Vienna (Casco) na twee jaar weer aan het werk

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Twinklebel

Vienna (Casco) na twee jaar weer aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 19:38

En eindelijk kan ik dan weer eens echte rijfoto's plaatsen van Vienna! In maart 2007 werd Vienna licht onregelmatig, verbeterde met een paar dagen rust, maar na 1 x oppakken waren we weer terug bij af. Vervolgens op de kliniek terecht gekomen, waar een lichte peesblessure werd vastgesteld. 8 weken staprust en toen weer langzaam oppakken. Binnen twee weken liep ze weer niet rad, dus weer terug, en toen begon het circus pas echt, niet goed vanuit drie gewrichten in twee voorbenen. Daarna volgde een tijd van steeds weer ergens inspuiten, opbouwen en weer terug vallen, de ene na de andere blessure. Na het behandelen met de toen nieuwe Irap-methode leek het de goede kant op te gaan, maar mevrouw had genoeg van alle rust en ging zo gruwelijk uit haar panty dat ze een bandje in haar voet scheurde. Keuze was toen of een half jaar staprust, of een jaar het land op, met bij beide geen verzekering dat het ooit nog goed ging komen. Ondertussen was het eind september 2007, en waren zowel paard als ik mentaal slachtrijp, mijn o zo vriendelijke merrie was zuur geworden, sloeg haar box aan gort, vloog in de tralies en greep andere paarden als ze de kans kreeg. De keuze is toen snel gemaakt en ik heb haar bij haar fokker in Overijssel gebracht voor landrust. In april hebben we de veearts daar nog eens laten kijken hoe het er voor stond, en die constateerde dat de gewrichten weer niet helemaal goed waren (buigproeven, op de foto was ze gelukkig redelijk netjes) en hij wilde haar afkeuren voor de sport. Op dat moment heb ik besloten haar te laten dekken en verder alleen nog wat buitenritjes te rijden. Dus toen ze drachtig was de zomer naar huis gehaald, twee keer per week buiten een stapritje gemaakt, maar echt lekker ging dat niet. Vienna is een behoorlijk dominante merrie, en ik was na een flinke val tijdens de revalidatie bang voor haar geworden, wat als resultaat had dat Vien regelmatig in de staak ging, en ik niet meer eraan durfde te rijden. In oktober weer terug gebracht bij haar fokker, zodat ze lekker de winter ook buiten kon lopen en daar het voorjaar kon bevallen. Tot februari zijn we nog door gegaan met stapritjes buiten, daarna paste het zadel niet meer lekker. Op 15 april heeft Vienna een prachtig merrieveulen op de wereld gezet, en nu ruim 3 maanden later heb ik besloten haar weer voorzichtig op te gaan pakken, aangezien mijn eigen veearts zei: Als je het niet probeerd weet je bij deze blessure nooit of ze wel of niet goed blijft in het werk! Gelukkig krijg ik hulp bij de fokker, zij rijdt haar twee keer per week voor mij, en ik in het weekend (is 200 km bij mij vandaan). Zo gaan we rustig opbouwen en als ze goed blijft komt ze per 1 oktober naar huis. Doordat er nu een ander op rijdt die haar wel aanpakt, en ik zie dat ze echt niet zo gek doe heb ik ook mijn vertrouwen terug, en durf haar ook weer wat meer aan te pakken, wat als resultaat geeft dat het rijden eigenlijk heel goed gaat! Ze is nu 4 keer onder het zadel geweest, hooguit tien minuten tot een kwartier aan het werk, en nu is het duimen dat ze goed blijft! Ik zie dat mijn verhaal erg lang is geworden, dus nu tijd voor pics!

Hier zit ik er net op, en ben ik nog 1 brok spanning, wat je terugziet in mijn houding en zeker in mijn paard!
Afbeelding

Langzaam aan begin ik te ontspannen, en Vienna dus ook....
Afbeelding

Stappen is altijd moeilijk geweest, veel spanning in de rug, en hier dribbelt ze dus duidelijk:
Afbeelding

Draf vind ze een stuk makkelijker, hier de eerste passen:
Afbeelding

Heel foute binnenhand :( !
Afbeelding

Afbeelding

En tussendoor hebben we nog regelmatig mindere momentjes, dat ze er even flink tegenin komt, maar dat vind ik nog niet zo gek na zo lang niks gedaan te hebben:
Afbeelding

Staartprotest:
Afbeelding

Stukje stap, niet verkeerd:
Afbeelding

Fijn drafbeeld:
Afbeelding

Afbeelding

We kunnen ook goed over de kop lopen:
Afbeelding

En ons eerste galopje in ruim twee jaar, het is jammer dat jullie mijn smile niet kunnen zien :D
Afbeelding

Afbeelding

En na een kwartiertje, een heel tevreden baasje, en ook paard leek tevreden:
Afbeelding

Kort samengevat, volmaakt is het nog niet, er is een hoop te verbeteren aan mijn houding en ook het paard moet weer spieren kweken en losser worden, ik hoop heel hard dat haar benen zo goed blijven dat dit gaat kunnen! Maar voorlopig ben ik erg tevreden met hoe het gaat.

