[WN] Clinic Colin Rietdijk Zeeland/Brabant (deel II)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Welke onderdelen?

Pleasure
9 (39%)
Horsemanship
Geen stemmen
Gemengd (pleasure en HMS)
14 (60%)

Totaal aantal stemmen: 23

Buitenzorg

Clinic Colin Rietdijk Zeeland/Brabant (deel II)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 11:04

Er zijn in dit: [WN-EV] Animo voor clinic door Colin Rietdijk Zeeland/Brabant topic aardig wat reacties geweest dat ik verder ga met het organiseren van deze clinic.

Er zijn echter nog wel wat keuzemogelijkheden :D (Zie de poll, graag alleen stemmen als je ook de clinic wil volgen! en dus ook een reactie hier plaatsen. :D Zie dat er nu al 2 stemmen zijn en 1 reactie, dus de vraag is nu welke keuze ik serieus moet nemen ;)

31 Januari 2010 is er weer de bekende oefenwedstrijd in Oud-Gastel (over de wedstrijd zal Gerda later een apart topic aanmaken, dus hier graag geen reacties over de wedstrijd ;) )

De clinic wil ik graag voor de wedstrijd organiseren, dus dat wordt zondag 17 januari en evt een optie voor 24 januari. Als je de 17e doet, heb je er nog een weekend tussen.

De kosten per persoon zijn pas definitief bekend als het aantal deelnemers bekend is, maar zoals in het andere topic gezegd, het is maximaal 45 euro per combi voor 2 uur clinic.

Dus laat weten of je die datum kan (en of je evt de 24e wel zou kunnen als de 17e niet uitkomt) en welke onderdelen je voorkeur hebben!

De clinic zal gegeven worden op Stal Kommers in Halsteren.
Laatst bijgewerkt door Buitenzorg op 04-10-09 11:18, in het totaal 1 keer bewerkt

amj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 11:15

Ik stem voor de 17e. Idd handig als 't voor de oefenwedstrijd is.

MissPippin

Re: Clinic Colin Rietdijk Zeeland/Brabant (deel II)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 11:28

17e kan voor mij, 10 is beter, hahaha

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 11:37

Voorkeur voor de 17e. Zou graag zowel pleasure clinic als horsemanship clinic willen doen met 2 verschillende paarden.

cheeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 11:41

ik zou ze ook alle 2 willen doen, alleen dan met 1 paard.. de 17e is prima, maar de 24e ook... ik moet alleen nog even kijken of ik vervoer kan regelen ;)

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 11:50

Mijn voorkeur gaat ook uit naar de 17e, dan heb ik nog een weekend ertussen om te oefenen voor de oefenwedstrijd in Oud Gastel.
Ik wil meedoen, mits weer meezit en alle andere dingen.. niks is zo onzeker als paarden houden en op lange termijn plannen is me al een aantal keer niet goed bevallen. :+
Ik noteer het wel, wanneer wil je het 100% zeker weten of we meedoen??

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 12:06

Als ik mee kan doen, dan maakt het qua datum niets uit maar dan gaan we voor de pleasure.

:D

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 12:16

De keus is nu 4 om 4. Het ziet er naar uit dat er dan 2 clinics komen, 1 volledig pleasure en 1 volledig HMS.

@Nicole, zeker weten of je komt hoeft pas als het bedrag bekend is :D en als ik alles vast ga leggen, dan kan ik er nl niet meer "onderuit" en als er dan niemand komt is dat een behoorlijk financiele strop voor mij :D

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 12:20

Ok, maar wat gebeurt er als het door weersomstandigheden in de soep loopt? Sneeuw, ijzel etc..

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 12:23

Qua rijden zal het niet in de soep lopen, we hebben een binnenbak, maar ik denk dat als er extreme weersomstandigheden zijn (idd weg niet begaanbaar oid) dan zal het wel afgelast worden. Maar dat gebeurt dan iig 2 dagen van te voren, voordat Colin in zijn auto is gestapt naar Zeeland ;)

Miss_Fancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 14:31

De 17e komt bij mij ook beter uit als de 24e, maar ik moet nog wel slag om de arm houden. De reden is bij jou bekend.
Ik hoop echt op tijd klaar te zijn, maar ja we weten het nog niet zeker. ;)
Maar indien planning goed gaat dan zijn wij zeker van de partij. *D

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 16:02

Je moet zorgen voor zekerheid, dus inschrijven is betalen vooraf anders geen inschrijving. Bij afwezigheid jammer dan of de ruiter zorgt zelf voor vervanging. En organisatie bepaalt of het doorgaat of niet bij gladheid, sneeuw ed. Is in ieder geval mijn tip.

