[RIJ-ITP] Stoer ventje een maand onder het zadel
[RIJ-ITP] Het stoere ventje doet steeds meer ervaring op!
De batterijen van de camera waren vandaag zo goed als leeg, dus foto's maken was eigenlijk geen doen.
Wachten, camera aan, heel snel een foto maken en camera weer uit.
Vent heeft de basis er nu al redelijk inzitten.

- stap, draf, galop zit erop met een mooie begin naar middengangen of een pasje iets sluiten;
- overgang naar galop wordt steeds meer bevestigd;
- rijden op vreemd terrein is alles behalve een probleem voor dit ventje;
- trailer op en af gaat prima;
- we kunnen (alleen) het bos in;
- we kunnen (alleen) langs de weg met groot verkeer + spoorlijnen;
- binnen de bordjes rijden gaat zelfs redelijk (Ik waag me alleen nog niet aan het aanspringen binnen bordjes, want dat vind ik nog te moeilijk voor hem.);
- en vandaag heeft hij een sprongetje gemaakt.
1.

2.

3.

4.

5.

(Pasje naar voren zetten in de galop)
6.

Vent heeft een poosje terug een keer met mij een sprongetje van 20 cm gemaakt. Verder kent hij helemaal niets (ook geen vrijspringen). Dus vandaag moesten we dat maar weer een keer proberen.

Ik heb geen passend springzadel voor hem, dus het moest maar met dressuurzadel. Springen hoeft hij toch niet, dit zijn huppeltjes.
7.

8.

(Volgens mij vond hij het niet echt de moeite waard...)
9.

Helaas het verkeerde moment, meer batterij hadden we niet. Hij sprong drie keer keurig over het mini hindernisje.
Foto's / Film van voorgaande dagen:
Een filmpje van de galop.
Aanspringen is nog een hele opgave voor zo'n groen dier!10.

Poging tot middendraf:
11.

12.

13.

14.

Hij kan heel fijn op het achterbeen komen.
Beetje een bij elkaar geraapt zooitje, maar goed. Ik vond de vorige serie foto's wat fijner, maar ik denk niet dat ik het helemaal mag vergelijken.
Ik sta open voor commentaar. Ben me er van bewust dat het verre van perfect is.
Wat issie GAAF!
Jeetje zeg, wat een lekker dier!
Ik heb beide topics al bekeken, en nu deze weer! Het ziet er zo lekker uit, zo fijn! Jullie zijn een super combinatie!
?!