Marije__

Re: Vienna (Casco) na twee jaar weer aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 19:44

Ik vind het er zeker niet slecht uitzien.. als je al 2 jaar niet meer hebt gereden met haar:D!
en wat een mooi paardje heb jij zeg!

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 19:47

Wow, Fieke!!

Wat geweldig om jullie weer zo saampjes te zien meid!!!

Petje af hoor!

Kan me voorstellen hoe blij je bent ;)

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 19:48

Wat een prachtig paard! Fijn dat je je vertrouwen weer terug begint te krijgen, want jullie zijn een hele leuke combinatie. Het ziet er goed uit, ondanks de 2 jaar 'rust'! :)

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 19:51

Fieke wat geweldig zeg!!! Ik vind het helemaal super, het is maar goed dat er geen foto's zijn van mij op Velvet (na drie maanden boxrust). hihi.

Veel plezier met Vien!! en Esmee natuurlijk!

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 19:53

Ik vind het er echt super uitzien zeg, na 2 jaar niet meer gereden te kunnen hebben.

Fe_m_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 19:54

ziet er goed uit Fieke!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 19:55

Ik vind het leuke foto's en hoop dat je nu echt het plezier mag gaan beleven wat je verdiend.
En duim voor je dat ze goed blijft al denk ik dat qua leefomgeving je paard zich nu vele malen prettiger voelt

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 19:56

Flurk schreef:
Ik vind het leuke foto's en hoop dat je nu echt het plezier mag gaan beleven wat je verdiend.
En duim voor je dat ze goed blijft al denk ik dat qua leefomgeving je paard zich nu vele malen prettiger voelt

Ach ja, als dat de reden is om haar daar te laten staan zou het hier in de buurt verrekt rustig zijn qua paardenstallen.......

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:01

Leuk paard om te zien. Al flink wat leed gehad zo te lezen.
Veel succes, ik hoop voor je dat 't goed blijft gaan!

Lekker in de wei houden en rustig opbouwen, dan heb je 't minste risico.

lindavelden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:07

Vind het er goed uit zien als je hoort dat je er al 2 jaar niet op gezeten hebt!!

Hopen dat het nou goed blijft gaan..

Reformer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:46

Fiek! Wat super! Die foto's!
Heel gaaf hoor! Ben ontzettend blij voor je!

Hoop dat het nu goed blijft gaan! :D En ik wil me aanmelden om nog een keertje mee te gaan, als ik op de wachtlijst pas, haha!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 21:01

Dat ziet er goed uit, lekker die ontspannen stukjes.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 21:07

x_sabine schreef:
Fiek! Wat super! Die foto's!
Heel gaaf hoor! Ben ontzettend blij voor je!

Hoop dat het nu goed blijft gaan! :D En ik wil me aanmelden om nog een keertje mee te gaan, als ik op de wachtlijst pas, haha!

Ja hoor, ik ga voorlopig elke zondag, dus geef maar een gil wanneer je kan!

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 21:58

Ziet er helemaal niet slecht uit! Zeker niet nu je pas net weer bezig bent! succes en hopen dat het zo blijft!

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 21:58

Leuk hoor Fieke dat je dr wel lekker op kan stappen, duim voor je dat het goed blijft gaan...

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 22:05

geweldig gezicht!! Jullie zijn het beide niet verleerd.
Heerlijk gevoel zeker??
Veel plezier samen!

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 22:12

Fijn voor je Fieke, dat het zo goed gaat. Alles gaat met babystapjes dus neem lekker je tijd. Als dit al goed aanvoelt, heb je al een stuk gewonnen. Enne...ze is erg mooi hoor! :D

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 22:27

Ziet er goed uit. Langzaam weer beetje bij beetje op pakken. Jullie komen er wel met z'n tweetjes.
Heel veel plezier saampjes

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 22:27

Hee Fieke, foto`s geven een fijn beeld. Ik duim voor jullie dat jullie zo vooruit blijven gaan. Vien blijft een gaaf dier.

Desperado_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 22:58

Ook ik vindt het er erg goed uitzien hoor!
Hopen dat het goed blijft gaan.

Zaluki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 23:01

Fieke!!! +:)+

Dat ziet er goed uit!! Ik hoop echt voor je dat alles goed blijft gaan!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 23:34

Wat heerlijk dat je er weer op zit!!! De rest komt allemaal wel :)

Ik blijf mee duimen dat ze ook goed blijft!

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 23:58

Nou zet mij ook maar op de wachtlijst fiek, als het mag :P, wat is je merrie toch een toppertje! En jij ook hor! Ziet er helemaal super uit! Keep up the good work!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 00:43

jemig, wat fijn dat het nu weer zo goed gaat zeg! Het ziet er ook ontspannen en rustig uit, goed hoor! :D