Ballantimo @ work (lordloxley x elcaro)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

deniece

Ballantimo @ work (lordloxley x elcaro)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 20:14

Hoi hoi!

Vandaag had ik een eerste les van een nieuwe instructrice, en dat beviel heel goed! Karlijn ( _Karlijn@bokt ) heeft vandaag
foto's gemaakt waar ik super blij mee ben!!

Misschien kennen sommige van julie ons al, maar hier toch een kort verhaaltje!

Ik heb Timo nu bijna 5 maand, hij was toen onbeleerd. Hij is nu ruim 3,5 jaar en is een kwpn ruin, lordloxley x elcaro.
In juni en juli heb ik er een aantal keer opgezeten voor 't eerst. In Augustus 2 weken lang wat vaker gereden, toen heb ik ook een shoot gehad( zie [RIJ-ITP] Ballantimo 3de x los onder het zadel (v. lord loxley) )
Maar na 2 keer helaas vrij hard eraf te zijn gevallen heeft hij 3 weken stil gestaan en ben ik van stalling veranderd. Vorige week heb ik 3x proff. begeleiding gekregen bij 't rijden, waarbij eerst diegene erop ging en daarna mij les gaf. Dit werkte heel goed, ik heb het vertrouwen weer terug en timo is een stúk minder schieterig en niet meer zo gestresst :) en nu rijd ik weer lekker helemaal voor mezelf!
We zijn dus pas sinds 1,5 week nu weer aan het rijden, ons niveau is dan ook bixie ;)

We werken aan de basis, rechtrichten, een juist (niet te snel) tempo en míjn lijnen. Verder heeft hij nog weinig balans natuurlijk, valt veel naar buiten of naar binnen, en is erg zoekerig. Hij wil wel graag heel lang en laag lopen wat natuurlijk wel heel fijn is! Ik vond dat hij vandaag wat meer gespannen was, vooral in de draf had hij weinig momenten dat hij mooi ontspande en zakte. Dit is zeker te zien op de foto's, ik denk dat hij spierpijntjes had!

Ik heb heeeeel veel gestapt, vandaar ook daar de meeste foto's van! En geen galopsfoto's ohz want dat laten we nog even achterwegen ;)

Ik longeer hem altijd eerst eventjes, voor eventuele uitspattingen ;)
http://www2.picturepush.com/photo/a/240 ... border.jpg
http://www3.picturepush.com/photo/a/240 ... border.jpg

Opstappen :Y) is hij erg braaf mee :j
Afbeelding

Net erop
Afbeelding

Drafje, geconcentreerd
Afbeelding

Drafje, nog gespannen
http://www1.picturepush.com/photo/a/240 ... border.jpg

Overleg met instructrice, timo loopt lekker verder :)
http://www3.picturepush.com/photo/a/240 ... border.jpg

Opperste concentratie, timo spiekt even naar de fotograaf ;)
Afbeelding

Tussendoor even lange teugel
Afbeelding

Zijn blije hoofd :+:
http://www4.picturepush.com/photo/a/240 ... border.jpg

Traver ;)
http://www4.picturepush.com/photo/a/240 ... border.jpg

Drafje, gespannen maar wel mooi voorwaarts
Afbeelding

Drafje, duikmoment
Afbeelding

Stap, ook duikmoment, ik moet op mn kont blijven zitten!
Afbeelding

Bochtje door draaien, met de ogen dicht

Hij duikt veel in de stap

Dit doet hij graag :)
Afbeelding

Mooi ontspannen :)
http://www1.picturepush.com/photo/a/240 ... border.jpg

Drafje, van hand veranderen
Afbeelding

Drafje, fijn moment en nog erg zeldzaam ;)
Afbeelding

Uitstappen
Afbeelding

Even poseren
Afbeelding

Klaar, even een aaitje over zijn neus :+:
Afbeelding

Afgestapt, paard komt aandacht te kort ;)
http://www5.picturepush.com/photo/a/240 ... border.jpg

Onderonsje na 't rijden :+:
Afbeelding

Hij vind het duidelijk nog erg moeilijk, maar we doen ons best en we doen het rustig aan :) lekker veel km maken en voorwaarts rijden dan komt dat koppie vanzelf wel :j

Reactie zou leuk zijn!

