Ik heb een dood paard in de wei staan....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Swieb

Ik heb een dood paard in de wei staan....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 19:21

Nadat ons haflinger jaarlingetje door de gevolgen van onweer overleden was, zijn we op zoek gegaan naar een leerpaardje voor de kinderen.
We hadden haar best snel gevonden. Een Friese dame op leeftijd. (volgens paspoort 16 jaar volgens tanden 20+) Een superpaardje voor de kids.

Omdat ik nieuwsgierig ben naar haar verdere verleden ben ik aan het zoeken gegaan. Op haar tong en chipnummer krijg ik van het KFPS te horen dat het paard op 1-12-2007 als dood gemeld is. Ik heb het paspoort en heb vandaag van mijn DA de chipreader meegekregen en uitgelezen en dat klopt met het paspoort.....

Dus heb ik het KFPS maar gemaild dat ik dat dode paard in de wei heb lopen en waar het dan fout gegaan kan zijn.

KiWiKo

Re: Ik heb een dood paard in de wei staan....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 19:22

neeee............ het is ook niet te geloven dat dit nou weer net jou moet overkomen zeg!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 19:23

Haha dat is weer eens wat anders :D Gelukkig loopt je dode paardje lekker op z'n "dooieakkertje" door de wei :D

sb300786

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 19:23

Jeetje, dat meen je niet... Wss is ze vanaf de slacht doorverkocht. ?

sb300786

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 19:24

Btw, wel goed laten checken op zware atrose, zo'n paard is niet voor niets 'doodgemeld'/naar de slacht gebracht.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 19:25

iemand die haar gered heeft op het laatste moment, erg apart

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 19:25

Nou, lekker is dat.. Laatst iemand op bokt ookal!
Hopen dat het paard niets heeft en verder gewoon gezond is, gelukkig is het wel een fijn paard. :)

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 19:27

Ik dacht toen ik de titel las echt van hoe kan een dood paard staan :o

Maar dit is wel raar zeg :?

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 19:27

Typisch, 16 jaar, 20+ en dood.. :+
Arm beest :)) En arme jij, ben benieuwd wat je nu in huis heb gehaald..

mayOOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 19:29

Waarschijnlijk is het paard door de slacht verder verkocht!
zoals hier boven al staat ik zou het paard even helemaal laten controleren.
Hopelijk heeft die niks en is die gezond :).

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 19:29

sb300786 schreef:
Jeetje, dat meen je niet... Wss is ze vanaf de slacht doorverkocht. ?

oh jeetje,dat zou helemaal erg zijn!
Heeft de da haar wel helemaal gezond bevonden?

obama

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 19:30

[quote="sb300786"]Btw, wel goed laten checken op zware atrose, zo'n paard is niet voor niets 'doodgemeld'/naar de slacht gebracht.[/quote
Natuurlijk heeft ze atrose het is immers een paard op leeftijd en dat krijgen ze allemaal.
Mooi dat ze zo haar oude dag nog kan doorbrengen!!

Swieb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 19:33

Och , het paardje is super voor de kinderen, zijn er al verschillende keren mee het bos in geweest, ze loopt bij ons maar 1 a 2 keer per week een uurtje in het bos met de kids, stap en een klein stukje draf, veel knuffelwerk, dus dat is geen ramp.
Ze is oud, doorgezakt maar verders een superlief dier. dus ze mag hier haar oude dag slijten van mij, dat is het probleem niet.
Vind het alleen vreemd dat ze dood is terwijl ze nog gewoon rondloopt, ik heb haar paspoort hier, en het paard met kloppende chip.... welk paard is dan wel dood maar niet geregistreerd? Of is ze alleen doodverklaard voor het stamboek omdat iemand er vanaf wilde?

Afbeelding

ziet er niet dood uit dacht ik zo?
Laatst bijgewerkt door Swieb op 12-11-09 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 19:34

Wat een apart verhaal, ik ben benieuwd hoe dat mogelijk is.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 19:40

:? hoe kan dit
heb je het paard wel laten keuren
en wat zegt het fps er over?
ben benieuwd hoe dit af loopt

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 19:42

Heb je dan het orgineel stamboekpapier?? Want dat hoor je toch op te sturen als je een paard overleden meld??
Of werkt dat niet bij het FPS?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 19:46

ach, ach, ach :)

gelukkig is deze bij jou terecht gekomen en niet in een of ander Italiaans abbotoir na onnoemelijke omzwervingen bij handelaren

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 19:55

jeetje, dus er is misschien ergens een oude eigenaar die denkt dat zijn paard dood is?

