Niks dat aan het zadel lag!
Wou me zadel stiekem niet kwijt want die is zo fijn! Hij zei: 'Eigenlijk wil ik wel even zien hoe die reageert als je opstapt. ' Had zelf al in de gaten dat die ging verzetten. Dat deed die meestal daarom ook de DA laten kijken.
Hij hield hem vast, en ik zou er dus opgaan. Aangekomen in de binnenbak zet ik me voet in de beugel en begin eerst te hangen.
Alles in orde, en eigenlijk ging dat best goed!
Een stapje verder. Ik wil me been erover slaan maar dan gaat het mis. Ze steigert 1 keer heel erg hoog met mij nog 1 voet in de beugel.
Ik val er af en beland op de grond. Gelukkig hebben wij een binnenbak dus op 't harde viel ik niet.
Ik denk in 1 seconde: 'Oke, dit kan een keer gebeuren'. Ik wou bijna opstaan, maar dan voel ik ineens een ijzer in me rug en op me heup.
Hij was weer gaan steigeren aan de hand, en terecht gekomen op mij ..
Ik natuurlijk in tranen, en amper lopend gestrompelt naar de deur om vervolgens uit de bak te gaan.
We hebben afgezadelt en het was de DA wel duidelijk.
Ik proberen naar huis te strompelen, en eenmaal aangekomen thuis kreeg ik steeds mee klachten. Last van boven benen en straalde uit naar me voet.
Toch de dokter gebeld, en die vertelde dat we moesten komen.
Daar aangekomen mocht in naar binnen en zei ze: ' Laten we je maar meteen onderzoeken, want het ziet er niet zo goed uit zoals je loopt'.
Ze heeft een halve minuut onderzocht en zegt dat ze maar meteen moet doorsturen naar het ziekenhuis. Eigenlijk wouden ze me met de ambulance halen, maar ik wou dat liever niet. Al dat gerommel er omheen.
Aangekomen in het ziekenhuis hebben ze me naar de 1e hulp gestuurd en meteen onderzocht. Bloed geprikt en bloeddruk gemeten.
Bloeddruk iets te groot, maar dat was waarschijnlijk spanning.
Ze wouden meteen foto's maken, en dat hebben we dan ook gedaan.
Foto's gemaakt van de bekken en van de onderrrug. Foto's waren netjes gelukt dus nu wachten op de uitslag.
Dokter binnegekomen in de kamer, en me verteld dat ik zwaar gekneusde onderrug, bekken en heupen heb.
Hij vertelde dat ik een tijd op krukken moet lopen en absoluut niet naar school mag. Dit word dus rusten, rusten, rusten!
Uiteindelijk dus een klein DA onderzoekje naar een pijnlijke val.