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 20:30

hey deniece,supermooie foto's weer!! :D
wat fijn dat je het vertrouwen weer terug hebt en lekker met hem aan de slag kan ;)

Meraki

Re: Ballantimo @ work (lordloxley x elcaro)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 20:32

Ooooh wat een koppie zeg! :+:
komt vast goed ;)

_Sas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 20:33

Ziet er lekker ontspannen uit, leuk paard ook :j
Ik zou met opstappen een klein opstapje gebruiken, vooral als de balans bij een jong paard nog niet altijd even goed is. Is trouwens nog beter voor je zadel ook ;)

Ga zo door, je gaat er vast een leuk paardje aan krijgen!

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 20:34

Leuk paardje heb je. Super dat je het vertrouwen weer terug hebt en lekker kan genieten van je paardje. Veel plezier nog saampjes.

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 20:36

Bedankt voor de reacties :)

@ Sas; ik ben idd wel van plan weer op te gaan stappen met een opstapkrukje. Ik heb dit in het begin geprobeerd maar hij vond het heel raar dat ik al hoger stond en ging dan lopen en alles en ja dat lukte gewoon niet :+ maar ik wil het wel weer gaan doen :j Maar hij verstapt eigenlijk nooit met opstappen, dus hij kan aardig zijn balans houden daarbij :)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 20:39

Een leuk paard met een fijne uitstraling.
Het komt helemaal goed met jullie, zo te zien.
Succes.

jumparound

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 20:52

echt een superleuk paardje!
toen ik de foto's zag dacht ik echt snel van zo die lijkt op Aloë! (ons paard)gewoon de uitdrukkingen in de ogen maar ook de kleur en een beetje het hoofd op sommige foto's. :D
heel grappig ;)
verder zien de foto's er goed uit!

Larissa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 21:15

wow wat veel foto's zeg!! en super dat het allemaal al zo goed gaat!! leuk dat jullie zo veel plezier hebben!!

Spookie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 21:52

@deniece: dat ie stil blijft staan wil niet altijd zeggen dat ie zn lichaam super in balans heeft! Wel superbraaf van m natuurlijk!

Verder ziet Timo er super ontspannen uit, maar ik zie toch op sommige foto's wat spanning in jouw lichaam?? Beetje opgetrokken schouders? Kan ook aan foto-moment liggen natuurlijk, maar zelf ontspannen is zeker net zo belangrijk als je paard!

Verder doen jullie het supergoed saampjes! Nog ff en jullie kunnen de bossen onveilig maken daar :P Succes!

sjaakiekira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 21:58

Ziet er mooi ontspannen uit, leuk paard ;)

(Ik vind je dekje ook mooi, mag ik is vragen waar je die vandaan hebt en welk merk :o )

Nienken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 07:22

Leuk paard heb je! Vind wel dat ie op de draffoto's erg gespannen loopt. Misschien moet je hem van voren iets losser laten en alleen nog bezig gaan met het voorwaarts rijden. Hij is natuurlijk nog erg jong!
Kan natuurlijk zijn dat de foto's een wat vertekend beeld geven wat dat betreft. Maar ik zou nog even niet teveel aan zijn hoofd zitten. Ook zelf zit je wat gespannen, probeer lekker ontspannen te gaan zitten!
Verder super dat je het vertrouwen weer terug hebt!

stijntilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 09:38

he deniece!

wat een lekkere duikboot heb je haha! nee hoor, vind het eerder positief, omdat hij zich iig loslaat! Een puntje is dat ik vind dat je wat naar voren lijkt te zitten en wat anderen zeggen, ietswat gespannen. Verder is geeft het een leuk beeld!

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 13:27

@ Nienken; ik zit júist helemaal niet in zijn mond ;) Heb gewoon licht contact, vooral mijn binnenhand heb ik zo los mogelijk. Hij is heel gevoelig en als ik echt druk zou zetten zou hij heel diep gaan lopen, wat we juist níet willen :) Dat ik was gespannen zit kan wel kloppen, dit was de eerste keer zonder bp en hij was wat frisjes en doordat ik er 2 keer heel hard afgevallen ben is het naturlijk toch nog een beetje spannend (als je m'n beginpost had gelezen wist je dat al ;) ook dat hij deze les in de draf veel meer gespannen was dan normaal en dat dat door spierpijn kwam :) en dat ik hem zo min mogelijk in de mond zit.. dusja :) )

Ravien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 14:16

WAUW mooi paardje

Tes82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 07:06

Hé Deniece, toch een topic gemaakt ;) . Je bent lekker met Timo bezig en hij ziet er goed uit! Veel succes nog!

