Tweede kerstdag.. Een nachtmerrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Anna

Tweede kerstdag.. Een nachtmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 18:36

Moet even mijn dag van me afschrijven, wat ben ik gesloopt.

Mijn vriend maakte me wakker vanochtend, ik had 7 gemiste oproepen en mijn vriend ook een aantal. (Mijn telefoon stond normaal nooit op stil, maar jawel hoor,uitgerekend vannacht wel.)
Ik belde mijn moeder terug en ze vertelde me dat de staleigenaresse (W.) gebeld had. Het ging niet goed met Stanley. "Hij had zijn been opengehaald." Ik voelde meteen dat het goed mis was, ik belde W. en hoorde ook aan haar stem dat het fout was. Ze zei dat ik me beter kon laten brengen, want autorijden was niet zo slim nu. Toen ik dat hoorde raakte ik helemaal in paniek. Gelukkig was mijn moeder er binnen 10 minuten en waren we snel op stal.

Toen ik aankwam stond hij gelukkig al, ik keek meteen naar zijn benen en daar zag ik gelukkig geen grote wonden. Toen zag ik zijn hoofd pas, helemaal opgezet en zijn oog dicht en zo groot als een ei. Wat zag hij eruit.
Ik wist nog niet precies wat er gebeurd was.

Stanley is met zijn linkerachterbeen tussen de tralies blijven hangen. Hij hing letterlijk. Op zijn linkerzijde heeft hij uren? (we weten niet hoe lang precies, 23 uur was de laatste voerronde en om 8 uur is hij gevonden) liggen vechten. W. is bij hem gebleven toen ze hem vond, heeft de dierenarts gebeld en haar moeder is haar vader gaan halen. De dierenarts was er gelukkig binnen een kwartier. Vader van W. heeft met een apparaat de spijlen gebogen en zo is hij losgekomen. Toen rustig proberen op te staan en Godzijdank stond hij op. Hij begon meteen (colakleur) te plassen en te poepen. Hij duwde zichzelf daarna meteen zijn stal uit en was in paniek uiteraard.
Hij heeft kalmerende en spierverslappende middelen gekregen en is daardoor een beetje suf. Ook heeft ie zware pijnstillende medicijnen gekregen en de komende week zit hij aan de metacam en heeft hij zalf voor zijn ogen.

Wat ziet hij eruit.. Er is bijna niks meer van hem over, een hoopje ellende. Zijn hele linkerzijde is opgezet, zijn hele hoofd, hals, been, alles. En alles doet hem pijn. Hij ziet er zo ontzettend zielig uit, hij ziet amper en kijkt raar uit z'n ogen..
Maar; hij leeft nog en daar ben ik zo dankbaar voor. Gelukkig is er niets gebroken en als de zwellingen afzwakken scheelt dat al een hele hoop. Hij zou alleen nog koliek kunnen krijgen en het is afwachten of hij nog gaat kreupelen. Hij zit nu nog aan de pijnstillers dus ik weet niet hoe hij reageert als dat uitwerkt.
Hij mag even niets eten alleen een paar plukjes hooi en veel drinken.
Ben vanmiddag heel even met hem uit stal geweest en toen stond hij nog heel wankel op zijn benen, dus na een rondje is hij weer naar binnen gegaan.
Hij moet nu minstens 3 dagen op stal blijven en dan mag hij er 2 maal daags even uit om te wandelen.

Ik ben echt kapot, wat verschrikkelijk om hem zo te moeten zien. Hopelijk komt hij er weer helemaal bovenop maar we gaan een nare periode tegemoet. Maar ik doe alles met alle liefde voor hem. Als hij maar beter wordt.

Weet niet of ik het heel duidelijk verwoord heb maar ik moet het wel even kwijt.

Ik zal hier af en toe wat van me afschrijven en bijhouden hoe het met hem gaat. Ook zal ik misschien wat foto's van hem plaatsen hoe hij er nu uitziet.

Arme, arme lieveschat van me..

Ookal lezen ze het misschien niet, wil iedereen van stal ontzettend bedanken. Ik word daar zo goed opgevangen en als zij er niet waren geweest weet ik niet hoe het zou zijn afgelopen..
Laatst bijgewerkt door _Anna op 26-12-09 18:43, in het totaal 2 keer bewerkt

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 18:38

Jeetje, wat zul jij geschrokken zijn. :(:)
Heel veel sterkte ermee, ook voor je paardje.
Laatst bijgewerkt door Silence op 26-12-09 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 18:38

Woow, dat is wel even onwijs schrikken!
'T komt vast goed!

xx

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 18:40

jeetje Anna wat erg zeg!

Hopelijk gaat het weer gauw beter met hem.

Heel veel sterkte voor jullie beide.

Yunomi

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 20-02-22 23:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

jeetje wat is dat schrikken zeg!!

Hou je ons op de hoogte? :)

sterkte!

Damber

Tjee, dat si schrikken.... zul je natuurlijk altijd zien dat je dan net even je telefoon op stil hebt staan. Gelukkig is je paard goed opgevangen en lijkt het mee te vallen. Sterkte!

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 18:41

Erg zeg, hopelijk komt het allemaal wel weer goed en loopt die ook gelijk goed als de pijnstillers zijn uitgewerkt :(:)

_Anna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 18:41

Bedankt voor alle lieve berichten zo snel al!
Ik ga jullie zeker op de hoogte houden, zal hier wel een soort dagboek van gaan maken.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 18:43

woow... TS dat is schrikken!!

Heeel veeel sterkte!!

Getup

He, wat een snertdag zeg. Hopelijk komt het goed met je paardje en kun je deze dag snel weer vergeten. Nou ja, vergeten doe je het niet,natuurlijk...

