Het onderwerp van de clinic is Balanced Riding.
Wat is het doel van deze clinic?
De clinic Balanced Riding leert je door middel van oefeningen in harmonie en in natuurlijk evenwicht paard te rijden. Veel ruiters zitten immers “gevangen” in hun onbewuste gewoontehoudingen. De ruiter leert een nieuwe, eigen balans te vinden waardoor de beweging van paard en ruiter beter op elkaar afgestemd worden.
Voor wie is deze clinic bedoeld?
Balanced Riding is van toepassing op alle disciplines van de ruitersport, omdat het aan de basishouding van de ruiter werkt. De ruiter leert
· ontspannen en correct op zijn/haar paard te zitten,
· met gevoel paard te rijden,
· de beweging van zijn/haar paard beter te volgen,
· met de juiste spierspanning te rijden.
Door wie wordt de clinic gegeven?
De clinic wordt gegeven door Paulette Zorn. Zij is 23 jaar dressuurruiter en -instructeur geweest (Z2-niveau) en houdt zich sinds 1999 bezig met [discipline] Riding als actief wedstrijd-ruiter en sinds 2002 ook als trainer/instructeur. Ze is haptotherapeute en gebruikt in haar trainingen de basisprincipes uit de haptonomie. Ze richt zich daarbij vooral op “paardrijden met gevoel” en “de communicatie tussen paard en ruiter”.
Hoe ziet de dagindeling er uit?
vanaf 9.30 uur ontvangst met koffie/thee
10.00 uur basis Balanced Riding, theorie en oefeningen (zonder paard).
11.15 uur zadelen en oefeningen te paard, met de hele groep
12.30 uur lunchpauze
13.30 uur vervolg oefeningen zonder paard
14.30 uur zadelen groep 1: vervolg oefeningen te paard
15.30 uur zadelen groep 2: vervolg oefeningen te paard
16.15 uur evaluatie en afsluiting
v.a. 16.30 uur vertrek naar huis
Tussen de verschillende onderdelen is er ruimte voor korte koffie en theepauzes.
(Bron: www.equidact.nl)
De prijs is 63 euro, dit is voor de hele dag en inclusief lunch.
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het echt super leuk en interessant is! Paulette ziet écht alles en heeft ons flink vooruit geholpen!
Geef je snel op!!!

):

Geweldig vastgelegd!!!
. WB en ik speelden samen voor braaf paard, WB voor dapper braaf paard en ik voor onzeker braaf paard, whihi. Die balansdingen vond ik erg grappig, had nog het meeste moeite met die zitbal eronder te krijgen. En van het rijden heb ik echt een paar handige dingen opgestoken, het sloot ook mooi aan bij alles waar ik op dit moment sowieso al mee bezig ben. 
en tja we hebben ook vreselijk moeten lachen!!Het heeft toch allemaal met spanning en ontspanning te maken.Nou we waren allemaal best redelijk ontspannen