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 08:06

Leuk paard heb je! Ik zou alleen proberen hem in draf veel meer over de rug naar de hand toe te rijden. Op spanningsmomenten is dat natuurlijk wel lastig maar doorgaans zou hij met lengte in de hals naar je hand toe moeten lopen. Dat duiken in stap moet je juist nu al corrigeren. Nu ben je je paard iets aan het leren en het werkt verwarrend als je nu iets goedvindt wat je later niet meer wil hebben. Stukje halsstrekken is natuurlijk prima, maar wel wanneer jij daarvoor de ruimte geeft. Buiten dat kan hij zijn hoofd bewegen binnen "het normale", wat hoger of wat lager, maar hier krijg je later alleen maar last van als hij nu leert dat het normaal is als het hem uitkomt om met zn hoofd naar beneden te duiken. Goed voorwaarts corrigeren als hij dat doet.

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 08:13

Wou reageren maar wat Sythaa boven mij zegt is precies wat ik wou gaan zeggen :j Dus ja, daar sluit ik me helemaal bij aan..

Wel fijn dat je 't vertrouwen weer terug hebt gevonden :)

Zephz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 08:18

Ziet er goed uit hoor! Goed dat je zo doorzet...het komt allemaal goed! Die hoop heb ik ook nog steeds...haha...

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 08:19

Ik vind dat het er netjes uit ziet, van veel mensen moet het paard al in de krul lopen na zon korte tijd maar jij laat hem lekker met zijn neusje in de lucht lopen.
Veel succes nog in de toekomst

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 18:44

@ Sytha; dat duiken probeer ik ook echt consequent bij te zijn, maar hij doet het soms zo onverwacht en dan lukt het hem nog wel om mij uit m'n zadel te trekken. Maar vandaag voelde ik 't al een stuk beter aan en was ik hem vaak voor :j ging stuk beter. En uiteraard wil ik hem in de draf meer over de rug laten lopen, dit gaat echt ook al best heel goed zeker als ik hem lange teugel geef gaat hij met zijn hoofd over de grond :j Maar ik wil niet dat hij te diep gaat en achter de teugel kruipt, zoals hij eerst heel erg deed. Dat neusje komt vanzelf wel, hij dúrft iig zijn rug heel goed los te laten, hij weet alleen nog niet wat hij met zijn hoofd aan moet als ik mijn teugels korter heb :)

Verder bedankt voor alle reacties!

xxxkatyxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 10:44

kijk wel uit dat hij zijn rug niet te veel wegdrukt als hij zo met zn hoofd omhoog gaat lopen.

Geeft niet echt een ontspannen beeld.

Verder ind ik het echt een super leuk paardje!! :D:D
Weet zeker dat jullie er wel komen ;)

Succes! :D

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 11:09

Je paardje geeft idd de indruk dat hij het wel wil, maar allemaal nog niet snapt en tegelijkertijd kan uitvoeren.
Wat kan je paardje kan helpen om wat gemakkelijker z'n balans te vinden, is het werken aan dubbele lijnen.
Dan kan hij zich op een ding tegelijk concentreren. En hopelijk word het duiken dan ook wat minder.
Maar ach, geduld is ook een schone zaak. Het lijkt me een fijn, eerlijk paardje.

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 17:37

@ xxxkatyxxx; rugweg drukken viel best mee volgens mijn instructrice :j opzich loopt hij best los door zijn lijf, hij weet alleen nog niet zo goed wat hij met dat hoofdje aan moet als ik mijn teugels op maat heb :) en dat geeft natuurlijk helemaal niet voor zo kort onder het zadel.
@ Senna; hij snapt het inderdaad nog niet en hij moet zijn balans vinden. Dat ga ik niet aan de dubbele lijn doen, ik longeer hem 1x per week en dat vind ik zat :) (buiten 't longeren voor 't rijden dan om even zijn overtollige energie eruit te laten gooien ;) ) Ik denk idd dat geduld nu het belangrijkste is dat het allemaal vanzelf wel komt :) richt me eerst op het actief rijden en stelling in zijn rug/lichaam en dan komt dat koppie vanzelf wel :j Ga daar niet allemaal dingen nu aan knopen of hem naar beneden vragen, daar is zijn mondje veel te fijn voor en hijzelf te jong :)

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 19:40

wauw knapperd hoor!! jullie gaan goed voor uit!! super!