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 16:14

Maar als ik nu bijvoorbeeld vind dat het niet verantwoord is om op de 17e te gaan rijden met auto en trailer, omdat er "mogelijk sneeuwbuien worden verwacht".. dan moet ik dus wel inschrijfgeld betalen? (als de organisatie de les wel door laat gaan).
Ik heb afgelopen jaar met paard gereden op een dag vol met winterse buien, das niet grappig :n . Ik had toen de weersvooruitzichten niet goed gecheckt en er wel van geleerd dat ik de volgende keer bij dreiging niet meer op pad ga.
Ik moet best een stuk rijden, door de Westerscheldetunnel en bij slecht weer is het echt niet leuk om daar boven te komen of ze sluiten dat ding zelfs af..
Ik ga er nog ff goed over nadenken... Misschien is het gemuts wat ik nu doe hoor :o , ik wil erg graag een clinic rijden, maar niet ten koste van alles. Voor die 40-50 euro heb ik hier ook les :) Tis puur voor de ervaring, gezelligheid, afwisseling etc.. Winter is altijd tricky wat dat betreft :)

cheeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 16:45

ja, als dat zo gaat gera, dan ga ik ook twijfelen... want de 4 januarie moet ik examen auto rijden, en als ik niet slaag kan het zo zijn dat ik een andere dag moet, en ik weet dus niet eerder welke dag.

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 17:09

Ik ben natuurlijk niet de organisatie dus geen paniek, zij beslissen maar we organiseren ook zelf clinics en er zijn altijd vaste kosten, zoals bakhuur en instruktie op basis waarvan het deelname geld bepaald wordt. Dan is het niet leuk als de helft niet op komt dagen om allerlei redenen en je dus hoogst persoonlijk geld kan bijlappen. Een andere optie is het inschrijfgeld verhogen om dit op te vangen maar daar wordt ook niemand blij van. Het is maar een tip, misschien doet Buitenzorg er niets mee. Maar als ervaren clinicorganisator weet ik dat er altijd op het laatste moment mensen afvallen waardoor je een financieel risico loopt als organisatie. Zou zeker niet om die reden afhaken. De clinics van Colin zijn in het noorden ook zeer gewaardeerd en blijken erg leerzaam.

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 17:51

@ Gerda, het blijft altijd een risico met dit soort dingen. Zo had ik vorig jaar ingeschreven voor de clinic van Bill Flemming, was er helemaal klaar voor en paard zelfs ook op dat moment, totdat ik niet weg mocht van stal omdat er 2 paarden stonden met een (vermoedelijke) ziekte. Dus geld kwijt, ciao 100 euro nooit meer terug gezien |( . Achteraf bleken die paarden dus niets te hebben maar ik kan je melden dat m'n broek toch wel effe afzakte op dat moment. Om dit soort dingen te voorkomen zal ik over deze clinic heel goed moeten nadenken wat ik ga doen, ik heb Buitenzorg vorige keer een PB gestuurd en verteld wat de problemen zijn van mijn paard bij de hoefsmid en hier ga ik verder niet over discussieren.
Ik denk dat 17/1 niet haalbaar is voor mijn paard en denk er hard over om bij deze niet in te schrijven. Helaas moet ik altijd gokken maar ach, daar kom ik wel uit :D

cheeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 17:55

Crow, dat weet ik en snap ik heel goed.. ik zou het ook zelf zo doen ;)
En ik weet dat colin erg goed is en daarom heb ik het er wel voor over.. ;)

Lesley_Faial

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 18:21

Ik kan nog niet zover vooruit kijken, dus ik heb geen idee of ik op die momenten kan. (ben nogsteeds maar een studentje)

breakthelaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 18:34

Mij maakt het niet uit welke datum en ook niet of het HMS of pleasure is.
Kom met 2 personen (en 2 paarden :D )
Wil wel graag tegelijkertijd rijden.
p.s. heb gestemd op gemengd, omdat het me niet uit maakt :+

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 19:15

Ik ben ook wel geinteresseerd, maar zal het dan eerst aan mijn ouders vragen (zal ik zo eens gaan doen) en vervoer zien te regelen.. Gelukkig staat Jewel op de Wouwse Plantage, en is het geen heel lang eind om te rijden. Ik ga op Pleasure stemmen, omdat ik&Jewel eerlijk gezegd allebei niet zo van Horsemanship houden, en Pleasure mij altijd wel aanspreekt :D

*Edit: Wat typfoutjes :o*

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 21:16

Oke, even voor alle duidelijkheid: :D

Ik ben degene die dit organiseert. Ik huur de bak en ik "huur" Colin. Dit kost geld. Als er 15 mensen toegezegd hebben te komen en op de dag zelf (te laat dus om bv Colin af te bellen) komt er niemand, heb ik een flinke financiele strop. Want Colin wil toch zijn centjes en reiskostenvergoeding. :D Wat geheel logisch is.