Paardje ziet er niet dood uit verder, maar wel ietsje ouder dan 16... ik ben benieuwd wat je verder van haar verleden zal vinden..
succes ermee!

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 20:01

Misschien is ze wel dood verklaart voor het statiegeld op het papier? T is maar 45,- maar toch...
Misschien kun je met de laatst geregistreerde eigenaren contact opnemen. Dan stuurt het stamboek de vraag naar de vorige eigenaar, of ze met jou contact willen opnemen.
Ben benieuwd...

Swieb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 20:02

Ik heb het dier ongekeurd gekocht voor ook niet teveel geld van een partikulier die ziek geworden is, met paspoort zonder samboekpapieren. Volgens haar en de mensen daar op stal liep ze 4 x per week een bosrit van een uur of twee en we hebben ook eerst met haar in de bak gereden.
Ik kan over Ottsje ook niets verkeerds zeggen, alleen dat ze doorgezakt is, verder heerlijk rijdt en superbraaf is. Mijn dochter van 8 is er van het weekend nog mee de bossen in geweest.

Ze woont nu sinds 19 oktober bij ons en ze doet het verder prima. Heeft meer bijvoeding nodig dan de rest, maar dat komt helemaal goed. Ze staat nu lekker in de stal 's nachts met deken en de rest los in de wei zonder deken.

We wisten dat ze meer zorg nodig heeft dan het jongere grut op de wei, maar dat vinden we niet erg. En al heeft ze artrose, of weet ik veel wat, zolang ze pijnloos lekker op de wei kan lopen en mijn kids af en toe even met haar op rit kunnen, mag ze hier stokoud worden, dat heeft ze echt wel verdient.

volgens de smid zijn haar benen en voeten prima in orde zover hij kan beoordelen. Ze kreupelt niet, is lekker voorwaarts en geniet er ook van zoals ik kan oordelen.

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 20:05

Raar.. naja ze krijgt bij jullie super goed en kan lekker genieten van d'r bestaan!

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 20:05

Mooi dat ze dan in ieder geval goed terecht is gekomen.
Wellicht zuur voor een voormalig eigenaar die niet weet dat paard nog leeft.
Als het paard het nu nog prima doet dan moet je er gewoon maar van genieten. Volgens mij heeft ze erg veel mazzel met haar laatste baasje gehad hoor!

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 20:08

Swieb schreef:
Ik heb het dier ongekeurd gekocht voor ook niet teveel geld van een partikulier die ziek geworden is, met paspoort zonder samboekpapieren. Volgens haar en de mensen daar op stal liep ze 4 x per week een bosrit van een uur of twee en we hebben ook eerst met haar in de bak gereden.
Ik kan over Ottsje ook niets verkeerds zeggen, alleen dat ze doorgezakt is, verder heerlijk rijdt en superbraaf is. Mijn dochter van 8 is er van het weekend nog mee de bossen in geweest.

Ze woont nu sinds 19 oktober bij ons en ze doet het verder prima. Heeft meer bijvoeding nodig dan de rest, maar dat komt helemaal goed. Ze staat nu lekker in de stal 's nachts met deken en de rest los in de wei zonder deken.

We wisten dat ze meer zorg nodig heeft dan het jongere grut op de wei, maar dat vinden we niet erg. En al heeft ze artrose, of weet ik veel wat, zolang ze pijnloos lekker op de wei kan lopen en mijn kids af en toe even met haar op rit kunnen, mag ze hier stokoud worden, dat heeft ze echt wel verdient.

volgens de smid zijn haar benen en voeten prima in orde zover hij kan beoordelen. Ze kreupelt niet, is lekker voorwaarts en geniet er ook van zoals ik kan oordelen.

Idd een apart verhaal, maar hey ze is duidelijk goed terecht gekomen en hopelijk kan je nog vele jaren genieten van d'r.

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 20:08

Wat raar..maar blij dat ze bij jullie oude dag mag slijten :)

Swieb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 20:09

Ik wil alleen graag weten hoe dat in godsnaam mogelijk is en heb het KFPS om opheldering gevraagd. Hoop dat ze nu mededeelzamer zijn dan het eerste mailtje, toen ze vertelden dat ze verder niets door konden geven omdat het paard dood was..........