Eind februari heb ik Hincapie gekocht als nog niet zadelmak maar ze hadden al wel een start gemaakt met longeren met hoofdstel en zadel.
Eenmaal thuis begonnen met een band krijgen en zadelmak maken.
Ondertussen ging het zo goed dat ik eens op wedstrijd wilde voor de ervaring. Omdat ik niet landelijk mag starten ben ik naar een Barokke wedstrijd gegaan waar we de startersklasse hebben gereden.
Ik ging eigenlijk voor de ervaring ook al zou het voor geen meter gaan dan was het toch een nieuwe ervaring voor hem.
Maar het ging echt 10 x beter dan verwacht.
Eenmaal op het terrein aangekomen waren we een kwartier vroeger dan gepland dus dat was lekker. Op het gemakje kon ik me aan gaan melden en daarna hebben we Hinc uitgeladen. Terwijl ik me omkleedde heeft mijn moeder hem even gelongeerd. Gewoon aan het halstertje naast een wei met andere paarden en hij was super braaf. Daarna op gaan zadelen en richting losrijterrein. Hij was super heet. Hij kon de eerste 10 minuten echt niet stappen en iedere keer als er een ander paard bijkwam moest alles weer hinniken. Heerlijk al die hengsten samen haha..
Maar hij deed verder niks verkeerd en liep daarna zelfs heel lekker met losrijden!
Daarna de eerste proef en de ring lag naast een soort blokhut waar de bar in was met daarvoor picknicktafels en parasollen etc. Dat vond hij wel heel eng dus durfde hij die hoek niet goed voorbij waardoor hij constant naar binnen viel. Maarja niet erg want het is ook allemaal vreemd.
Bij het aangaloperen sprong meneer naar binnen waardoor ik mijn volte niet meer zou halen dus maar een extra rondje gedaan. Jammer maar is niet anders. Daarna sprong hij verkeerd aan maar dit kon ik corrigeren.
Verder deed hij het super netjes en hij stond zelfs stil met groeten dus dat viel echt alles mee.
Daarna de tweede proef en die ging echt goed. Alleen zat ik gewoon op het verkeerde been!!!! Echt te erg, ik verwisselde zelfs na het van hand veranderen opnieuw naar het verkeerde been.... Was zo met Hinc bezig dat ik het niet doorhad. Dus gewoon 3 keer verkeerde been op mn protocol... hihi.... Zo zonde... Maar hij deed het echt super. Hij liep heel ontspannen en deed echt super zn best. Hij ging nou ook gewoon goed langs alle enge dingen (was dezelfde ring) al was het met een scheef hoofdje. Maar was zo trots op hem!!!
Daarna lekker uitgestapt want hij was flink buiten adem zowel door het rijden als door alle indrukken. Nadat ik even gestapt had heeft mijn vriend nog even lekker met hem gestapt. Hij heeft heerlijk met Hinc gestapt op het losrijterrein en genoot er volgens mij ook van. Daarna heeft hij hem terug naar het trailerterrein gereden waar we hem op het gemakje afgezadeld hebben en hij weer lekker de trailer op mocht.

1.

2. Zo liep hij de eerste proef aardig wat keren langs het enne barretje haha...

3.

4.

5. Soms duikt hij nog te veel achter de loodlijn.

6. Groeten.
Dat was de eerste proef. Op naar de tweede.

7.

8. Dat koppie van hem echt heerlijk!

9. middendrafje

10. Halsstrekken terwijl er een paard uit het bos kwam haha...

11.

12.

13.

14

15. Hoezo afgeleid met groeten haha...
Dat waren ze! En hoe vinden jullie dat hij het deed met slechts een half jaar onder het zadel???
Tips zijn welkom maar hou wel rekening met de omstandigheden a.u.b.