Om die reden is -zodra het bedrag bekend is- je aanmelding pas definitief als het geld op mijn rekening staat. Dit moet UITERLIJK 1 week van te voren betaald zijn.

Mocht de clinic dan vanuit de organisatie afgezegd worden (idd bv door weersomstandigheden) krijgt een ieder vanzelfsprekend zijn/haar geld terug. Dit geldt uiteraard alleen als Colin zich nog in zijn woonplaats bevindt :D Dus als hij al naar Zeeland is afgereisd, zullen er hoe dan ook reiskosten betaald moeten worden. Concreet betekent dit dat de clinic vanuit de organisatie tot de vrijdag voor de clinic afgezegd kan worden tegen 100% terugbetaling.

Mocht blijken dat je om een andere reden niet kan dupeer je in feite de andere mensen die wel komen. Omdat het totale kostenplaatje door iedereen gedeeld wordt.

Even uitgaande van contant betalen op de dag zelf: stel de kosten zijn in totaal 100 euro en er komen 5 combinaties. Dan is de prijs per combi 20 euro. Maar komen er op het laatste moment 2 combi's niet opdagen, dan is het ineens 33 euro per combi.

Dus mocht je betaald hebben en onverhoopt toch verhinderd zijn, dan kan je je betaalde plek altijd aan iemand anders geven en onderling verrekenen.

Ik hoop dat het zo duidelijk is, ik heb nl niet zelf de financiele middelen om als er straks niemand komt ;) het volledige bedrag in mn upje op te hoesten! :D

wildwestwill

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 17:24

voor mij maakt de datum niet uit ,wel ga ik alleen voor de pleasure

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 13:14

Als het goed is mag ik van mijn ouders, ga het er vanavond serieus met ze over hebben, maar ze klonken goedkeurend :o
We zullen alleen wel vervoer moeten zien te regelen, want mijn ouders hebben beiden geen rijbewijs om met een trailer te mogen rijden, en we hebben geen trailer. Maarja, misschien is er iets met familie/kennissen te regelen. Ik ga dan dus voorvolledig Pleasure, heb je ook nog iets van een inschrijfformulier dat we moeten invullen? :o

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-09 07:27

Moeilijk, heb met Colin overlegd.
Hij geeft de voorkeur aan een volledige pleasure clinic en een volledige HMS clinic, dit ivm de opbouw van de clinics.

Ik hoor veel mensen zeggen (typen in dit geval :D ) dat ze puur pleasure of HMS willen en ik heb gezien dat er een aantal stemmen zijn van mensen die niet hebben gereageerd.... Dus de uitslag is een beetje 50-50 zeg maar.

Colin schreef:
In principe houdt het allemaal wel verband met elkaar. Je paard moet goed lopen, wil je een goede hms proef laten zien, alleen in de hms zelf ga ik verder in op het showen en waar je tijdens een proef rekening mee moet houden en hoe je een proef het beste interpreteert, zodat je hem het beste kunt neerzetten.

Als er een gemengde clinic komt wordt het allemaal erg rommelig.

Bedoeling is 17 januari, aanvang 10 uur.

Dan van 10 tot 12 clinic pleasure. Half uurtje pauze. Dan van 12:30 tot 14:30 clinic HMS.

Inventarisatie levert het volgende op:

amj - pleasure
crow - pleasure
tookie - pleasure
jenifuur - pleasure
buitenzorg - pleasure
wildwestwill - pleasure

crow - HMS
breakthelaw - HMS (2x)

cheecky?
mispippin?
nicole85?
miss fancy?

Of de laatste 4 nog even hun voorkeur willen aangeven, pleasure of HMS.
De groep pleasure is aardig vol. Misschien dat er dan nog een extra clinic pleasure bijkomt (dan zullen we ook eerder beginnen).

Dus graag jullie reactie! :D

*edit* Neemt er iemand een hengst mee? Of zijn we allemaal gelukkige ruinen en merrie bezitters?
Laatst bijgewerkt door Buitenzorg op 08-10-09 07:39, in het totaal 2 keer bewerkt

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 07:35

Ik wil me opgeven voor 1 pleasure clinic en 1 hmship clinic en als het kan een stal reserveren.