Dav

Jakkes maar ook pfff blij dat het nog zo is,voor het zelfde was die er al niet meer.
Zo te lezen is er echt super gehandeld! Top daarvoor.
Heel veel beterschap en duimen toegewenst.

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 18:44

Jeetje, wat een rare dag heb je dan. De stal waar ik stage loop/werk heeft me ook eens verteld dat dat bij hen is gebeurt. Voor dit paard is het helaas een stuk slechter afgelopen doordat het paard zo hard heeft gevochten dat het niet meer te redden was. Ze hebben sinds dien ook dunnere spijlen tussen de boxen zodat de kans dat het nog eens gebeurt een stuk minder groot word.

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 18:45

Das schrikken :oo
Hoop dat je paardje er snel weer boven op komt! :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 18:46

Och jeetje, dat is echt schrikken! :oo Wat een nachtmerrie! Veel sterkte voor jou en vooral je paardje. Wat zal ie zich ellendig voelen! Geef m maar een dikke knuffel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 18:47

Dat is schrikken zeg :\
Hoop dat je paardje snel beter word :)

Veel beterschap gewenst :*

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 18:47

Wat schrikken inderdaad. Heel veel sterkte en ik hoop dat je paardje er snel weer bovenop komt.

_Anna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 18:48

MarloesRixt schreef:
Jeetje, wat een rare dag heb je dan. De stal waar ik stage loop/werk heeft me ook eens verteld dat dat bij hen is gebeurt. Voor dit paard is het helaas een stuk slechter afgelopen doordat het paard zo hard heeft gevochten dat het niet meer te redden was. Ze hebben sinds dien ook dunnere spijlen tussen de boxen zodat de kans dat het nog eens gebeurt een stuk minder groot word.

De staleigenaresse had een paar weken geleden een verhaal gehoord van een bekende waar precies hetzelfde gebeurd was. Die vrouw zei toen nog dat ze blij was dat wij zo weinig ruimte tussen de spijlen hadden.
Met dat paard liep het ook slecht af en toen ze Stanley zag moest ze daar gelijk aan denken. Ze dacht dat het voor hem ook al te laat was..

@Dav: Er is inderdaad echt super gehandeld, ik wil niet weten wat er anders gebeurd zou zijn! Ik ben ze zo ontzettend dankbaar!!

Dank voor alle superlieve berichtjes! :+:

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 18:49

Wat een wonder dat zijn been niet gebroken is, wat eigenlijk een geluk bij een ongeluk kan genoemd worden. Wat sneu om zo wakker te worden, je had je dag waarschijnlijk wel anders voorgesteld!

Ik hoop hier binnekort te lezen dat je paardje er weer volledig bovenop is. Ik ga dit volgen..

_Anna

Re: Tweede kerstdag.. Een nachtmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 18:51

Inderdaad Mallodie, de dierenarts noemde het een groot wonder! Ze had het al vaker veel erger meegemaakt.

Ik hoop het ook en hopen dat er verders ook niks beschadigd is in zijn been.

robin_hood

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 18:53

Ik heb een jaar of 30 geleden hetzelfde meegemaakt. Niet met mijn eigen paard maar wel van iemand op dezelfde stal waar ik destijds kwam. Paard is er toen gelukkig weer helemaal bovenop gekomen. Hopelijk kun jij over een paar weken hetzelfde zeggen.

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 19:06

Dat is zeker schrikken. Hoop dat het allemaal meevalt en het weer goed komt.

Een paard op mijn stage heeft ook met zijn hoef (achterhoef)tussen de tralies gezeten. Niemand weet hoelang. net als bij jou laatste voerbuurt om 23.oo uur en 's morgens pas gevonden.
Dat paard z'n hele hoofd was opgezet doordat hij met zijn hoofd tegen het tussenschot heeft gebeukt. Kon bijna niet lopen. Hele lijf stram en stijf, dik been, enz.
Maar gelukkig is ie er bovenop gekomen. Alleen zijn oogkas (het botje aan de bovenkant van het oog) was kapot en naar binnen gebroken zeg maar. Daardoor is dat oog wat kleiner omdat het bovenste ooglid nu wat meer hangt. Hij heeft er verder geen last van en ziet gelukkig goed. Ook kan hij weer gewoon gereden worden, deze loopt wel alleen recreatief. Dus weet niet of het voor de sport een belemmering zou zijn geweest.
Het herstel heeft wel lang geduurd. De eerste paar dagen kon hij zowat niet lopen. Afwachten en kijken hoe het hersteld was het enige wat ze konden doen. Wel ook 2x per dag proberen te wandelen en pijnstillers. Als eten slobber of wat zemelen (met de hand gevoerd) en kleine beetjes hooi. Dit paardje kon bijna niet eten omdat zijn hoofd zo was opgezet. Verder met rust en heel veel liefdevolle verzorging is die gelukkig weer de oude.

Dus veel sterkte voor jou en je paardje!!!

ps. Bij ons was de ruimte tussen de tralies ook niet zo groot. Het is ook een raadsel hoe het dan toch kan gebeuren.
Laatst bijgewerkt door nimbletje op 26-12-09 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Tictac_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 19:06

Wat erg ik hoop heel erg dat het goedkomt heel veel sterkte :(:) hoop dat het goedkomt

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 19:09

sterkte ik hoop dat het helemaal goed komt met hem

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 19:11

bah wat naar zeg.. Dat is en blijft toch je grootste angst he.. dat er wat gebeurd en dat ze daar dan de hele nacht liggen zonder dat er maar iemand bij komt.
Hopelijk kun jij over een paar weken zeggen dat het gelukkig allemaal goed gekomen is!